Školní rok 2016/2017 Předškolní a mimoškolní pedagogika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Advertisements

Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Andrea Kunovjánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_18.
VYUŽITÍ ERGONOMIE PŘI PRÁCI Michal Kalina. ERGONOMIE Sníží náklady na nemocnost a úrazovost Zvýší výkonnost Ulehčí práci VYUŽITÍ POZNATKŮ ERGONOMIE Optimalizace.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
- pes, kočka, králík, drůbež.  mohou kousnout  mohou škrábat  velmi hbité!  končetiny od sebe!  pozor na obličej!
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_11 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
Protahovací cvičení pro zádové svaly a páteř Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_68_protahovací cvičení – záda a páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Správné držení těla Správný postoj Správný posed Správná chůze VY_32_INOVACE_04_36.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Stříhání malých a velkých dětí. Technika stříhání dětských vlasů. Bezpečnost práce a ochrana zdraví. EU-3-3.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.33_Prvni_pomoc_stabilizovana_poloha.
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
BRZDY Mgr. Martin Tichý. BRZDY Mgr. Martin Tichý.
„Řemesla s techniky začneme od píky“
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Cyklus a charakteristiky chodeckého kroku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Rozšiřující testy kondičních schopností
Strečink Je možné provádět denně po tréninku, nejméně však 4x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené a nejsou.
2.2. Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Instruktor sjezového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Rovnací cviky - trpaslíci
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Význam utkání v sportovních hrách
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
TRÉNINK MLÁDEŽE PLAVÁNÍ Mgr. Ivana Felgrová (UK FTVS)
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Suchá příprava, fyzioterapie
Lýtkové svaly Mírný stoj rozkročný, chodidla rovnoběžně, předpažit, provést dřep na plných chodidlech (kolena nad špičkami), výdrž.
VLASTNOSTI KAPALIN
Věcné učení První pomoc
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Uvolnění na velkém míči Uvolnění s overbalem
S nádechem rovná záda, ruce v týl,
Transkript prezentace:

Školní rok 2016/2017 Předškolní a mimoškolní pedagogika Kurz plavání pro DS Školní rok 2016/2017 Předškolní a mimoškolní pedagogika

Podmínky pro splnění kurzu 1. Absolvování prvních 5 hodin výuky 2. Žákyně do 30 let 200 m volným způsoben na čas a 50 m na techniku 2. Nad 30 let - 100 libovolným způsobem na čas a uplavání 20 metrů na techniku. 3. Úspěšné splnění závěrečného testu 4. Splnění je podmínkou klasifikace v předmětu tělesná výchova s didaktikou za maturitní ročník

Hodnocení výsledků žáků nad 30 let a) technika na 20 m kraul, prsa a znak b) uplavání 100 metrů volný způsob v následujících limitech c) závěrečný písemný test Poznámka: Pokud žák splní podmínky dříve než za 15 hodin, nemusí již na další hodiny praktického výcviku docházet.   Do 35 let Do 40 let Do 45 let Do 50 let Nad 50 let 100 volný způsob 3: 00 3:10 3:20 3:30 Bez limitu

Hodnocení žáků do 30 let 200 volný způsob - 5:30 50 m kraul - 1:10 50 m prsa - 1:15 50 m znak - 1:15

Organizace výcviku Docházka na hodiny Hygiena výuka probíhá formou kurzu absence se nezapisuje do TK účast na hodinách je povinná při neúčasti je nutné se omluvit a přinést omluvenku do evidence se zapíše „o“ výuka bude probíhat i ve 2.r., případně vyšším ročníku žákyně se svlékne v šatně do spodního prádla plavky, hygienické potřeby a ručník dá do igelitové tašky ve sprše se svlékne a nahá osprchuje oblékne si plavky, všechny věci nechá v igelitové tašce mobily, peníze vezme do sprchy po výuce se osprchuje, osuší, oblékne do suchého prádla, mokré plavky dá do tašky, v šatně se oblékne, osuší vlasy

Organizace plavání v ČR Kdo se podílí Základní plavecké dovednosti organizují nejrůznější ziskové i neziskové organizace může probíhat i v rodině rozdělení na plavce a neplavce plavec je ten, který uplave 25 m výcvik je přípravný (neplavci) dále základní zdokonalovací organizují mateřské školy a 1. stupeň základní školy atd. orientace a potápění skoky do vody po nohou i po hlavě splývání na místě a v pohybu v obou polohách dýchání ve vodě v klidu a za pohybu pohyb vpřed pomocí nohou i paží

Charakteristika plavání Plavání zvyšuje práceschopnost oběhového systému Zlepšuje se práce dýchacích svalů a zvyšuje vtální kapacita plic (VC) Odlehčuje se zatížení páteře, vhodné pro osoby s vadným držením těla (lordóza, skolióza, kyfóza) Zvyšuje se kloubní pohyblivost Zlepšuje se termoregulace a odolnost organismu Zkvalitňuje se činnost nervové soustavy

Didaktika plavání Výcvik plavců. Výcvik neplavců Plavec je ten, který uplave 25 metrů. Neplavci - skupina maximálně 10 dětí na 1 učitele Plavci – skupina maximálně 15 dětí na 1 učitele Tyto údaje platí pro výcvik, při koupání ve volné přírodě i v bazénu jsou tyto počty výrazně menší

Skladba hodiny A) Úvodní ( nástup, prezence, seznámení s obsahem, poučení o bezpečnosti). B) Průpravná (lehké rozcvičení na břehu, hry ve vodě, rozplavání) C) Hlavní (opakování a zdokonalování, nácvik nových prvků, plavání na výkon, klasifikace……) D) Závěrečná (hry, pády, skoky, zhodnocení hodiny)

Plavecké pomůcky Některé se používají pouze v určitých fázích výcviku, jiné neustále Vhodné: Plavecké desky, brýle, ploutve, pullboy(piškoty), packy( pro práci paží), atd Nevhodné: např: plavecké kruhy ( znemožňují správnou plaveckou polohu a neumožňují práci paží)

Cvičení na suchu Využívat co nejméně a pouze u složitějších pohybů, protože neposkytují správnou představu o záběru. Chybí odpor vody!!!

Obtížnost plaveckých způsobů 1. Znak ( jednoduchý záběr pažemi i nohama, bezproblémové dýchání) 2. Prsa ( jednoduchý záběr pažemi, problémy se záběrem nohou, celkem snadné dýchání) 3. Kraul (složitější záběr pažemi, obtížné dýchání) 4. Motýlek (složitá koordinace těla, vlnění, kopy nohama i dýchání, fyzicky náročné)

Hry ve vodě Možnosti různého rozdělení A) hry s pravidly, hry bez pravidel B) hry s náčiním , hry bez náčiní C) podle nacvičované dovednosti - hry pro seznámení s vodou - hry pro splývání - hry pro dýchání - hry pro orientaci ve vodě -

Hry pro seznámení s vodou Jejich smyslem je odstranit strach dětí z vody. Měly by být zábavné, rušné a závodivé. pohyby vodních zvířat (husy, kačenky….) chůze a běh ve vodě, různé honičky, honičky s úkoly, Na rybáře, červení a bílý zaháněná stříkáním gejzír, vlnobití souboj jezdců, dopravník

Hry pro nácvik splývání Odstraňují strach při položení na hladinu v obou polohách, seznamují plavce se silou, která jej nadnáší. Zásady: tělo zpevněné, paže spojené, hlava mezi pažemi, břicho zatažené, hýždě stažené, špičky propnuté rybičky rakety hříbek sépie, mrtvolka, akvabely,

Hry pro nácvik dýchání Během celého výcviku nacvičujeme krátký vdech ústy těsně nad hladinou a delší výdech s maximálním úsilím pod hladinou. zaháněná předmětů foukáním(hračky, malé míčky) horká polévka, horká kaše kosení obilí pumpy hrozící vodník

Hry pro orientaci ve vodě obratnost ve vodě ( stoj na rukou, kotoul, přemet) proplouvání překážek vyhazování potápění a lovení předmětů pády a skoky Pozor: U těchto her je potřeba dbát na zvýšenou bezpečnost. Všechny hry se využívají po celou dobu výcviku pro zopakování látky nebo zpestření výcviku.

Znak Poloha: mírně šikmá, hlava z vody, brada mírně přitažená k hrudníku, ramena u hladiny, boky mírně níže Pohyb nohou: střídavý, vychází z kyčlí, špičky nohou mírně k sobě, kolena uvolněná, rozsah 15-20 cm Pohyb paží: střídavý, paže se přenáší za hlavu napnutá, ale uvolněná, zasunuje se do vody malíkovou hranou a záběr probíhá podél těla mírně pokrčenou paží- končí dotekem na stehno Dýchání: nejjednodušší , plynulé, není proti odporu vody Souhra : na jeden záběr paží - 6 kopů nohama Chyby: křečovitě napnuté nohy, kolena vystupují z vody, záběr nataženou paží do hloubky, plavec ve vodě „ sedí“

Prsa – nejpomalejší Poloha: Mírně šikmá, ramena u hladiny, Pohyb nohou: Ze splývavé polohy krčíme nohy v kolenou, kolena mírně od sebe, vytáčíme chodidla a odrážíme se chodidly a vnitřní stranou bérce Pohyb paží: Záběr začíná ze vzpažení pohybem dolů, pokračuje pokrčením v loktech ( zabíráme celými dlaněmi a předloktím), končí přitištěním nadloktí k trupu a následuje trčení paží těsně pod hladinou do vzpažení Dýchání: Vdechujeme na konci záběru paží , vydechujeme při pohybu paží vpřed Souhra : po záběru pažemi následuje záběr nohou Chyby: Nevytočená chodidla ( propichování), záběr pažemi i nohama příliš do stran, křivý střih, současný záběr paží a nohou

Kraul - nejrychlejší Poloha: Téměř vodorovná, horizontálně s hladinou, plynulá a rovnoměrná rotace trupu při střídání záběru pažemi Pohyb nohou: střídavý, vychází z kyčle, nárty jsou vytočené mírně dovnitř, pokračuje mírné pokrčení v kolenou a pohyb dolů, při pohybu zpět k hladině je noha napnutá – rozsah pohybu15 – 20 cm – používá se nejčastěji šestidobý kraul Pohyb paží: střídavý, (existuje 5 fází, níže je zjednodušeno) Záběrová fáze: Prsty jsou mírně od sebe, ale zpevněné, paže zabírá nejprve dolů, v největší hloubce se krčí v lokti a záběr směřuje pod trup, záběr končí odtlačením až u boků (odtlačení jsme nedělali) Přenosová fáze: paže se vytahuje z vody nejprve loktem, je pokrčená, do vody se zasouvá v šíři ramen nejprve prsty, pak předloktím a loktem Dýchání: nádech začíná otočením hlavy na konci záběru paže na „nádechové straně“, nádech je krátký a intenzivní, výdech je dlouhý a hluboký Největší chyby: Paže se zasouvá do vody loktem nebo nataženou paží, nohy jsou hluboko pod hladinou, hlava se při nádechu zvedá