Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název."— Transkript prezentace:

1 Datum: od 2.1.2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název práce: Trh, nabídka, poptávka - powerpointová prezentace Předmět: finanční gramotnost Ročník: 1. Časová dotace: 20 minut Vzdělávací cíl: Prezentace nového učiva, které se týká trhu, nabídky a poptávky. Vysvětlení pojmů a tvorby křivek nabídky a poptávky. Pomůcky: Psací potřeby Poznámka: Tento materiál je součástí tématického balíčku Trh, nabídka, poptávka Inovace: Mezipředmětové vztahy, zapojení audiovizuální techniky do výuky

2 Trh, nabídka, poptávka

3 Trh je místo, kde se setkává nabídka s poptávkou a vytváří se cena Dříve šlo o reálné místo – lidé směňovali to, co vyrobili, s tím, co vytvořil někdo jiný

4 Dělení trhu 1) z územního hlediska –Místní trh –Národní trh –mezinárodní

5 2) z věcného hlediska –Trh statků a služeb –Trh výrobních faktorů (práce, přírodní zdroje, kapitál) –Trh finanční (peníze, cizí měny, cenné papíry

6 Z hlediska počtu statků a služeb –Trh dílčí –Trh agregátní

7 Nabídka Je tvořena výrobky a službami, které nabízí prodávající a které chtějí prodat za určitou cenu Čím vyšší cena bude, tím více výrobců bude nabízet své statky a služby a nabídka poroste

8 Křivka nabídky cena v Kč nabídka

9 Křivka má stoupající tendenci Při růstu ceny poroste nabízené množství Při poklesu ceny bude klesat nabízené množství

10 Poptávka Je tvořena zájmem kupujících o statky a služby při určité ceně Čím nižší bude cena, tím větší bude poptávka

11 Křivka poptávky cena poptávka poptávané množství

12 Křivka má klesající tendenci Při snižování ceny poptávka roste

13 Tržní rovnováha Nastává v bodě, ve kterém se nabídka s poptávkou protne Nabídka a poptávka se rovnají Při spuštění kolmice na osu s cenou dostaneme rovnovážnou cenu Při spuštění komice na osu s množstvím dostaneme rovnovážné množství

14 Rovnovážná cena Vyhovuje těm, kdo nabízí, ale i těm, kteří poptávají Za tuto cenu jsou prodávající ochotni prodávat a nakupující jsou ochotni za ni nakupovat

15 Cena v Kč poptávka nabídka Rovnovážná bod cena rovnováhy rovnovážné množství množství

16 konec

17 Použitá literatura: Finanční gramotnost úlohy a metodika – Ing. Petr Klínský, Ing. Danuše Chromá, NÚOV, Praha 2009 ISBN 978-80-87063-26-2 Přehled učiva k maturitní zkoušce z ekonomiky – Karel Biňovec – nakladatelství FORTUNA, Praha 2001ISBN 80-7168-747-2 Ekonomika pro gymnázia – Jarmila Čechová, Otto Münch, Jana Macháčková, Petr Klínský – EDUKO nakladatelství, s.r.o. 2011ISBN 978- 80-87204-49-8 Ekonomika pro obchodnÍ akademie a ostatní střední školy 1 – Nakladatelství FORTUNA, 2006 ISBN 80-7168-964-5 Ekonomika – ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy – Petr Klínský, Otto Münch, Danuše Chromá – EDUKO nakladatelství, s.r.o., Praha 2011ISBN 978-80-87204-41-2 Příklady z podnikové ekonomiky a jejich řešení – Jan Mlčoch – Nakladatelství FORTUNA, Praha 1998 ISBN 80-7168-589-5 Malý ekonomický výkladový slovník – Helena Fialová – Vydavatelství A plus, 2004 ISBN 80-902514-7-1


Stáhnout ppt "Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název."

Podobné prezentace


Reklamy Google