Povolení kácení dřevin rostoucích mimo les

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Zápisy právních vztahů k nemovitostem
Dopad nového stavebního zákona do praxe KÚ
Stavební zákon po novele s účinností od
Otázka č.16 ZÁSADY PLATNÉ V KATASTRU NEMOVITOSTÍ V ČR
Územní plán Liberec.
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Vedení správního řízení
NÁMITKY A PŘIPOMÍNKY Návrh rozhodnutí o námitkách a vyhodnocení připomínek podle ustanovení § 53 stavebního zákona.
24. Obsah katastru nemovitostí a jeho uspořádání
Obecná územní ochrana přírody a krajiny podle zák.č.114/1992 Sb.
Nástroje územního plánování
Administrativně právní metoda regulace společenských vztahů
Návod pro obnovu katastrálního operátu a převod
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Problematika zavedení věcného břemene do KN
Ing. Martin MALÍŘ ředitel II. odboru ČBÚ Podzimní setkání těžařů ve dnech 5. – v hotelu Myslivna v Brně 1.
Správní činnosti.
Komplexní pozemkové úpravy Smilovice
Správní dokumenty - žádost, rozhodnutí, odvolání
Pravomoc obecních (městských) úřadů při ochraně a povolování kácení dřevin rostoucích mimo les A. Co je lesní zeleň? B.Lesní porosty C.Ovocné dřeviny.
Zákon č. 344/1992 Sb. o katastru nemovitostí České republiky
II. TÉMA Platné právní předpisy na ochranu dřevin rostoucích mimo les a povolování kácení (metodiky, ČSN, dohody)
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Žádost rozhodnutí odvolání
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská nauka Ročník:
JUDr. Jana Tkáčiková, PhD..  Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu  Stavební pozemek – pozemek, jeho část nebo soubor pozemků,
Řízení ve věcech pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel (činnost ohlašovny) zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů.
Zákon o obcích Zlín 2015 Mgr. Michal Abrahámek Odbor právní a Krajský živnostenský úřad.
Výklad č. 84 č.j. 2551/ Společná řízení  k § 115 odst. 11 vodního zákona a § 140 správního řádu.
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Právní vztahy k nemovitostem Kupní smlouva o převodu vlastnictví k nemovitosti Mgr. Jakub Kříž.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Správní řízení Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková.
Právo životního prostředí II. Úvodní přednáška
Správní řád -vybrané instituty
Účast veřejnosti ve správních řízeních a v dalších procesech ve veřejné správě.
KATASTR NEMOVITOSTÍ. Je soubor údajů o nemovitostech v ČR, který zahrnuje jejich soupis a popis a jejich polohové a geometrické určení. Tvoří ucelený,
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
Předškolní vzdělávání a školní stravování 2010 Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje.
Hlášení změny místa trvalého pobytu a vedení správního řízení na úseku ohlašovny Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský úřad.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Výpočet náhrad za újmy omezením lesního hospodaření pomocí SW SKOL
II. TÉMA Platné právní předpisy na ochranu dřevin rostoucích mimo les a povolování kácení (metodiky, ČSN, dohody)
Určeno pro:  žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor:
Veřejnoprávní smlouvy
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Umisťování staveb.
Porada s pracovníky školství obcí s rozšířenou působností
Procesní prostředky regulace správního řízení
ZÁVĚREČNÉ JEDNÁNÍ KOMPLEXNÍ POZEMKOVÁ ÚPRAVA V KATASTRÁLNÍM ÚZEMÍ LHOTA U LIPNÍKA NAD BEČVOU.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Umisťování staveb.
Územní plán Liberec.
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Právní problematika břehových porostů
Stavební pozemky (teze)
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Územní opatření o stavební uzávěře
Program na podporu lesních ekosystémů
Zahájení a průběh správního řízení Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Kácení dřevin rostoucích mimo les
Transkript prezentace:

Povolení kácení dřevin rostoucích mimo les § 8 zákona č. 114/1992 Sb.

Stromy a úřední praxe Kácení dřevin rostoucích mimo les upravuje zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny (dále jen „zákon o ochraně přírody“), a jeho prováděcí vyhláška č. 222/2014 Sb. 

Stromy a úřední praxe Současná právní úprava vyžaduje až na výjimky povolení ke kácení dřevin, o jehož udělení či neudělení se rozhoduje ve správním řízení.  Jeho formální průběh upravuje především zákon č. 500/2004 Sb., správní řád. Vydané povolení má formu správního rozhodnutí a musí obsahovat výrok, jeho odůvodnění a poučení o opravném prostředku. Je přezkoumatelné – účastníci řízení mohou podat odvolání.

Povolení se nevyžaduje § 3 vyhlášky 222/2014 Sb., o ochraně dřevin za předpokladu, že nejsou součástí významného krajinného prvku nebo stromořadí a) pro dřeviny o obvodu kmene do 80 cm měřeného ve výšce 130 cm nad zemí, b) pro zapojené porosty dřevin, pokud celková plocha kácených zapojených porostů dřevin nepřesahuje 40 m2, c) pro dřeviny pěstované na pozemcích vedených v katastru nemovitostí ve způsobu využití jako plantáž dřevin, d) pro ovocné dřeviny rostoucí na pozemcích v zastavěném území evidovaných v katastru nemovitostí jako druh pozemku zahrada, zastavěná plocha a nádvoří nebo ostatní plocha se způsobem využití pozemku zeleň.

Žádost o povolení kácení Vyhodnocení žádosti o povolení kácení (§4 odst. 1 vyhl. 222/2014 Sb.) (1) Žádost o povolení ke kácení dřevin musí vedle obecných náležitostí podání podle správního řádu obsahovat: a) označení katastrálního území a parcely, na které se dřeviny nachází, stručný popis umístění dřevin a situační zákres, b) doložení vlastnického práva či nájemního nebo uživatelského vztahu žadatele k příslušným pozemkům, nelze-li je ověřit v katastru nemovitostí, včetně písemného souhlasu vlastníka pozemku s kácením, není-li žadatelem vlastník pozemku, c) specifikaci dřevin, zejména druhy popřípadě rody dřevin, jejich počet a obvod kmene ve výšce 130 cm nad zemí; pro kácení zapojených porostů dřevin lze namísto počtu kácených dřevin uvést výměru kácené plochy s uvedením druhového popřípadě rodového zastoupení dřevin a d) zdůvodnění žádosti.

Stromy a úřední praxe

Stromy a úřední praxe Patero nejčastějších pochybení při povolování kácení rozhodnutí nemá předepsané náležitosti správního aktu (chybí výrok, odůvodnění, poučení), rozhodnutí je vydáno bez přezkoumání důvodů ke kácení, bez vyhodnocení stavu dřevin a bez odůvodnění výroku kácení opřeného o vyhodnocení všech důkazů a podkladů, za „rozhodnutí“ je vydáván zápis z jednání zastupitelstva nebo je rozhodnutí vyhotoveno obcí namísto obecního úřadu, rozhodnutí není doloženo žádostí, bylo vydáno žadateli, který není majitelem dřevin, nebo bylo vydáno, ačkoliv žádost nemá předepsané náležitosti, není doloženo doručení rozhodnutí účastníkům řízení, ani na něm vyznačeno nabytí právní moci.

Centrum společných služeb Děkujeme za pozornost www.sodn.cz