Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová."— Transkript prezentace:

1 Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová práce Bc. Zuzana Schwarzová Brno 2008

2 Cíl práce  vývoj trhu zemědělské techniky v České republice Hlavním cílem je analýza vývoje trhu zemědělské techniky v České republice se zaměřením na společnost Agrotec a. s. a analýza dotační politiky pro české zemědělství prostřednictvím dílčích cílů, které analyzují:  vývoj trhu zemědělské techniky na světových trzích  perspektivní oblasti pro české exportéry zemědělské techniky  dotační politiku pro české zemědělství  vnější prostředí firmy  marketingový mix  vlastní marketingový výzkum  finanční situaci firmy

3 Charakteristika společnosti Agrotec a. s.  společnost působí na trhu od roku 1990  sídlo společnosti je v Hustopečích u Brna  jediným akcionářem firmy je Agrofert Holding, a. s.

4 Charakteristika divize Zemědělská technika Funkce divize:  vlastní obchod se zahraničním partnerem  marketingové aktivity  realizace obchodu a servisní služby Divize je výhradním dovozcem a prodejcem zemědělské techniky značky New Holland, Kuhn a Berthoud.

5 Dovoz zemědělské techniky Dovoz zemědělské techniky do České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ

6 Vývoz zemědělské techniky Vývoz zemědělské techniky z České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ

7 Situace v ČR v oblasti ZT Prodej traktorů Prodej sklízecích mlátiček Zdroj: zpracováno autorem na základě A.ZeT

8 Podpora českého exportu Oficiální účast České republiky na mezinárodních veletrzích a výstavách Agentury a další organizace podporující export

9 Dotační politika  SAPS, LFA, Natura 2000, národní doplňkové platby, platby v rámci AEO, platby pro pěstování EP, SSP a STP  Program rozvoje venkova

10 Analýza odvětví

11 Konkurenční firmy

12 Výrobek Hlavní aktivity divize ZT  prodej zemědělské techniky  servis zemědělských strojů  prodej náhradních dílů  zemědělské služby Hlavní značky prodávané divizí

13 Cena  dohoda mezi dealerem a Agrotecem týkající se cen a slev  jednotná cena náhradních dílů po celé ČR  slevy: množstevní, sezónní, věrnostní  cena = pořizovací náklady + zisková marže  možnosti úhrady: úvěr, splátkový prodej, leasing

14 Distribuce

15 Propagace - odborné noviny a časopisyReklama: - reklamní materiály předvádění na společenských akcíchPodpora prodeje – - méně agresivnější reklama Vztahy s veřejností: Osobní prodej - publikace - veřejné akce - novinky - angažovanost pro komunitu - nosiče vlastní identity - lobbistické aktivity - aktivní sociální odpovědnost

16 Finanční situace podniku Ukazatele zadluženostiUkazatele likvidity Ukazatele rentabilityUkazatele aktivity celková zadluženost rok 2006 57 % rok 200760 % podnik se nachází v riziku nedostátí závazku v jednotlivých letech došlo ke zrychlení obrátkovosti jednotlivých složek majetku ve sledovaném období došlo ke zvýšení ziskovosti

17 Marketingový výzkum 101 elektronických otazníků Důraz na kvalitu, cenu, dřívější zkušenost Vysoká závislost mezi využívanou technikou a zvolenou nejvýznamnější značkou – loajalita

18 Návrh doporučení pro firmu Doporučení  intenzivnější marketing  budování vztahu se zákazníkem  expandovat do všech krajů  zvýšení flexibility dodavatele Vnější prostředí firmy – zvýšení dotací, zvýšení poptávky, lepší ekonomická situace zemědělců, silná konkurence Vnitřní prostředí firmy – prestiž, kvalitní produkty, méně agresivnější reklama, malá flexibilita dodavatele, rozsáhlá prodejní a servisní síť, ale nezahrnuje všechny kraje ČR  zvýšení likvidity podniku  přizpůsobení novým trendům

19 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová."

Podobné prezentace


Reklamy Google