Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Cena v pojetí marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Ekonomická gramotnost
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Marketingový plán podniku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Stanovení ceny v marketingu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Cenová politika – klíčová slova
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ekonomika Clo a celní politika 4. Ing. Miroslava Farmačková
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický okruh: Finanční gramotnost Název materiálu: Úloha ceny na trhu Číslo materiálu:VY_62_Finanční gramotnost_1.A_FG_04/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: Použité zdroje zmíněny v závěru.

Anotace: Znalost úlohy ceny na trhu a důsledky její tvorby patří k základním otázkám předmětu Finanční gramotnost. Přehledným způsobem zpracovaná látka je tak určena žákům SŠ mezi 15. – 18. rokem.

Úloha ceny na trhu Cena je jediným P, které přináší zisk bezprostředně – správná cenová politika má výrazný vliv na zisk.

Co je důležité pro stanovení ceny? Cenové strategie patří i přes svoji důležitost mezi nejpodceňovanější P – proč myslíte, že tolik firem tak brzo krachuje ? Hlavně proto, že cena je chybně stanovena bez ohledu na soulad s ostatními P. Nepřinese potřebný zisk zejména v počátcích firmy – jen zkušení marketéři totiž odhadnou, jak vysoké budou náklady na ostatní P-tyto náklady však kryje cena – a zákazník je na změnu ceny citlivý, zejména, pokud se zvyšuje. Ale i když se snižuje, je mu podezřelé proč.

Cíle stanovení ceny (podle čeho?) Cíle tvorby ceny musí vycházet z firemních a marketingových cílů, těmi jsou např.: přežití firmy dosažení maximálního objemu prodeje zvýšení tržního podílu růst zisku odražení konkurence spokojenost zákazníka posílení image produktu

Poptávka tvoří cenový strop, který můžeme požadovat za svůj výrobek/svoji službu. 3 hlavní metody tvoří základ tvorby ceny: – tvorba cen podle nákladů (náklady se musí vždy vrátit) – tvorba cen podle poptávky (viz výše) – tvorba cen podle konkurence (naše cena nesmí nahrávat konkurenci)

Jak firmy získávají svojí cenou zákazníky: pečlivým sledování poptávky (zdražování a zlevňování) vždy trochu nižší než konkurence (viz souboj supermarketů – a to i v Tachově) vnímanou hodnotou zboží – kolik jste ochotni zaplatit za to, co zvedne Vaší osobní prestiž skutečnou hodnotou zboží – IKEA nabízí kvalitu a originalitu za rozumné ceny a o zákazníky se bát nemusí

Přizpůsobování ceny: zaváděcí cena – má vzbudit zájem zákazníka rabat (discount) – dodatečná sleva (také jen určitému okruhu zákazníků) sleva – ta je obvykle časově omezena (množstevní, sezónní, za rychlou úhradu) výprodejová cena – u výrobků na konci distribučního života

Domácí úkol: Navrhněte pět tipů na přežití restaurace v ekonomicky tvrdých časech. Nápověda: čím vším lze manipulovat a čím získávat hosty ? Pozor: jsou tvrdé časy, tak to nesmí stát ani korunu.

Závěr: Správně stanovená cena je ta, která v zákazníkovi vyvolává pocit, že za své peníze a vynaložené úsilí získává skutečnou hodnotu.

Zdroje: Ing. Libor Michalák, CSc, Tematický materiál „Marketing“, FEK ZČU Cheb, Cheb J. Zlámal, Z. Mendl, Ekonomie nejen k matur- itě, Computer Media Kralice na Hané, ISBN: cliparty MS Office