Failure Mode and Effect Analysis Fehler Möglichkeit und Einflüss Analyse Analýza možností vzniku chyb ANALÝZA RIZIK – FMEA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza možností vzniku chyb
Advertisements

Sedm základních nástrojů řízení jakosti. Kontrolní tabulky Vývojové diagramy Histogramy Diagramy příčin a následků Paretovy diagramy Bodové diagramy Regulační.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Ekonomické aspekty jakosti Je levnější dělat věci správně hned napoprvé, než to opakovat!
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory –Zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
FINANČNÍ DOPAD OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE SPOLEČNOSTI AVIRE S.R.O. Autor diplomové práce:Bc. Monika Budovičová Vedoucí diplomové práce:doc. Ing.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Elektromagnetická slučitelnost
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Procesní management v oddělení logistiky
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Optimalizace materiálového a informačního toku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Rozhodování 1.
Úloha bodového systému
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Strojní zařízení – Test 1
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
RIZIKO.
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Vzdělávání.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obchodní plán projektu
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Digitální učební materiál
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Failure Mode and Effect Analysis
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Jak postupovat při měření?
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Typy Oken, Zobrazení a Konfigurace
RIZIKO.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Analýza informačního systému
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Failure Mode and Effect Analysis Fehler Möglichkeit und Einflüss Analyse Analýza možností vzniku chyb ANALÝZA RIZIK – FMEA

Základní rozdělení metody FMEA - analýza systému - analýza konstrukce - analýza procesu (technologie) - analýza výrobku (jako subdodávky)

- je navrhován nový systém, výrobek, proces, služba - u existujícího systému, výrobku, procesu, služby dochází k změnám bez zjevné příčiny - hledají se nová použití existujícího systému, výrobku, procesu, služby - jsou uvažována zlepšení existujícího systému, výrobku, procesu, služby Kde je výhodné nebo nutné použít FMEA

Smyslem metody je hledání možných chyb (vad) Prioritu vad definují tři komponenty: - pravděpodobnost výskytu vady - význam (důležitost) vady - pravděpodobnost odhalení vady Všechny komponenty se hodnotí 10ti bodovou stupnicí

Pravděpodobnost výskytu vady 1 Vada nepravděpodobná, v minulosti neznámá, Velmi nízká pravděpodobnost výskytu, Nízká pravděpodobnost výskytu, Malá pravděpodobnost výskytu,46 5 Příležitostně se vyskytující chyba 2,7 6 Střední pravděpodobnost výskytu 12,4 7 Vyšší pravděpodobnost výskytu 46 8 Vysoká pravděpodobnost výskytu Velmi vysoká pravděpodobnost výskytu Vada téměř jistá 316 Uvedená čísla jsou vztažena na 1000 ks výrobků

Význam (důležitost) vady 1 Žádný 2 Velmi slabý 3 Slabý 4 Malý 5 Střední 6 Důležitá vada 7 Velký význam 8 Extremní 9 Vážný 10 Hazardní efekt vady

Pravděpodobnost odhalení vady (u výrobce) 1 Téměř jistá 2 Velmi vysoká 3 Vysoká 4 Vyšší 5 Střední 6 Nízká 7 Slabá 8 Velmi slabá 9 Neznámá pravděpodobnost 10 Téměř nemožné odhalení

HODNOCENÍ PRAVDĚPODOBNOSTI VÝSKYTU

HODNOCENÍ VÝZNAMU (důležitosti vady)

HODNOCENÍ PRAVDĚPODOBNOSTI ODHALENÍ

Prioritu vad určuje rizikové prioritní číslo (RPN) Risc Priority Number RPN = Pravděpodobnost výskytu vady X Význam vady X Pravděpodobnost odhalení vady Možné rozpětí RPN:

Činnosti nutné k provádění FMEA - výběr týmu, - sestavení blokového diagramu funkcí nebo vývojového diagramu procesu, - stanovení priorit (který díl, kde začít), - sběr dat o chybách, - analýza a zhodnocení složek RPN Risc Priority Number, - doporučení k nápravě, - stanovení odpovědnosti za nápravu, - provedení opatření k nápravě, - stanovení nového, revidovaného RPN

Doporučené sestavení týmu pro provádění FMEA - systémový inženýr - spolehlivostní inženýr - zkušební inženýr - materiálový inženýr - výrobní inženýr - specialista na marketing - konstruktér (návrhář) - specialista na jakost, servis, statik (výpočtář), vedoucí inženýr výrobku

FMEA vyžaduje: - rozpad systému na elementy - diagram nebo funkční strukturu systému (výrobku) - představu o vadách - představu o kritických stavech K identifikaci možných vad slouží: - data známá z minulosti, - záruční dokumenty, - servisní data, - realizační studie, - stížnosti zákazníků, - spolehlivostní data, - podobné analýzy FMEA

FMEA je extremně účinná, pokud je použita na celý systém. V případě složitějších systémů je ale pracná a únavná, musí být zvažována množství detailních informací. Obtížnost se zvyšuje, pokud existuje více způsobů činnosti. Dalším omezením jsou lidské chyby, ty se obtížně zahrnují. FMEA ale může identifikovat komponenty, citlivé na lidský faktor. Dalším limitem jsou významné vlivy prostředí. Uvažování tohoto faktoru vyžaduje důkladnou znalost znaků a chování rozdílných komponent systému

PROCES VAŘENÍ KÁVY TECHNOLOGIÍ „PRESSO“

PROCES VAŘENÍ KÁVY PRESSO

PROCES VAŘENÍ KÁVY PRESSO PROCES PŘÍPRAVY PŘÍSTROJE PROCES VAŘENÍ KÁVY PROCES ČIŠTĚNÍ PŘÍSTROJE

PROCES VAŘENÍ KÁVY PROCES PŘÍPRAVY PŘÍSTROJE PROCES VAŘENÍ KÁVY PROCES ČIŠTĚNÍ PŘÍSTROJE ČLOVĚK MATERIÁL ZAŘÍZENÍ PROSTŘEDÍ

PROCES VAŘENÍ KÁVY PROCES PŘÍPRAVY PŘÍSTROJE PROCES VAŘENÍ KÁVY PROCES ČIŠTĚNÍ PŘÍSTROJE Připravit zvolené množství kávy specifické chuti Připravit přístroj na zvolené množství kávy Uvařit zvolené množství kávy Odstranit zbytky kávy a osušit přístroj STISKNOUT TLAČÍTKO PRO ZVOLENÝ POČET ŠÁLKŮ PŘÍSTROJ OHŘÍVÁ VODU PŘÍSTROJ PROTLAČUJE VAŘÍCÍ VODU PŘES KÁVU PŘÍSTROJ UKONČÍ ČINNOST PO NAPLNĚNÍ ŠÁLKU VYČISTIT NOSIČ FILTRU VYČISTIT DRŽÁK NOSIČE FILTRU VYČISTIT PARNÍ TRYSKU DOPLNIT VODU V ZÁSOBNÍKU NAPLNIT NOSIČ FILTRU KÁVOU NASTAVIT OVLÁDACÍ PRVKY VLOŽIT ZVOLENÝ POČET ŠÁLKŮ ZKONTROLOVAT KVALITU KÁVY

PROCES VAŘENÍ KÁVY PROCES PŘÍPRAVY PŘÍSTROJE PROCES VAŘENÍ KÁVY PROCES ČIŠTĚNÍ PŘÍSTROJE Není připraveno zvolené množství kávy specifické chuti Přístroj není připraven na zvolené množství kávy Není uvařeno zvolené množství kávy Přístroj není správně očištěn TLAČÍTKO STISKNUTO PRO CHYBNÝ POČET ŠÁLKŮ PŘÍSTROJ NEOHŘÍVÁ VODU PŘÍSTROJ NEUKONČÍ PO NAPLNĚNÍ ŠÁLKU ČINNOST PŘÍSTROJ NETLAČÍ HORKOU VODU PŘES KÁVU NEČISTÝ NOSIČ FILTRU NEČISTÝ DRŽÁK NOSIČE FILTRU UCPANÁ PARNÍ TRYSKA VODA V ZÁSOBNÍKU NEDOPLNĚNA NOSIČ FILTRU NENAPLNĚN KÁVOU OVLÁDACÍ PRVKY NENASTAVENY VLOŽEN CHYBNÝ POČET ŠÁLKŮ NEKVALITNÍ KÁVA