Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce: Lucie Prokešová (učo 12629) Vedoucí bakalářské práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent bakalářské práce: Ing. Mgr. Adéla Dvořáková České Budějovice, Červen 2016
Zájem o marketingové prostředí podniku Dostupnost informací ve společnosti Získání nových zkušeností v prostředí podniku Motivace a důvody k řešení daného problému
Cílem bakalářské práce je na základě provedené analýzy navrhnout vhodný marketingový mix pro konkrétní obchodní podnik Cíl bakalářské práce
1.Je marketingový mix společnosti dostačující ? 2.Je propagace podniku důkladná ? 3.Jsou zákazníci spokojeni s nabízeným sortimentem? Výzkumné otázky
Analýza současného stavu marketingového mixu společnosti Porterův model pěti sil Analýza konkurence SWOT analýza Vyhodnocení Rozhovor Dotazníkové šetření Použité metody
Společnost HUMANIC CZ, spol. s.r.o. V České republice v provozu od roku 1992 (Brno) Dceřina společnost Rakouské firmy Leder und Schuh 28 poboček po celé České Republice Předmětem podnikání je výroba, obchod a služby, opravy obuvi, brašnářského a sedlářského zboží Pobočka společnosti na Národní třídě od roku 1996 Představení společnosti
Produkt – vysoce kvalitní obuv, široký výběr dámské, pánské a dětské obuvi a doplňkového sortimentu Cena – odvíjí se od kvality a značky, slevové akce na produkty Distribuce – nepřímá distribuční cesta, působí jako mezičlánek, výroba v Rakousku Propagace – prospekty, letáčky, tiskoviny, polep v tramvají, reklamy v rádiu a TV a na internetu Analýza současného marketingového mixu společnosti HUMANIC CZ, s.r.o.
Vnitřní prostředí Silné stránky (Strengths) Mezinárodní působení Dlouhodobá a silná pozice na trhu Síla zavedené značky Dlouhodobé vztahy se zákazníky Vysoká kvalita obuvi Slabé stránky (Weaknesses) Mezinárodní značky ve vyšší ceně oproti konkurenci Nedostatečně zpracovaný leták pro Českou republiku Nedostatečné webové stránky Nemožnost koupě obuvi přes internetové stránky Závislost na dodavatelích Vnější prostředí Příležitosti (Opportunities) Rozšíření sortimentu Větší propagace prostřednictvím médií Hledání nových skladových prostor Zavedení nových poboček v rámci Evropské unie Zaměření na nový okruh zákazníků Hrozby (Treats) Zvýšení cen od výrobců či dodavatelů Legislativní změny Vstup nové konkurence na trh Snížení kupní síly obyvatelstva Zvýšení výroby a nabídky substitučních výrobků SWOT Analýza
Produkt – zvýšení nabídky sortimentu sportovní obuvi, praktičnost a jednoduchost, zdravotní hledisko Cena – přizpůsobení cen konkurenci u značkové obuvi, zavedení věrnostních programů. Distribuce – zavedení metody JIT, snížení nákladů na dopravu a snížení přebytku na skladě Propagace – celková změna sezónního magazínu, online prodej zboží Návrhy opatření
Společnost by se měla zaměřit především na nabízené produkty a propagaci společnosti. Cíl práce byl splněn Závěrečné shrnutí
Jaké zásady nákupních zvyklostí se uplatňují u zaměstnanců ve Vámi vybrané společnosti ? Odůvodněte a uveďte příklady. Doplňující otázky vedoucí bakalářské práce
Kde jste čerpala pro sestavení analýzy SWOT a IFE a EFE matice? Kolik respondentů bylo osloveno osobně a kolik elektronicky? V jakém případě byla vyšší návratnost? Jak jste cílovou skupinu vybírala ? Marketingový mix je dle Vás taktický nebo strategický nástroj? Proč? Doplňující otázky oponenta bakalářské práce
Děkuji za pozornost