Korálky pro nejmenší
Spočítej korálky podle barev
3 Navlékni jen žluté korálky (Který je největší, který nejmenší?)
4 Vybarvi korálky podle fantazie
5
6 Skládání korálků z plastových víček Děti skládají korálky dle instrukcí učitelky (1 žlutý korálek, 2 modré…) Inspirace: content/uploads/2007/08/lodk a-z-vicek-od-pet-lahvi.jpg z/wp- content/uploads/2011/05 /doprava-3.jpg chu.files.wordpress.com/2011/08/083. jpg content/uploads/2008/07/slunicko- slozene-z-vicek-od-pet-lahvi.jpg balonhousenkasluníčko loďka
Použitý zdroj obrázků
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.8 Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Počítač připojený na internet Prezentace „Korálky pro nejmenší“ v PowerPointu Pracovní list „Korálky“, pastelky Barevná plastová víčka
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.9 Metodický postup Prezentace v PowerPointu s jednoduchými interaktivními úkoly k procvičení znalostí barev a základních počtů. Na 1. snímku děti procvičí základní barvy na korálcích, další např. na pastelkách. Děti řeší úkol přiřazovat barevné korálky dle počtu k číslovce. Na 2. snímku děti třídí žluté korálky. Na 3. snímku děti pomocí nástroje prezentace „pero“ vybarvují korálky dle fantazie. Takto vzniklý „kód“ mohou použít pro řazení PET víček. Individuálně si děti mohou vybarvit korálky na papíru (vytištěný pracovní list – snímek č. 5). Navazuje výtvarná činnost – tvorba z PET víček. Několik odkazů pro inspiraci je vloženo na snímku č.6. Očekávání a cíle Poznávání základních barev; Určování velikostí – malý, větší, největší …; Třídění dle barev; Starší děti – přiřazování počtu barev k číslovce; Rozvoj fantazie; Děti z plastových víček skládají korálky dle instrukcí učitelky
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.10 Práce s interaktivním výukovým materiálem 1. snímek – po dotyku na barevný čtvereček se objeví číslovka, která potvrdí počet korálků dané barvy. Každý korálek po dotyku odputuje ke čtverečku stejné barvy, pro usnadnění počítání korálků. 2. snímek – žluté korálky po dotyku odputují na šňůrku. Korálky ostatních barev odskáčou a zmizí. 3. snímek – bez animací, stejně jako pracovní list (snímek č. 5). K vybarvení korálků lze použít nástroj prezentace „pero“. 6. snímek – inspirace pro tvorbu s PET víčky, po dotyku na čtverce se otevře odkaz s obrázkem na internetu.
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11 Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika (psychologická) Podoblast: Pozornost, soustředěnost, paměť - jemná motorika, koordinace oka a ruky Dosažené konkretizované výstupy – poznat základní barvy, přiřadit počet k číslovce, třídění dle barev, rozvoj fantazie
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.12 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy