Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce CNC strojů I. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Advertisements

ELEKTRONIKA Polovodičová dioda. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Fyzika – Diody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:05_01_32_INOVACE_17.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Vytápění Zabezpečovací zařízení otopné soustavy. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_52_INOVACE_05_12_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
Způsoby připojení k internetu
Další operace s vektory
Provozovny společného stravování
Rovnice ve slovních úlohách II.
Netradiční aranžérské materiály
Typová činnost složek IZS při společném zásahu u mimořádné události s velkým počtem raněných a obětí STČ – 09/IZS.
Technické prostředky v požární ochraně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafické programy - opakování
Inf Počítač a lidé s handicapem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Technické prostředky v požární ochraně
Technické prostředky v požární ochraně
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vytápění Tepelné ztráty
Lineární rovnice a nerovnice III.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Požadavky na okna
Technická mechanika – Úvod do statiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ELEKTRONIKA Unipolární tranzistor
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Technické prostředky v požární ochraně
Prostorové a dispoziční řešení výrobního střediska
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Fyzika – Elektrolýza.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Technické prostředky v požární ochraně
Technické prostředky v požární ochraně
Matematika Komolý rotační kužel
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Matematika Směrnicový tvar přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Vývojový diagram.
Technická mechanika – Převody
Inf Princip fungování elektronické pošty
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Matematika Operace s vektory
Technické prostředky v požární ochraně
Technické prostředky v požární ochraně
Vnitřní paměti počítače
Parametrická rovnice přímky
Paměti počítače, rozdělení
Technická mechanika – Těžiště
Technické prostředky v požární ochraně
Informatika – Grafika.
Fyzika – Magnetická síla
Teorie Informace, signál
Inf Rastová a vektorová grafika
Matematika Elipsa.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Technologie Teorie obrábění.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Informatika – Průměr a min-max
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Transkript prezentace:

Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu 08_03_32_INOVACE_12

Předmět: Zdolávání mimořádných událostí Ročník: 2. Jméno autora: Ing. Jaromír Šindler Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaromír Šindler Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace : Prezentace slouží k výuce žáků jak postupovat u dopravní nehody při ustavení vozidel a zabezpečovacích zařízení na místě nehody Klíčová slova: Nárazníkové postavení, světelná výstražná zařízení, předzvěstný vozík

Příjezd na místo dopravní nehody a volba tzv. nárazníkového postavení zásahových vozidel A. K místu nehody přijíždět obezřetně s ohledem na povětrnostní podmínky a nebezpečí na místě zásahu (např. mlha, náledí, nebezpečné látky). B. Na dálnicích a rychlostních silnicích může dojít k situaci, kdy musíme uvažovat s alternativou výjezdu a příjezdu jednotek z opačných směrů nebo o příjezdu po souběžné komunikaci. V nouzi, po dohodě a zabezpečení Policií ČR lze uvažovat s jízdou v protisměru (zejména u dálničních tunelů).

Příjezd na místo dopravní nehody a volba tzv. nárazníkového postavení zásahových vozidel C. Po příjezdu na místo zásahu: a) zprovoznit dostupná světelná výstražná zařízení na vozidlech – před vozidla je vhodné umístit výstražné kužely minimálně ve vzdálenosti 100 m na dálnici, 50 m na ostatních komunikacích. V obci může dle situace být tato vzdálenost snížena. b) ustavit vhodně zásahová vozidla, vhodným řešením postavení zásahových vozidel je tzv. „nárazníkové“ postavení, kdy požární vozidla oddělují místo zásahu od okolního provozu a tím chrání zasahující osoby.

Varianty provedení nárazníkového postavení Varianta 1 běžná obousměrná komunikace, práce v jednom směru, tj. zpravidla v jednom jízdním pruhu

Obr. 1 Varianta 1 při využití všech dostupných prostředků (mobilní technika složek IZS, výstražné kužely a směrovací desky), kóty zobrazují min. bezpečnostní vzdálenosti

Varianty provedení nárazníkového postavení 2. Varianta 2 dálnice nebo rychlostní silnice se dvěma jízdními pruhy v jednom směru

Obr. 2 Varianta 2, při využití všech dostupných prostředků (mobilní technika složek IZS, výstražné kužely a směrovací desky)

Varianty provedení nárazníkového postavení 3. Varianta 3 dálnice nebo rychlostní silnice se třemi a více jízdními pruhy v jednom směru

Obr. 3 Varianta 3, při využití všech dostupných prostředků (mobilní technika složek IZS, výstražné kužele a směrové desky)

závěr Samozřejmě je optimální, aby vyznačení dopravní nehody, zejména při déletrvajících nehodách na komunikacích, provedli správci komunikací s využitím předzvěstných a výstražných vozíků. I v takovém případě je však vhodné nárazníkové postavení zachovat.

Použité zdroje Obrázky : Obr.1 – Obr.3: Katalog typových činností integrovaného záchranného systému STČ 08/IZS "Dopravní nehoda" Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaromír Šindler Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Text: Katalog typových činností integrovaného záchranného systému STČ 08/IZS "Dopravní nehoda"

Konec prezentace