Stížnosti Vladimíra Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Právo na informace Zák. č. 106/1999 Sb.,o svobodném přístupu k informacím.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Zpřístupňování a zveřejňování osobních údajů ze zasedání orgánů obce a orgánů kraje Igor Němec Předseda Úřad pro ochranu osobních údajů.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
VEDENÍ ŘÍZENÍ, SPISOVÝ MATERIÁL, PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ AKTUÁLNĚ SEMINÁŘ VEDENÍ ŘÍZENÍ, SPISOVÝ MATERIÁL, PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ AKTUÁLNĚ SEMINÁŘ KÚ LK
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Zahájení a průběh správního řízení
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Pojem přeměna obchodní společnosti
Práva a povinnosti pacientů a poskytovatelů zdravotních služeb
KVALITA – BEZPEČNOST - EFEKTIVITA
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Zpráva o uplatňování ÚP
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Občanské soudní řízení I.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Řádné opravné prostředky
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Právo sociálního zabezpečení
Obecné výklady o důkazech
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Práva a povinnosti odborové organizace v oblasti BOZP
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Právo sociálního zabezpečení
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Občanské soudní řízení I.
Řádné opravné prostředky
Občanské soudní řízení I.
Přijímací řízení na víceletá gymnázia pro školní rok 2019/2020
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
Přijímací řízení, odvolací řízení
Transkript prezentace:

Stížnosti Vladimíra Dvořáková

Stížnost – pojem Stížnost každé podání, které „stěžující si osoba“ za stížnost považuje – kdo jej činí, čeho se týká vyjádření nespokojenosti, nesouladu, nerovnováhy Vladimíra Dvořáková

Stížnost – pojem Snaha o řešení nedorozumění dialogem, vysvětlením, smírnou cestou, dostatečnou komunikací – neúspěšné ↓ stížnost Vladimíra Dvořáková

Právní úprava Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, ve znění PPP část osmá § 93 - § 97 – stížnosti Vladimíra Dvořáková

Právní úprava důvody právní úpravy: - vymezit práva pacientů a postup poskytovatelů ZS a dalších subjektů při podávání a řešení stížností - zajistit jednotný postup při vyřizování stížností Vladimíra Dvořáková

Osoby oprávněné podat stížnost pacient zákonný zástupce pacienta, opatrovník osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, nebo osoba zmocněná pacientem Vladimíra Dvořáková

Svéprávnost – NOZ Způsobilost nabývat pro sebe vlastním právním jednáním práva a zavazovat se k povinnostem (právně jednat). (§ 15 odst. 2) Vladimíra Dvořáková

Osoba blízká - NOZ Osoby blízké příbuzný v řadě přímé, sourozenec, manžel, partner; jiné osoby v poměru rodinném nebo obdobném se pokládají za osoby sobě navzájem blízké, jestliže by újmu, kterou utrpěla jedna z nich, druhá důvodně pociťovala jako újmu vlastní, osoby sešvagřené a osoby, které spolu trvale žijí Vladimíra Dvořáková

Svéprávný pacient Plná akceptace vůle svéprávného pacienta Stěžovatel míní, pacient mění ……. Vladimíra Dvořáková

Oprávněnost k podání stížnosti Prokázání nemožnosti podat stížnost pacientem (zdravotní stav, úmrtí, lékařská zpráva, v případě hospitalizace snadné) Vladimíra Dvořáková

Subjekty, u nichž lze podat stížnost Poskytovatel ZS, proti němuž stížnost směřuje Tím není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, či pacientovi, jehož se týká, na újmu Vladimíra Dvořáková

Subjekty, u nichž lze podat stížnost Poskytovatel ZS – ošetřit, kdo konkrétně má stížnosti přijímá (ředitel, NLPP, vedoucí lékař dotčeného pracoviště, nemocniční ombudsman, OVAK, právní odbor….) Vladimíra Dvořáková

Povinnosti poskytovatele Poskytovatel lůžkové nebo jednodenní péče je povinen: - vypracovat vlastní vnitřní postup šetření stížností - umístit ho na veřejně přístupném místě a svých internetových stránkách Vladimíra Dvořáková

Povinnosti poskytovatele Vést evidenci o podání stížnosti a způsobu jejich vyřízení Navrhnout ústní projednání stížnosti Nahlížení do spisu Vladimíra Dvořáková

Předmět stížnosti Poskytování zdravotních služeb Čekací doby Komunikace Regulační poplatky Svévolný odchod pacienta Mlčenlivost zdravotnického pracovníka Odmítnutí přijetí do péče Vladimíra Dvořáková

Předmět stížnosti Provozní otázky Přeprava pacienta Chování pacienta Chování příbuzných Přítomnost zákonného zástupce Doprovod hospitalizovaného pacienta….. Vladimíra Dvořáková

Povinnosti poskytovatele Stížnost – vyhodnocení Oprávněná Částečně oprávněná Neoprávněná Vladimíra Dvořáková

Povinnosti poskytovatele Nápravná opatření - edukace zaměstnanců - seminář - personální opatření - finanční postih - zvýšená kontrola stavu…… Vladimíra Dvořáková

Náležitosti stížnosti Z podané stížnosti musí být patrno: jméno a příjmení stěžovatele, kontaktní adresa stěžovatele, předmět stížnosti (vylíčení podstatných skutkových okolností, které jsou podnětem k podání stížnosti), podpis stěžovatele (u písemné formy) Vladimíra Dvořáková

Forma podání stížnosti Písemně Ústně Telefonicky Elektronicky Je-li stížnost podána telefonicky, je stěžovatel vyzván k doplnění stížnosti písemnou formou. Vladimíra Dvořáková

Forma podání stížnosti Anonymní stížnosti se neprošetřují ? Vladimíra Dvořáková

Anonymní stížnost Pouze v případě, že je jejich obsah závažný (např. stížnost na hospodaření s majetkem státu či stížnost na konkrétní porušování právních předpisů). Vnitřně prošetřit, je-li to možné. Vladimíra Dvořáková

Vyřizování stížnosti Stížnosti jsou vyřizovány na základě řádného prošetření Je-li to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, je stěžovateli navrhnuto ústní projednání stížnosti Vladimíra Dvořáková

Jak stížnost řeší ? Ve spolupráci s nadřízenými zaměstnanců, proti nimž stížnost směřuje Ve spolupráci s vedoucím pracoviště, kterého se předmět stížnosti týká Vladimíra Dvořáková

Jak stížnost řeší ? Všechny skutečnosti ve stížnosti uvedené musí být řádně prošetřeny Vladimíra Dvořáková

Opakovaná stížnost Posoudit, zda podání obsahuje nové skutečnosti. Pokud tomu tak není, je stěžovateli oznámeno, že nebyly shledány důvody se stížností opakovaně zabývat. Vladimíra Dvořáková

Lhůty Stížnosti se vyřizují do 30 dnů ode dne obdržení stížnosti. Tato lhůta může být v odůvodněných případech prodloužena o dalších 30 dnů. Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je subjekt nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu; Vladimíra Dvořáková

Lhůty O prodloužení lhůty a postoupení stížnosti musí být stěžovatel prokazatelně informován. Vladimíra Dvořáková

Nápravná opatření Oprávněná stížnost – přijatá opatření k nápravě závadného stavu Stanoví vedoucí pracoviště, proti němuž stížnost směřuje Vladimíra Dvořáková

Seznámení s výsledkem šetření Lhůty !!!! Kdo ? Jak ? - písemně - při osobním jednání - e mailem – pozor na mlčenlivost (doručovací adresa) Vladimíra Dvořáková

Další povinnosti poskytovatele Umožnit stěžovateli nahlížet do spisu, pořizovat kopie spisu Vladimíra Dvořáková

Stížnost ke správnímu orgánu Možnost podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování ZS Pokud osoba, která podala stížnost, s jejím vyřízením nesouhlasí Uvedení důvodů nesouhlasu Vladimíra Dvořáková

Vyhodnocení stížnosti Izolované hodnocení co do počtu podání, jejich oprávněnosti a jejich směřování na jednotlivá zdravotnická pracoviště nelze vnímat jako zcela objektivní, - rozdílnost nápadu pacientů na jednotlivých zdravotnických pracovištích, - charakter poskytnutých zdravotních služeb (např. zvýšené riziko pro operační obory) Vladimíra Dvořáková

Aplikační problémy Odmítání doložení oprávnění jednat Žádost o prostou e mailovou komunikaci – mlčenlivost Neochota akceptovat lhůty k vyřízení Námitka zachování nestrannosti Vladimíra Dvořáková

Náš cíl ? Pracovat, komunikovat, jednat tak, aby stížnost vůbec nevznikla !!!!!!!! Vladimíra Dvořáková

z praxe Neoprávněná (opakující se) podání: požadavek okamžitého ošetření, požadavek okamžitého vydání kopie ZD, požadavek okamžité informace o zdravotním stavu, předem daná informace o výši regulačního poplatku, informace o předpokládané čekací době, odmítnutí požadavku příbuzných zkontaktovat lékaře, telefonické sdělování informací, odmítnutí prokázání totožnosti……….. Vladimíra Dvořáková

Stížnosti Děkuji za vaši pozornost vladimira.dvorakova@fnmotol.cz Vladimíra Dvořáková