Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Advertisements

Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Přežití lidstva v budoucnosti Vypracoval: Petr Skrutek Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Atomové elektrárny Obor: Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. LudvíkKašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Vypracoval: Veronika Vojáčková Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Energetická hodnota potravin (EH)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Seminář o stavebním spoření
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Zdroje získání základních životních potřeb a energie
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Recyklace Vypracoval: Michal Brzobohatý Třída: 2L
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Voda Základ života.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Technologie
Název vzdělávacího materiálu
Život na vesmírne stanici
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Globální oteplování Země trpí! Lidé trpí! Možná to někdo nevidí.
Centrální nervová soustava (CNS)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název materiálu: Internetový prohlížeč Google Chrome
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Strach a proč se rádi bojíme
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
Název projektu: Moderní škola
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Grafické formáty Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Informační gramotnost
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
vypracoval: Zdeněk Pěčonka
Krev Vypracoval: Jan Dvorský Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Vypracoval : Matyáš Fritscher
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Prezentace – výklad učiva
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Soutěž Bohatství Země 2018 Geologická část Vojtěch Wertich
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
VÝSKYT ryzí - meteority ( s niklem)
PŘÍLEŽITOSTI NOVÉ KRAJINY
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:

Druhy těžby s aspektem na zátěž pro životní prostředí Těžbu můžeme dělit na: Čistě mechanickou těžbu Mechanickou těžbu za použití chemie

Čistě mechanická těžba Tato těžba neužívá žádných chem. reakcí, pouze „fyzickou sílu“ Tato těžba je méně náročná na znečištění než při použití chemie, protože zde hrozí „pouze“ únik těžené látky

Mechanická těžba za použití chemie Při této těžbě se používá chemie pro lepší účinnost např. některé kyseliny pro odloučení smaragdu od ložiska Při této těžbě hrozí i únik dané chem. látky

Vyčerpání zdrojů v budoucnosti a možnosti nových nalezišť Jelikož nerostné zdroje jsou omezené ( tvoří se, ale velmi pomalu ), tak se lidstvo snaží daný zdroj buďto syntetizovat nebo hledá nová naleziště, kterých je stále dostatek avšak i ty budou jednou vyčerpány → hrozba mezinárodních bojů o zdroje, proto se lidstvo začíná ohlížet po vesmírných tělesech a to hlavně po asteroidech obíhajících kolem Země s obsahem vzácných kovů a minerálů V toto oboru je dnes špičkou firma Planetary Resources, která chce do 2 let začít s průzkumem prvních meteoritů

Schopnost člověka získat toto nerostné bohatství dnešními technologiemi Při modernizace technologie se taká vylepšuje a zůčinuje těžba surovin Tento postup začíná nalézáním nových slitin oceli, vhodnějších pro daný účel např. tvrdší a houževnatější ocel zuby těžebních strojů až po vylepšování a miniaturizaci technologií ve vesmírných těžebních strojích Bohužel i přes nejrůznější vylepšení dnešní doby stále nejsme schopni provádět těžbu bez ztrát Bezztrátové těžbě ani nenahrává fakt, že společnosti vytěží pouze nebohatší ložiska a méně bohatá ložiska jsou po tomto přetěžení už takřka netěžitelná kvůli ziskům

Zdroje: uhli/xxx?FfNewsItem_page=10 uhli/xxx?FfNewsItem_page=10 vesmiru vesmiru ztizit-cestu-k-zasobam-nerostnych-surovin ztizit-cestu-k-zasobam-nerostnych-surovin dusledky-tezby-zpracovani-nerostnych-surovin.html dusledky-tezby-zpracovani-nerostnych-surovin.html Kniha: Zlato -- Příběh neobyčejného kovu - 2., aktualizované a doplněné vydání Autor: Bohumil J. Studýnka; Jan Struž