Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Shoda přísudku s podmětem Autor Chňoupková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procvičovací cvičení – shoda přísudku s podmětem
Advertisements

SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Shoda přísudku s podmětem 1
Psaní i/y v koncovkách sloves
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Shoda přísudku s podmětem
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Shoda přísudku s podmětem
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Pravopis i, y.
Shoda přísudku s podmětem
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.6.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_10
HRÁČI TRÉNOVALI. MOTORY SE ZAHŘÍVALY. MAŽORETKY TLESKALY. DIVADLA SE OTEVŘELA.
Anotace:pravidla o shodě Autor: Mgr.Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák si procvičí pravidla o shodě Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_472_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět
Gramatika Podstatná jména II
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Koncovky sloves.
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_554_ZÁKLADNÍ_SKLADEBNÍ_DVO JICE_OPAKOVÁNÍ Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_560_VĚTA_JEDNODUCHÁ_SOUV ĚTÍ Téma: OPAKOVÁNÍ.
Shoda přísudku s podmětem
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu mužského neživotného Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka.
72.1 Shoda podmětu s přísudkem – rod mužský
Shoda přísudku s podmětem. Přísudek se shoduje s podmětem. Mluvnická shoda je důležitá pro pravopis, zvláště je-li přísudek v minulém čase, např. Včely.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_20_Syntaktický pravopis Autor Chňoupková Martina.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_32_INOVACE_0306_základní VČ Téma: Základní skladební dvojice Číslo.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_23_Shoda.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová i i y y DRUHY PODMĚTU.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.04 Shoda podmětu s přísudkem.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět Slon, slonice a slůně se vydali k napajedlu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_30_Rod podstatných.
Shoda přísudku s podmětem
Co je to několikanásobný podmět?
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Název prezentace (DUMu)
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Shoda přísudku s podmětem
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Shoda podmětu s přísudkem
VY_32_INOVACE_20_04_procvičování podstatných jmen
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Jazyk a jazyková komunikace Shoda přísudku a podmětu Mgr
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Český jazyk pro 4. a 5. ročník ZŠ
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 048
Žáci si zopakují problematiku shody přísudku s podmětem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Shoda přísudku s podmětem Autor Chňoupková Martina

Mgr. Martina Chňoupková

Bolí mě zuby, budu muset jít k zubaři. 1. V obou větách souvětí vyhledejte základní skladební dvojici. 2. Určete všechny slovní druhy. 3. U slovesa v přítomném čase určete rod.

Rod mužský neživotný Stromy se kývaly ve větru. Rod ženský Dívky si koupily nové šaty.

Rod mužský životný Zedníci stavěli nový dům.

Rod střední Koťata si hrála s rybičkou.

Do restaurace jsme všichni dorazil__ včas. Dva rohlíky Honzovi nestačil__, měl pořád hlad. Kabáti odzpíval__ domluvenou skladbu, jelikož si fanoušci vyžádal__ přídavek, rozloučil se s nimi ještě Coloredem. Její myšlenky se točil__ pouze kolem něj. Ty krásné šaty ještě nešl __Janě zapnout, přebytečná kila musel __pryč. i y i i y y a

kočky mňoukaly- hoši zpívaly – ženy nakupovaly oni to potvrdily - pramice vypluly – knihy se vrátily všichni odpověděli – děti rýsovali – oči neviděly zazněli první sloky - dámy se nalíčily – klasy uzrály samy se rozhodli – davy se blížily – švadleny zašívaly vypadly mu slova – dívky se domluvily – diváci tleskali stromy šuměly - auta troubily – sklenice popraskaly

( TI) koně CVÁLALI, ale (TY) dřevené koně SE HOUPALY (je třeba se řídit tím, zda je koncovka podmětu ve tvaru životném, nebo neživotném) (TY) dny, stejně tak i (TY) dni PLYNULY, ale (TI) dnové PLYNULI (zastaralý tvar s životnou koncovkou) (TY) ledoborce PLULY, ale (TI) ledoborci PLULI (podobně ukazatele x ukazatelé, slanečky x slanečci…)

dítě, oko, ucho – v jednotném čísle jsou tato slova rodu středního, ale v čísle množném mají rod ženský – píšeme tvrdé y DĚTI SI HRÁLY. JEJÍ OČI SE NA MNE DÍVALY. BOLELY MĚ UŠI.

dni ubíhal___, náhle přišl___ mraky, národy se stěhoval___, ukazatelé nás navedl___, děti bruslil___, oči neviděl___ a uši neslyšel___, koně klusal___, torpédoborce zaútočil___, torpédoborci zaútočil____, rodiče se bál___, sněhuláci tál___, papíroví draci létal___ yy y iy yyi yi i i i

Strana 98, cvičení 7,8.