Karel Bárta Turnov 7. dubna 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Vlastní hodnocení školy
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení školy zřizovatelem
Hodnocení škol a školských zařízení
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Taneční a pohybová výchova
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Autoevaluační nástroje na naší škole
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Místní akční skupina Rakovnicko
Strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Turnov 2015
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Společenská odpovědnost a školy
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Výzva k předkládání žádostí
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Transkript prezentace:

Karel Bárta Turnov 7. dubna 2017 Autoevaluace aneb vlastní hodnocení školy aneb vnitřní hodnocení mateřské školy 2 Karel Bárta Turnov 7. dubna 2017

Proč máme provádět autoevaluaci? Cílem je zhodnotit školu pohledem aktérů, kteří se podílejí na vzdělávání. Zjistit, co se nám daří méně, kde jsou nedostatky, rezervy. Definovat, v jakých oblastech škola dosahuje dobrých výsledků. Na základě zjištěných skutečností stanovit kroky ke zkvalitnění vzdělávání.

Kdo se podílí na autoevaluaci? Ředitel školy Pedagogové Nepedagogičtí pracovníci školy Zákonní zástupci Děti Partneři Externí spolupracovníci

Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání V ŠVP bude uvedeno – dle úprav RVP ze srpna 2016: A. Předmět autoevaluace – oblasti, na které se zaměří. B. Metody a techniky evaluace – nástroje, způsob vyhodnocení. C. Časový plán. D. Odpovědnost učitelů a dalších pracovníků.

A. Předmět autoevaluace 1. Vize školy – přiměřenost a srozumitelnost 2. Strategie školy 3. Podmínky ke vzdělávání 3.1 Personální podmínky – předpoklady pro výkon učitele MŠ (§ 3 a § 6 zákona č. 563/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů), pracovní smlouvy, platové výměry, náplně práce, absence a nemocnost pracovníků, zastupování, hodnocení pracovníků včetně stanovení kritérií pro hodnocení, další vzdělávání, návrhy na ocenění pracovníků. 3.2 Materiální podmínky – budova (technický stav, zateplení, bezbariérovost, místnosti – třídy, sborovna, ředitelna, ložnice, chodby, šatny, další prostory…, vytápění, osvětlení, větrání, stravování, úklid, zabezpečení …), hřiště, zahrada, přístupové komunikace, parkoviště, knihovna, hry, pomůcky, internet. 3.3 Finanční zdroje – příspěvek zřizovatele a krajského úřadu, prostředky pro zabezpečení vzdělávání žáků se SVP, jiné zdroje, fundraising, čerpání rozpočtu.

A. Předmět autoevaluace 4. Školní vzdělávací program 4.1 Soulad ŠVP PV s RVP PV. 4.2 Přiměřenost cílů vzdělávání. 4.3 Klíčové kompetence v ŠVP. 4.4 Péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami a děti nadané. 4.5 Formální požadavky – dle ČSN, písmo, zarovnání odstavců. 4.6 Stručnost a přehlednost. 4.7 Učitelé znají a pracují dle ŠVP. 4.8 Zveřejnění ŠVP na přístupném místě ( § 5 odst. 3 školského zákona). 4.9 Třídní vzdělávací program.

A. Předmět autoevaluace 5. Dokumentace školy 5.1 Školní řád mateřské školy. 5.2 Doklady o přijímání dětí. 5.3 Kniha úrazů. 5.4 Školní matrika. 5.5 Plány pedagogické podpory a individuální vzdělávací plány. 5.6 Záznamy z jednání pedagogických rad. 5.7 Provozní řády. 5.8 Zápis k předškolnímu vzdělávání, rozhodnutí ředitele o přijetí. 5.9 Další dokumentace – personální, účetnictví, rozpočet, odvody, FKSP, BOZP, požární ochrana, pojištění školy… 5.10 Projekty, šablony z OP VVV.

A. Předmět autoevaluace 6. Průběh vzdělávání 6.1 Metody vzdělávání. 6.2 Rozvrh činností. 6.3 Hodnocení dětí – formativní hodnocení. 6.4 Sebehodnocení dětí. 6.5 Využívání ICT, her, pomůcek. 6.6 Komunikace učitele s dětmi. 6.7 Střídání činností. 6.8 Péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami a děti nadané. 6.9 Využití podpůrných opatření. 6.10 Motivace dětí. 6.11 Zpracování a realizace integrovaných bloků

A. Předmět autoevaluace 7. Kultura školy, klima, komunikace 7.1 Komunikace mezi vedením školy a učiteli. 7.2 Vzájemná komunikace mezi učiteli. 7.3 Komunikace mezi učiteli a zákonnými zástupci. 7.4 Vztahy mezi dětmi. 7.5 Komunikace se zřizovatelem. 7.6 Komunikace s partnery, spolky, ústavy, nadacemi, školskými poradenskými zařízeními, lékaři, logopedy, OSPOD, sponzory, mateřskými školami, základními školami …..

A. Předmět autoevaluace 7.8 Webové stránky školy. 7.9 Úřední deska. 7.10 Vývěsky v obci. 7.11 Vystupování školy na veřejnosti. 7.12 Spolky podporující činnost školy. 7.13 Informační brožura školy. 7.14 Den otevřených dveří

A. Předmět autoevaluace 8. Řízení školy 8.1 Plánování – plány činnosti školy (dlouhodobé, roční, měsíční, týdenní), plánování materiálních zdrojů, plánování finančních zdrojů, fundraising. 8.2 Organizace školy – organizační struktura, delegování pravomocí, přenos informací uvnitř školy, archivace dokumentů a dat. 8.3 Vedení lidí – týmová práce, komunikace, poskytování zpětné vazby, podpora učitelů při zavádění změn, vedení začínajících učitelů, hospitace, kritéria pro hodnocení pracovníků. 8.4 Kontrola – 3 stupně kontroly, kontrola a opatření – lidské zdroje, materiální zdroje, finanční zdroje. 8.5 Plánování, výsledky a opatření z vlastního hodnocení školy. 8.6 Opatření k výstupům vnějšího hodnocení a kontrol. 8.7 Využití finančních prostředků z ESF, rozvojových programů MŠMT, dotačních programů kraje a obce. 8.8 Ukládání materiálů v písemné a elektronické podobě.

A. Předmět autoevaluace 9. Výsledky vzdělávání 9.1 Plnění cílů vzdělávání. 9.2 Utváření klíčových kompetencí dětí. 9.3 Výsledky podpůrných opatření. 9.4 Zapojení školy do projektů. 9.5 Výsledky dalších aktivit. 9.6 Výsledky práce školy vzhledem k podmínkám vzdělávání. 9.7 Informace o pokrocích dítěte, pedagogická diagnostika jednotlivých dětí, průběžné hodnocení dětí.

B. Metody a techniky evaluace – nástroje, způsob vyhodnocení 1. Analýza dokumentů školy – soulad s právními normami, povinná dokumentace školy, vnitřní předpisy školy, etický kodex, informační brožura školy. Aktuálnost, úplnost, stručnost, přehlednost, srozumitelnost. 2. Dotazníky pro rodiče, pracovníky školy, partnery. Využití již zpracovaných modelů – např. Cesta ke kvalitě (www.nuov.cz/ae), Rodiče vítáni (www.rodicevitani.cz). 3. Vzájemné návštěvy partnerských škol. 4. Hospitace. 5. Rozhovory s pracovníky školy, s rodiči a partnery. 6. Stínování. 7. Brainstorming – nápady na dané téma, mluví jeden, nehodnotí se, zapisuje se, na závěr výběr z nejlepších nápadů. 8. SWOT analýza – silné stránky, slabé stránky, ohrožení, příležitosti; vhodné stanovit oblasti dle předmětu autoevaluace, např.: materiální podmínky, personální podmínky, klima školy, komunikace …

B. Metody a techniky evaluace – nástroje, způsob vyhodnocení 9. Prohlídka budovy školy, hřiště, zahrady, parkoviště. Vhodné si přizvat nezávislou osobu, např. z partnerské školy. 10. Audiotrénink, videotrénink. 11. Rozhovory – s učiteli, rodiči, dětmi, partnery, zřizovatelem… 12. Q metodologie – pracuje se souborem výroků, které reprezentují možné odpovědi na základní otázky. 13. Benchmarking – porovnávání s jinými školami a poučení ze zjištěných skutečností 14. Využití externího odborníka do hodnotícího týmu. 15. Sebehodnocení pracovníků. 16. Sémantický diferenciál – 7stupňové hodnocení protipólů. 17. Peer Review – dvě školy stejného typu se vzájemně hodnotí.

B. Metody a techniky evaluace – nástroje, způsob vyhodnocení U využitých technik tým, který bude provádět hodnocení vždy zpracuje: 1. a) významná zjištění 1. b) méně významná zjištění 1.c) ojedinělá zjištění 2. Shrnutí 3. Návrh na opatření

C. Časový plán 1. Projednání s pracovníky školy: cíle autoevaluace. 2. Získání informací a zdrojů. 3. Upřesnění předmětů autoevaluace. 4. Výběr technik (nástrojů) autoevaluace. 5. Ustanovení týmů. 6. Stanovení termínů autoevaluace. 7. Sběr dat a informací. 8. Výstupy týmů. 9. Zpracování Zprávy o vlastním hodnocení školy. 10. Časový horizont autoevaluace: 2 roky.

Zpráva o vlastním hodnocení školy 1. Oblasti, ve kterých škola dosahuje nadstandartních výsledků. 2. Oblasti, ve kterých škola dosahuje dobrých výsledků. 3. Oblasti, kde je třeba úroveň zlepšit. 4. Opatření ke zlepšení stavu Zpráva o vlastním hodnocení školy je interním dokumentem. Projednání zprávy na pedagogické radě i nepedagogickými pracovníky. Zpráva není určena ke zveřejnění.

Za hoďku máme autoevaluaci jako víno. Tak jdeme na to. Za hoďku máme autoevaluaci jako víno.