Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823"— Transkript prezentace:

1 Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Sada 41 Anotace Marketingový mix Klíčová slova Výrobek, cena, propagace, distribuce, nástroje Předmět Ekonomika Autor, spoluautor Ing. Kateřina Škultétyová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace, výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 3. ročník, žáci 17 – 18 let, Instalatér, Tesař, Truhlář, Zedník, Kominík Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední snímek

2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje MARKETINGOVÝ MIX 2

3 jedním ze základních nástrojů marketingu
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje jedním ze základních nástrojů marketingu pomáhá nám rozčleňovat, na co se zaměřit při tvorbě marketingového plánu 3

4 VÝROBEK CENA PROPAGACE DISTRIBUCE
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VÝROBEK CENA PROPAGACE DISTRIBUCE 4

5 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Výrobek jakýkoliv statek nebo služba , který se stává předmětem směny na trhu je určen k uspokojení potřeb zákazníka 5

6 Životní cyklus výrobku
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Životní cyklus výrobku uvedení na trh – firma do výrobku a jeho prosazení na trhu hodně investuje a je ztrátová růst – objem prodeje se zvětšuje a firma začíná dosahovat zisky zralost – prodej a zisk již tolik nerostou, dosahují vrcholu, pro firmu je výhodné nejdelší trvání této fáze pokles – zájem zákazníků o výrobek slábne, firma musí výrobek inovovat 6

7 Značka výrobku nedílnou součástí komplexního výrobku
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Značka výrobku nedílnou součástí komplexního výrobku odlišuje výrobek od ostatních obdobných výrobků měla by být registrována formou ochranné známky 7

8 Cena je jedním z nejdůležitějších nástrojů marketingového mixu
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Cena je jedním z nejdůležitějších nástrojů marketingového mixu správná volba je velmi náročná při stanovení zvažujeme, jakého cíle chceme cenou dosáhnout 8

9 Cílem může být přežití (krátkodobý cíl)
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Cílem může být přežití (krátkodobý cíl) likvidace konkurence (krátkodobý cíl) maximalizace zisku (krátkodobý nebo dlouhodobý cíl) rychlá návratnost investic (vyšší cena) růst objemu prodeje a tržního podílu (nižší cena) 9

10 Propagace forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Propagace forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím cílem je větší prodej výrobku nebo služby 10

11 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Složení propagace Podpora prodeje (vzorky, kupóny, ochutnávky, reklamní předměty) Reklama (noviny, rozhlas, televize, plakáty) Prodejní personál (prodavač, dealer – nejvyšší pravděpodobnost úspěchu) Public relation (styk s veřejností – akce, zprávy, články v novinách, rozhovory v televizi) Přímý marketing (teleshopping, zásilkové katalogy, internet) 11

12 Distribuce distribuční cesty nelze měnit, kdykoliv se nám zlíbí
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Distribuce distribuční cesty nelze měnit, kdykoliv se nám zlíbí volba min. na několik měsíců či let 12

13 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Distribuční cesty přímé – výrobce dodává zboží přímo zákazníkovi bez dalších zprostředkovatelů (např. zásilková forma, podnikové prodejny) nepřímé – v praxi běžnější, výrobce využívá zprostředkovatele (maloobchod, velkoobchod) 13

14 Souhrn učiva K čemu slouží marketingový mix?
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Souhrn učiva K čemu slouží marketingový mix? Z čeho se skládá marketingový mix? Jak členíme distribuční cesty? Jaké můžeme mít cíle při stanovování cen?

15 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, 2003/2004. Zlín, CEED, ISBN


Stáhnout ppt "Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823"

Podobné prezentace


Reklamy Google