Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Služby pro rodiny v ČR výzvy a perspektivy
Advertisements

FARNÍ CHARITA Karlovy Vary
POHYB CO JE VLASTN Ě POHYB A JAKÉ MÁ VLASTNOSTI. CO JE TEDY VLASTNĚ POHYB?  POHYB JE D Ě J, P Ř I KTERÉM T Ě LESO M Ě NÍ SVOJI POLOHU V ŮČ I JINÉMU T.
DOMOV A CENTRUM AKTIVITY, p.o.
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Příjmy a výdaje domácnosti
Majetek a závazky domácnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Rozvaha domácnosti Název školy
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
V-studio Spotřebitelská gramotnost. Témata 1. Základy investování D ů vody, riziko a výnos, inflace, č asté chyby… 2. Spo ř ení a investi č ní produkty.
V-studio Finanční gramotnost. Témata 1. Rozpo č et a typy p ř íjm ů a výdaj ů Plánování, č istá x hrubá x reálná mzda, úvod do sociálních dávek… 2. Dan.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registra č ní č íslo: CZ.1.07/1.5.00/ Č íslo DUM: VY_62_INOVACE_29 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1701_ODLIŠNÁ CENA Téma: Pojem F. G._ ODLIŠNÁ CENA TÉHOŽ ZBOŽÍ.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
NÁKLADY NA BYDLENÍ Klikni na objekt, či odkaz - zobrazí se odpověď.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1802_ŽIVOTNÍ P. Téma: Pojem F. G._ Životní pojištění Číslo projektu:
Hrátky s mapou Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceObsahuje nám ě ty č inností pro práci s mapou, seznámení s m ěř ítkem, výroba vlastních u č ebních pom.
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
Obecné souvislosti v sociálním zabezpečení Mirka Wildmannová.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1602_RM SYSTÉM Téma: Pojem F. G._ RM SYSTÉM Číslo projektu:
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_3102_LEASING Téma: Pojem F. G._ Finanční leasing Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_POJIŠTĚNÍ AUTA Téma: Pojem _ POJIŠTĚNÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_1001_T.příjmy Téma: Test - příjmy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1102_STAVEBNÍ SP. Téma: Pojem F. G._ Stavební spořitelny Číslo.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ R. Téma: FG_OSOBNÍ ROZPOČET Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1702_POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ Pojištění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1502_BURZA Téma: Pojem F. G._ Obchodování s cennými papíry Číslo.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ AKTIVA Téma: OSOBNÍ AKTIVA A PASIVA Číslo projektu:
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2902_TYPY ÚVĚRŮ Téma: Pojem F. G._ Typy úvěrů Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
Stav a vývoj bytového fondu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Správa sociálního zabezpečení
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum vytvoření: Datum ověření:

Anotace Prezentace je určena pro žáky 6. – 9. ročníku., vzdělávací oblast finanční gramotnost, tematický okruh Životní úroveň. Cílem prezentace je, uvědomit si, že mít vše, ale na dluh je mnohem horší než mít méně a být bez dluhů.

Co znamená mít životní úrove ň Každý z nás má své pot ř eby. Č as od č asu srovnává, jak jsou jeho pot ř eby uspokojovány – „jak dob ř e se má“. Tuto míru uspokojování pot ř eb nazýváme životní úrove ň.

Co znamená mít životní úrove ň P ř íklad: Naše rodina má dv ě auta, rodinný d ů m se zahradou a domácí kino. Naši známí bydlí v pronajatém byt ě a auto nemají. Je životní úrove ň naší rodiny vyšší????? Bude to tak, pokud svá auta a d ů m nemáme na p ů j č ku, a naopak pokud druhá rodina své p ř íjmy zatím vhodn ě neukládá, aby si z jejich výnos ů potom ono auto a d ů m koupila.

Co znamená mít životní úrove ň Životní úrove ň zahrnuje nejen spot ř ební p ř edm ě ty, má celkem t ř i složky: a) kolik statk ů a služeb obyvatelstvo spot ř ebuje (nakupuje) a v jaké kvalit ě, b) kolik statk ů a služeb je obyvatelstvu poskytováno státem a v jaké kvalit ě, c) úrove ň životních podmínek (životní prost ř edí, množství volného č asu, atd.).

Co znamená mít životní úrove ň Životní úrove ň m ů žeme m ěř it. Nap ř íklad :  Kolik domácností vlastní auto, kolik se pr ů m ě rn ě spot ř ebuje masa, zeleniny, mlé č ných výrobk ů …..  Úrove ň poskytovaných statk ů a služeb státem m ů žeme m ěř it nap ř. po č tem domov ů d ů chodc ů, pr ů m ě rnou výší sociálních dávek atd.  Úrove ň životních podmínek m ů že vyjad ř ovat délka pracovní doby, stupe ň zne č išt ě ní ovzduší, jak myslíme na budoucnost.

Co znamená mít životní úrove ň Podívejme se, kolik minimáln ě by m ě l č init p ř íjem jednotlivce. K tomu stát stanoví:  životní minimum – č ástka považována za minimální hranici k zajišt ě ní výživy a ostatních základních osobních pot ř eb. Nepo č ítají se do n ě j náklady na bydlení, které jsou samostatným p ř ísp ě vkem na bydlení;  existen č ní minimum – minimální hranice p ř íjm ů nutná pro p ř ežití..

Co znamená mít životní úrove ň P ř íklad: Životní minimum se vy č íslí jako sou č et č ástek na jednotlivce, které jsou odstup ň ovány podle v ě ku.  V roce 2009 č inila č ástka na nezaopat ř ené dít ě do 6 let K č, od 6 do 15 let K č, od 15 do 26 let K č. Pro dosp ě lé, které by od 15 let nebyly nezaopat ř enými osobami, č iní tato č ástka pro první osobu v domácnosti K č a pro další osoby K č. Osam ě lý jednotlivec má životní minimum K č. Vypo č ítej životní minimum pro rodinu s dv ě ma d ě tmi?????

Co znamená mít životní úrove ň V roce 2009 by č inilo životní minimum pro č ty řč lenou rodinu: = = K č. Existen č ní minimum jednotlivce v roce 2009 bylo K č m ě sí č n ě. Tyto č ástky se č asto m ě ní. Proto aktuální údaje naleznete na stránkách

Citace: Petr Klínský, Danuše Chromá, Svatava Tesařová, Michal Janák – Finanční gramotnost obsah a příklady z praxe škol. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, ISBN 978 ‑ 80 ‑ ‑ 13 ‑ 2