Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

2 ÚČTOVÁ TŘÍDA 1 – Zásoby základní účtování o materiálu (neplátce DPH)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

3 Zásoby patří do oběžného majetku podniku, v průběhu výrobního procesu mění.
Zásoby členíme: skladovaný materiál; zásoby vlastní výroby; skladované zboží. Účtová osnova a postupy účtování pro podnikatele nabízejí dva způsoby účtování, a to způsob A a způsob B.

4 Základní účtování zásob lze rozdělit do několika
samostatných částí: účtování pořízení zásob; účtování převzetí zásob na sklad; účtování o výdeji zásob ze skladu; placení faktur; účtování inventarizačních rozdílů; účtování škod na zásobách; účtování prodeje zásob.

5 Účtování pořízení materiálu metodou A
Podstatou tohoto způsobu je v účetnictví zaznamenat výdaje na pořízení materiálu na příslušných materiálových účtech. Při pořízení materiálu dodavatelským způsobem a převedení materiálu na sklad použijeme účty: 111 – Pořízení materiálu (stanovení pořizovací ceny, včetně vedlejších nákladů); 112 – Materiál na skladě (sleduje stav a pohyb materiálu); 321 – Dodavatelé.

6 Schéma účtování: dodavatel pořízení mat materiál na skl. dodavatelská převod na faktura sklad (příjemka) Dodavatelská faktura – pořízení materiálu; účtování: Má dáti 111 – Pořízení materiálu; Dal – Dodavatelé; 2. Materiál byl na základě příjemky převzat na sklad účtování: Má dáti 112 – Materiál na skladě; Dal – Pořízení materiálu.

7 Výdej materiálu ze skladu představuje úbytek zásob
a současně vznik nákladů na spotřebu materiálu. Použijeme nákladový účet 501 – Spotřeba materiálu. Schéma účtování: Materiál na skl Spotřeba materiálu spotřeba materiálu výdejka 3. Na základě výdejky účtován úbytek materiálu ze skladu do spotřeby; účtování: Má dáti 501 – Spotřeba materiálu; Dal – Materiál na skladě.

8 Placení dodavatelům musí proběhnout nejpozději
v den splatnosti z běžného účtu. Použijeme účet 221 – Bankovní účet. Schéma účtování: 221 – Banka – Dodavatelé platba dodavatelské faktury – výpis z účtu 4. Na základě bankovního výpisu účtujeme provedenou platbu dodavateli; účtování: Má dáti 321 – Dodavatelé; Dal – Bankovní účet.

9 Inventarizace materiálových zásob:
u materiálových zásob na konci účetního období je nutno provést inventarizaci; inventarizací vznikají inventarizační rozdíly a) přebytky – představují mimořádný výnos; b) manka – v rámci norem (vznikají s manipulací s materiálem – rozprach, sesýchání); jsou definovány jako spotřeba materiálu – nad normu – jsou mimořádnými náklady.

10 Účtování inventarizačních rozdílů u materiálu
Materiál na skladě Mimořádné výnosy přebytek zjištěný inventurou 501 Spotřeba materiálu manko v normě 582 Manka a škody manko nad normu


Stáhnout ppt "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google