Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Klíma. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje www.kvkskoly.cz, materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.15 Ročník2. ročník.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Ing. Veronika Dostálková MBA TRŽNÍ MECHANISMUS Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Iva Hůdová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_26_Test- Stát a národní hospodářství Číslo.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Základy nabídky a poptávky TNH 1 – 3. seminář Pavel Seknička.
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchod, trh Základy hospodaření.
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Autor: Ing. Alice Horáčková
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výrobní faktory v organizaci
Chování spotřebitele: užitečnost, poptávka
Základní formy prodeje
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tržní rovnováha a efektivnost
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hodnocení efektivnosti řízení zásob
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jednostupňová dopravní úloha
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Výroba II.. Výroba II. Organizace výrobních pracovišť V jedné dílně jsou příbuzné stroje Výrobek prochází několika dílnami Technologické uspořádání.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ekonomika– národní hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Charakteristika daňové evidence
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Organizace práce na prodejně
ZÁSOBOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální učební materiál
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Téma 3 Spotřeba, úspory, investice
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Klíma. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje www.kvkskoly.cz, materiál vznikl v rámci projektu Gymnázia Cheb s názvem Rozvoj školského portálu Karlovarského kraje.

Analýza umístění skladů Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Kam by se měl sklad umístit ? K výběru lokality lze přistupovat * z hlediska makropohledu (= zabývá se problematikou geografického rozmístění skladů v rámci celé oblasti tak, aby se dosáhlo lepšího a) zajištění zdrojů podniků b) tržní nabídky podniku, tj. zvýšení úrovně servisu anebo snížení nákladů) * z hlediska mikropohledu (= zabývá se faktory, které jsou rozhodující při volbě konkrétní lokality v rámci velkých geografických oblastí) Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

americký odborník na teorii Kam by se měl sklad umístit ? umístění v návaznosti na trh na výrobu sklady mezi výrobou a spotřebou E.M. Hoover americký odborník na teorii rozmísťování kapacit Z hlediska makropohledu Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Umístění v návaznosti na trh = strategie orientovaná na trh. ♣ sklady se umísťují co nejblíže konečným zákazníkům ♣ maximalizuje se úroveň zákaznického servisu ♣ podnik dosahuje úspor při přepravě zboží (využitím celokamionových / celovozových zásilek) ♣ faktory, které ovlivňují umístění skladů do blízkosti trhů : - přepravní náklady - doba cyklu objednávky - citlivost produktu - velikost objednávek - dostupnost lokální přepravy - úroveň poskytovaného zákaznického servisu Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Umístění v návaznosti na výrobu = strategie orientovaná na výrobu. ♣ sklady se umísťují do bezprostřední blízkosti zdroje ♣ obecně nemohou poskytovat stejnou úroveň zákaznického servisu ♣ slouží především jako místo sdružování nebo kompletace výrobků z různých dodavatelských či výrobních zdrojů ♣ faktory, které ovlivňují toto umístění : - kazitelnost surovin - počet výrobků v sortimentní skladbě podniku - sortiment výrobků objednávaný zákazníky - přepravní sazby při konsolidaci zásilek Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Sklady mezi výrobou a spotřebou = strategie středového umístění. ♣ sklady se zřizují „někde“ uprostřed mezi výrobcem a konečným spotřebitelem ♣ úroveň zákaznického servisu je obvykle vyšší než u skladových zařízení umístěných u výroby a nižší, než u skladových zařízení blíže spotřebitelům ♣ tato varianta je vhodná pro podniky, které mají různorodý sortiment vyráběný v několika lokalitách a potřebují zajistit vyšší úroveň zákaznického servisu Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Jiná pojetí makropohledu = vycházející z kombinovaných teorií mnohé jsou založeny na posouzení vzdálenosti a nákladů Von Thünenův model ► německý odborník na zemědělství (1783 – 1850) ► umístění na základě minimalizace nákladů ► místo zemědělské produkce by se mělo volit tak, aby přepravní náklady byly minimalizovány a zemědělci mohli dosahovat maximálního zisku ► předpokládal, že tržní cena a výrobní náklady budou všude téměř identické Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Weberův model ► německý ekonom ► optimální místo je takové, které minimalizuje „celkové přepravní náklady“ (náklady na dopravu surovin + náklady na dopravu hotových výrobků) ► na základě rozdělní surovin podle charakteristik umístění a zpracování ► viz. schema Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

= geografická dostupnost po zpracování ve výrobě suroviny charakter umístění = geografická dostupnost surovin charakter zpracování sklad blíže zdroji surovin zmenšila zda se váha surovin po zpracování ve výrobě náklady se nemění zůstala stejná Náklady na přepravu hotových výrobků byly vzhledem k nižší váze nižší sklad blíže k zákazníkovi z v ě t š i l a Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Hooverův model ► bral v úvahu prvky nákladů i poptávky ► zdůrazňoval minimalizaci nákladů ► navíc rozpoznal, že přepravní sazby (náklady) a vzdálenost nejsou lineárně úměrné ► při velkých vzdálenostech sice sazby rostou, ale ne lineárně, spíše mají tendenci klesavou ► z toho plyne, že sklady je lepší umístit do koncových míst než do středních (jak tvrdil Weber) Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Greenhutův model které maximalizuje zisk podniku“ ► americký teoretik ► zahrnoval i faktory specifické pro určitý podnik (prostředí, bezpečnost) ► a také prvky rentability ► „optimální je takové místo, které maximalizuje zisk podniku“ Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Pojetí umístění v těžišti ► „sklad se zřídí v takovém místě, které minimalizuje náklady na přepravu produktů mezi výrobním závodem a trhem“ ► toto pojetí poskytuje obecný návod k řešení problému umístění skladového zařízení ► dále je nutno brát v úvahu např. geografické podmínky, čas a úroveň zákaznického servisu Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu

Volba rozmístění skladů z mikropohledu. Stavební zákony Charakter veřejného, občanského prostředí stavební náklady Náklady a dostupnost infrastruktury Lokální cena peněz Daňová struktura Potenciál pro rozšíření Kvalita a množství dostupných pracovních sil Cena a kvalita průmyslových pozemků Cena pracovní síly Kvalita a výběr dopravců Kde mít sklad ? Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu Při použití soukromých skladovacích zařízení

Veřejný sklad ? Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu Typ a četnost poskytovaných výkazů o zásobách Dostupnost ICT služeb Jiné podniky, které veřejný sklad používají Dostupnost lokálních rozvážkových služeb Dostupnost a blízkost terminálů dopravců Poskytované skladovací a jiné služby Charakteristiky skladovacího zařízení Faktory volby veřejného skladu Veřejný sklad ? Ing. Petr Klíma analýza umístění skladu