Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evidence územně plánovací činnosti systém ILAS
Advertisements

Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
NOVÝ ÚZEMNÍ PLÁN LIBEREC
Stavební zákon a územní plánování
Působnosti obcí na úseku územního plánování od setkání tajemníků obcí Karlovarského kraje KÚKK, ORR, odd. územního plánování, Jana.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Kontroly provedené v roce 2013 Hradec Králové Nechanice Borohrádek Hronov Vrchlabí Janské Lázně Smiřice Libáň Brumov Náchod Trutnov Rtyně v Podkrkonoší.
1 Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Krajský úřad.
Proces pořizování územně plánovací dokumentace
! Proces pořízení územního plánu
Územního plánování na obcích v roce 2007 setkání tajemníků obcí Karlovarského kraje KÚKK, ORR, odd. územního plánování, Jana Kaválková.
Stavební uzávěry Krajský úřad Plzeňského kraje
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Novela stavebního zákona
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Územně analytické podklady správních obvodů obcí s rozšířenou působností v území Jihomoravského kraje třetí / čtvrtá úplná aktualizace Územně analytické.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s úřady územního plánování Územně analytické podklady obcí Třetí úplná aktualizace Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s úřady územního plánování.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
Stanoviska a vyjádření krajského úřadu po novele stavebního zákona zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Porada pro ÚÚP dne Poznatky z oblasti ÚPČ Ing. Gabriela Šípková Krajský úřad Libereckého kraje Odbor územního plánování a stavebního řádu.
4. úplná aktualizace územně analytických podkladů ORP 1.
Koordinace územních plánů a pozemkových úprav Ing. Jan Kaiser – Státní pozemkový úřad – Pobočka Domažlice.
Veřejné zakázky na zpracování územního plánování Porada pro ÚÚP
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Stanoviska DO při projednávání Návrhu ÚPD
Lhůta pro pořízení územní studie
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Umisťování staveb.
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
IROP - Podpora pořizování a uplatňování dokumentů územního rozvoje
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Zkrácený postup pořizování aktualizace ZÚR
územního plánování na obcích v roce 2007
Územní plán Liberec.
Porada s tajemníky obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR INFORMACÍ.
Územní systém ekologické stability (ÚSES) krajina v územním plánování Informace z metodické porady MŽP s krajskými úřady porada KrÚ JMK s ÚÚP JMK
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Územní opatření o stavební uzávěře
Evidence územně plánovací činnosti
Obsah územně plánovacích podkladů
Územně analytické podklady
Aktualizace ZÚR PK Krajský úřad Plzeňského kraje
Transkript prezentace:

Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, 15. 03. 2016

Právní předpisy § 30 stavebního zákona (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje možná řešení vybraných problémů, případně úprav nebo rozvoj některých funkčních systémů v území, například veřejné infrastruktury, územního systému ekologické stability, které by mohly významně ovlivňovat nebo podmiňovat využití a uspořádání území nebo jejich vybraných částí. (2) Pořizovatel pořizuje územní studii v případech, kdy je to uloženo územně plánovací dokumentací, z vlastního nebo jiného podnětu. V zadání územní studie určí pořizovatel její obsah, rozsah, cíle a účel. (3) Pořízení územní studie z jiného podnětu může pořizovatel podmínit úplnou nebo částečnou úhradou nákladů od toho, kdo tento podnět podal. (4) Pořizovatel územní studie podá poté, kdy schválil možnost jejího využití podle § 25, návrh na vložení dat o této studii do evidence územně plánovací činnosti.

Právní předpisy § 25 stavebního zákona Územně plánovací podklady tvoří územně analytické podklady, které zjišťují a vyhodnocují stav a vývoj území a územní studie, které ověřují možnosti a podmínky změn v území; slouží jako podklad k pořizování politiky územního rozvoje, územně plánovací dokumentace, jejich změně a pro rozhodování v území. § 166 odst. 3 stavebního zákona Územní studii ukládá její pořizovatel; poskytuje ji tomu, na jehož návrh nebo žádost byla pořízena, obci a stavebnímu úřadu. Místa, kde je do územní studie možné nahlížet, oznámí jednotlivě dotčeným orgánům.

Postavení ÚS zpracování může i nemusí být stanoveno v územním plánu. územně plánovací podklad k pořizování politiky územního rozvoje, územně plánovací dokumentace, jejich změně a pro rozhodování v území. zpracování může i nemusí být stanoveno v územním plánu. po zaevidování představuje nezávazný podklad pro územní plánování i rozhodování v území.

Obsah obsah územní studie není v právních předpisech nijak specifikován obsah by měl být dán především tím, co je třeba v území řešit základní obsah by měl být stanoven v územním plánu (je-li ÚS podmínkou pro rozhodování)

Proces pořízení vyhodnocení potřebnosti územní studie (podnět vlastníků nemovitostí, vnitřní potřeba obce řešit území…) lhůta v územním plánu (4 roky) obec zajistí zpracování územní studie. přiměřené projednání (konzultace) územní studie s dotčenými orgány či vlastníky pozemků (není nijak právně upraveno) „schválení“ ze strany obce (bere na vědomí) obec požádá příslušného pořizovatele o vložení územní studie do evidence.

Náklady bez podmínky – obec nebo investor podmínka zpracování územní studie stanovena v územním plánu - náklady na její zpracování hradí obec. bez podmínky – obec nebo investor

Platnost nezávazný podklad - možnost nerespektování, nutné řádné zdůvodnění podmínka pro rozhodování v území - je nutné stanovit přiměřenou lhůtu na její zaevidování (4 roky, přechodná ustanovení bod 5 – jestliže není lhůta v ÚP, platí 4 roky od nabytí účinnosti novely SZ – 01. 01. 2013) podmínka zpracování územní studie pozbývá platnosti marným uplynutím lhůty povinnost stavebního úřadu přihlížet k zaevidované územní studii není časově omezena, ledaže by se dostala územní studie do rozporu se změněným územním plánem

Závěr pořízení, projednání i obsah územní studie je právně neupravené územní studie není závazná, existuje riziko (výhoda?) jejího nerespektování dotčené orgány a veřejnost (pokud budou dotčené orgány opomenuty v procesu pořizování územní studie, nemusí jí v navazujících procesech respektovat, veřejnost nemusí být seznámena řešením) riziko nejistoty a dohadů –náklady na zpracování studie, nutnosti „schválení“ (vzetí na vědomí) územní studie obcí, nutnosti respektovat studii v navazujících řízeních (závaznost)

oddělení územního plánování Děkuji za pozornost Mgr. Jaroslav Kovanda oddělení územního plánování tel. 377 195 563 jaroslav.kovanda@plzensky-kraj.cz