Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Advertisements

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.08 Ročník2. ročník.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Průmyslová revoluce Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc010 Označení materiáludkc 10 _prum_rev_1870_1914.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_05 Název materiáluAkcie AutorMgr.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Průmyslová revoluce Kladno Rozvoj průmyslu - doly.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Obchod, trh Základy hospodaření.
VY_62_INOVACE_ , daň z nemovitých věcí - pozemků
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Podpora v nezaměstnanosti
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ekonomika– národní hospodářství
Digitální učební materiál
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
Ekonomika– národní hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Revoluce ve Francii
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny Název školyGymnázium Kladno AutorPaedDr. Marie Kocálová AnotaceVýukový materiál - prezentace – určený pro výklad i pro samostatnou práci žáků. Průmyslová revoluce – důsledky a změny. PředmětHospodářské dějiny Tematická oblastKapitalismus TémaPrůmyslová revoluce – důsledky a změny Očekávané výstupyŽáci se orientují v ekonomickém vývoji, procesu industrializace a jeho podmínkách formoukomentovaného výkladu. Vyvodí změny ve společenském vývoji v souvislosti s vývojem ekonomiky. Klíčová slovaPrůmyslová revoluce, teritoriální dělení světa, centralizace, demografie, vzdělání Druh učebního materiáluprezentace (výkladová) Ročníktřetí ročník Cílová skupinavyšší stupeň osmiletého gymnázia, čtyřleté gymnázium Ověřeno , HODE Zdroje uvedeny na konci dokumentu.

Ekonomika Nahrazení volné soutěže imperialismem: formování světového hospodářství ekonomické a teritoriální dělení světa dobývání zahraničních trhů pro odbyt výrobků domácího velkoprůmyslu vývoz kapitálu do zahraničí vznik prvních nadnárodních společností

Ekonomika centralizace výroby a kapitálu monopoly, kartely, koncerny vyšší produktivita práce v zemědělství masové rozšíření akciových společností spojování do kapitálově silnějších subjektů splývání forem kapitálu - finanční kapitál

Ekonomika svoboda podnikání a obchodování = hospodářský liberalismussvoboda podnikání a obchodování = hospodářský liberalismus rozvoj trhu – nabídky i poptávkyrozvoj trhu – nabídky i poptávky podpora politického liberalismupodpora politického liberalismu cyklický vývoj hospodářství – konjunktura, krize

Demografie koncentrace do oblastí s nejvýhodnějšími podmínkami (zejm. surovinovými zdroji). urbanizace – vznik velkoměst s těhování za pracovními příležitostmi prudký růst měst a pokles podílu venkovského osídlení

Sociální oblast snížení počtu lidí v zemědělství, zvýšení v průmyslu po pulační exploze – prudký nárůst obyvatel konec morových epidemií rozvoj zemědělství - lepší výživa širokých vrstev obyvatel zlepšování dostupnosti i kvality lékařské péče

Sociální oblast změna společenské struktury –silná buržoazie –vytvoření průmyslového proletariátu –akce proti strojům – Ned Ludd (luddisté) –sociální problémy, ve 20. letech 19. století začíná dělnické sebeuvědomění - odbory, politické strany –boj za všeobecné hlasovací právo

Vzdělávání potřeba vzdělání pro každého, stále složitější stroje v továrnách i technické vybavení - kvalifikovanost změna školské soustavy - povinná školní docházka - vznik středních škol – gymnasia, školy odborné - studium dívek – dívčí třídy, samostatné dívčí školy - na univerzitách rozšíření počtu fakult na univerzitách přírodní vědy - neuniverzitní vysoké školy (technická učení)

Zdroje Stellner,František: Hospodářské dějiny,VŠE Praha, Oeconomica,Praha 2008,ISBN Čapek,Vratislav: Světové dějiny II, Fortuna, Praha,2010, Hospodářské dějiny. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: nb.vse.cz/~sirucek/Predmety/3MI111/Prednask aJD.ppt