CO UMÍ VÍTR? Výroba větrníku
ROZTOČÍ VĚTRNOU ELEKTRÁRNU A VYROBÍ ELEKTŘINU 2
ROZTOČÍ LOPATKY VĚTRNÉHO MLÝNA 3
LÁME STROMY 4
ODNÁŠÍ STŘECHY 5
ROZTOČÍ VĚTRNÍK Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 6
VYROBÍM SI VĚTRNÍK 7
UŽ TO SKORO BUDE 8 Paní učitelka nám připevní větrník na dřevěnou tyčku.
VĚTRNÍK 9 Co budeme na větrník potřebovat? - barevný papír, nůžky, pravítko, barevné napínáčky, tužka, tyčka Pracovní postup: 1) Z barevného papíru vystřihneme čtverec. Přehneme a vyznačíme úhlopříčky a střed. 2) Všechny čtyři strany podle úhlopříček nastřihneme až 3 cm ke středu. 3) Každý cíp přehneme a propíchneme barevným napínáčkem. 4) Propíchneme střed papíru a přidáme do středu všechny čtyři cípy a opatrně napínáček zatlučeme do tyčky. 5) Aby se větrník lépe točil, můžeme navléknout na napínáček drobný korálek.
PRVKY POLYTECHNICKÉ VÝCHOVY Vzdělávací oblast: POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI Podoblast: Řešení problémů - učení Integrovaný blok: Příroda kolem nás Téma: Co umí vítr Konkretizované výstupy: Seznámit děti s přírodními jevy Cíle: výroba papírového větrníku Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 10
POUŽITÉ ZDROJE Volné zdroje SCHNEIDER, Peter. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Vlastní fotografie
MATERIÁLY, POMŮCKY Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík – KUMUČ – papíry, nůžky, tužky Materiál na větrník, viz postup Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 12
PRÁCE S INTERAKTIVNÍM VÝUKOVÝM MATERIÁLEM Nejdříve děti seznámíme s tím, co vítr umí – klady i zápory. Následuje výroba vlastního větrníčku – za pomocí paní učitelky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 13
Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 14 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy