CO UMÍ VÍTR? Výroba větrníku. ROZTOČÍ VĚTRNOU ELEKTRÁRNU A VYROBÍ ELEKTŘINU 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Advertisements

HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
NAKRESLI ŠŇŮRU K ELEKTRICKÉMU SPOTŘEBIČI Elektřina pomáhá, ale pozor.
Tvoření s dětmi KYTIČKY Z TĚSTOVIN. Pomůcky Těstoviny si obarvíme připravenými barvami a necháme zaschnout.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VÝROBA VELIKONOČNÍHO PŘÁNÍ JE TU JARO. Jarní velikonoční kuřátko 2.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE.
JAK KŘEMÍLEK A VOCHOMŮRKA ZASADILI SEMÍNKO Polytechnika v dětské pohádce.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Dnes nebo dříve? Kdy se co vyrobilo.
Kumuč – kutík - kulík.
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Poznávací schopnosti, vnímání
CIRKUS od nejmenšího.
Lyžařský svah - pohybovat se koordinovaně a jistě
Jak vznikají křížaly Jana Šonková.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Rozhledna Marta Strnadová.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Jak se chovat v divadle Radka Knotková 1.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
Pomůcky k pohybu Eva Kovářová 1.
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Naši skřítkové písnička.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Maminka vaří.
Dopravní prostředky.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
Na stavbě stroje.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
Lodička Bc. Miloslava Vavříková
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
seřaď jednotlivé členy
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Poznávací schopnosti - nářadí
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Orientace v řadě.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
Tradice - Velikonoce Stojánek na pastelky.
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
JITEX – Jak vznikne tričko?
Strom a jeho využití PODOBLAST.
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Roční období – znaky, svátky a tradice
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Postavičky z přírodnin
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Transkript prezentace:

CO UMÍ VÍTR? Výroba větrníku

ROZTOČÍ VĚTRNOU ELEKTRÁRNU A VYROBÍ ELEKTŘINU 2

ROZTOČÍ LOPATKY VĚTRNÉHO MLÝNA 3

LÁME STROMY 4

ODNÁŠÍ STŘECHY 5

ROZTOČÍ VĚTRNÍK Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 6

VYROBÍM SI VĚTRNÍK 7

UŽ TO SKORO BUDE 8 Paní učitelka nám připevní větrník na dřevěnou tyčku.

VĚTRNÍK 9 Co budeme na větrník potřebovat? - barevný papír, nůžky, pravítko, barevné napínáčky, tužka, tyčka Pracovní postup: 1) Z barevného papíru vystřihneme čtverec. Přehneme a vyznačíme úhlopříčky a střed. 2) Všechny čtyři strany podle úhlopříček nastřihneme až 3 cm ke středu. 3) Každý cíp přehneme a propíchneme barevným napínáčkem. 4) Propíchneme střed papíru a přidáme do středu všechny čtyři cípy a opatrně napínáček zatlučeme do tyčky. 5) Aby se větrník lépe točil, můžeme navléknout na napínáček drobný korálek.

PRVKY POLYTECHNICKÉ VÝCHOVY  Vzdělávací oblast: POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI  Podoblast: Řešení problémů - učení  Integrovaný blok: Příroda kolem nás  Téma: Co umí vítr  Konkretizované výstupy: Seznámit děti s přírodními jevy  Cíle: výroba papírového větrníku Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 10

POUŽITÉ ZDROJE  Volné zdroje       SCHNEIDER, Peter. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  Vlastní fotografie

MATERIÁLY, POMŮCKY  Dotyková obrazovka, připojená k PC  Didaktický kufřík – KUMUČ – papíry, nůžky, tužky  Materiál na větrník, viz postup Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 12

PRÁCE S INTERAKTIVNÍM VÝUKOVÝM MATERIÁLEM  Nejdříve děti seznámíme s tím, co vítr umí – klady i zápory.  Následuje výroba vlastního větrníčku – za pomocí paní učitelky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 13

Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 14 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy