Realizace inspekcí poskytování sociálních služeb na území Jihomoravského kraje Krajský úřad Jihomoravského kraje 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Vzděláváním poskytovatelů sociálních služeb v zavádění standardů kvality sociálních služeb k funkční a efektivní Síti sociálních služeb Královéhradeckého.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Stavební zákon a územní plánování
Inspekce kvality sociálních služeb
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Švarcsystém a jeho postih po
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Otázky a odpovědi k zákonu č. 300/2008 Sb. Zpracoval: Mgr. René Pleva Datum:
Právo na informace Tereza Danielisová,
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Dokumentace k zajištění BOZP
JUDr. Jaroslav Stránský, Ph.D.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“. Proces definice SKSS Fáze – 2002 – hledání nastavení sociálních služeb v postkomunistickém období,
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Kontrola veřejné správy - Nejvyšším kontrolním úřadem - orgány státního zastupitelství - soudy (přehled) Olga Pouperová.
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Seminář pro poskytovatele sociálních služeb Plnění registračních podmínek Novelizace zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb. (zákon 206/2009 Sb. ze.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Benefit7 – jak vyplnit projektovou žádost
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
ZÁKON O POMOCI V HMOTNÉ NOUZI A KOMPETENCE STAVEBNÍCH ÚŘADŮ JUDr. Eva Kuzmová.
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Realizace inspekcí poskytování sociálních služeb na území Jihomoravského kraje Krajský úřad Jihomoravského kraje 2010.
4. úplná aktualizace územně analytických podkladů ORP 1.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
[ 1 ] MUDr. Jana Mladá; Oddělení farmakovigilance Inspekce FV systému © 2011 Státní ústav kontrolu léčiv.
Kvalita v sociálních službách jako proces
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Interní předpisy hotelu
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Inspekční a prosazovací přístup
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
Tel , Problematika zaměstnávání zahraničních pracovníků z pohledu inspektorátu práce Mgr. Dagmar Lahresová.
Druhy a způsoby kontroly v hotelu
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Kontrola činnosti oprávněných osob v praxi
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Novinky v předškolním vzdělávání
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Transkript prezentace:

Realizace inspekcí poskytování sociálních služeb na území Jihomoravského kraje Krajský úřad Jihomoravského kraje 2009

TÉMATA Právní předpisy pro provádění inspekcí sociálních služeb a jejich novelizace Význam inspekcí poskytování sociálních služeb Personální obsazení inspekčního týmu Organizace inspekcí v Jihomoravském kraji Postup při provádění inspekce v místě poskytování SS Inspekční zpráva Následný postup po skončení inspekce v místě poskytování SS

TÉMATA Dosavadní zkušenosti s realizací inspekční činnosti na území JMK Nejčastější závady zjištěné při inspekci poskytování sociálních služeb Prostor pro dotazy

Právní předpisy pro provádění inspekcí sociálních služeb Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů – část čtvrtá Vyhláška MPSV č. 505/2006 Sb., kterou se provádí některá ustanovení zákona o sociálních službách Zákon č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a jeho novelizace k Část IV. Inspekce poskytování sociálních služeb Inspekce se provádí u poskytovatelů SS, kterým bylo vydáno rozhodnutí o registraci. Inspekci vykonává: a)Krajský úřad, s výjimkou uvedenou v písm. b)místní příslušnost krajského úřadu se řídí podle § 78 odst.2. b)MPSV u poskytovatelů SS, vůči nimž kraj vykonává funkci zřizovatele nebo zakladatele (§ 97 odst. 1).

Část IV. Inspekce poskytování sociálních služeb Předmět inspekce u poskytovatelů sociálních služeb a) plnění povinností poskytovatelů sociálních služeb stanovených v § 88 a § 89 b) kvalita poskytovaných sociálních služeb

Část IV. Inspekce poskytování sociálních služeb Inspekci provádí inspekční tým, který tvoří nejméně 3 členové, jde-li o inspekci pobytových SS, a nejméně 2 členové v ostatních případech. Alespoň 1 člen inspekčního týmu musí být zaměstnancem kraje nebo při provádění inspekce podle § 97 odst. 1 písm. b) zaměstnancem MPSV.

Část IV. Inspekce poskytování sociálních služeb Poskytovatel SS je povinen umožnit členům inspekčního týmu dotazovat se osob, kterým poskytuje SS, na záležitosti související s poskytováním SS, které jsou předmětem inspekce. Podmínkou přitom je, že osoba byla členem insp.týmu za účasti poskytovatele SS poučena o možnosti odmítnout rozhovor a dala k rozhovoru souhlas. Tento souhlas se zaznamenává do záznamu o rozhovoru, který vyhotovuje člen inspekčního týmu (§ 98 odst. 7).

Část IV. Inspekce poskytování sociálních služeb Krajský úřad a MPSV jsou oprávněny ukládat poskytovateli SS opatření k odstranění nedostatků zjištěných při inspekci. Poskytovatel SS je povinen splnit uložená opatření ve lhůtě stanovené krajským úřadem nebo ministerstvem a podat písemnou zprávu o jejich plnění, pokud si ji krajský úřad nebo ministerstvo vyžádá. Po podání písemné zprávy o přijatých opatřeních a jejich plnění lze provést následnou inspekci, na kterou se ustanovení odst.2 nevztahuje (§ 98 odst. 8).

ČÁST V. Mlčenlivost Povinnost zaměstnanců obcí, krajů, státu a zaměstnanců poskytovatelů SS zachovávat mlčenlivost o údajích týkajících se osob, kterým jsou poskytovány SS nebo příspěvek, a to i po skončení prac. vztahu (§ 100 odst. 1). Povinnost mlčenlivosti platí obdobně pro FO, které jsou poskytovateli SS nebo se jako přizvaní odborníci účastní inspekce anebo při poskytování SS působí jako dobrovolníci (§ 100 odst. 2).

Význam inspekcí poskytování sociálních služeb Zvyšování kvality SS pomocí standardů kvality SS Standardy – pomůcka pro poskytovatele, kteří chtějí poskytovat kvalitní službu Ochrana práv uživatelů SS Standardy zaručují nejen práva uživatelů SS, ale také těch, kteří SS poskytují.

TYPY INSPEKCÍ Inspekce typu A - u všech registrovaných SS - metoda losování na následující pololetí - plnění povinností poskytovatelů SS stanovených v § 88 a § 89 - ověření kvality SS podle Standardů kvality

TYPY INSPEKCÍ Inspekce typu B – „následná“ inspekce - kontrola nápravných opatření přijatých na základě zjištěných nedostatků při inspekci typu A Inspekce typu C - na základě podnětu či stížnosti Kontrola plnění registračních podmínek – prováděna zvlášť (dříve zahrnuta do inspekce typu A)

ORGANIZACE INSPEKCÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Pololetní plán kontrolní činnosti Kr. úřadu JMK zveřejněn na adrese: Pololetní plán inspekcí – zveřejněn na stránkách OSV

POSTUP PŘI PROVÁDĚNÍ INSPEKCE V MÍSTĚ POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY Oznámení o provedení inspekce –s dostatečným časovým předstihem –prostřednictvím datové schránky/ fyzicky – poštou ( povinnost zřízení datových schránek pro PO od ! Informační systém DS upravuje Předpis č. 300/ 2008 Sb.) –konkrétní sociální služba, termín, kontakty na vedoucího inspekčního týmu, složení inspekčního týmu

POSTUP PŘI PROVÁDĚNÍ INSPEKCE V MÍSTĚ POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY Výzva k zaslání dokumentů, jejichž kontrola je součástí inspekce (Soupis podkladů) Zajištění technického zázemí ( samostatná místnost, elektrické zásuvky, příp. prodlužovací kabely, apod.) Orientační časový harmonogram inspekce v místě –zaslán předem, možnost následné úpravy na základě skutečného průběhu inspekce. Inspekce se provádí vždy v místě poskytování SS (§ 98 odst. 2, z. č. 108/2006 Sb.).

POSTUP PŘI PROVÁDĚNÍ INSPEKCE V MÍSTĚ POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY Pověření k provedení inspekce - předloženo při zahájení inspekce na místě - podepsáno ředitelem Krajského úřadu - jmenný seznam členů inspekčního týmu - označení konkrétní služby, kde bude inspekce provedena

POSTUP PŘI PROVÁDĚNÍ INSPEKCE V MÍSTĚ POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY Personální zajištění při inspekci ze strany poskytovatele ►Statutární zástupce/osoba oprávněná jednat za statutárního zástupce - písemné pověření od stat. zástupce, pokud se inspekce osobně neúčastní - odpovědnost za předání materiálů potřebných pro inspekci, o které požádá kontrolní orgán

POSTUP PŘI PROVÁDĚNÍ INSPEKCE V MÍSTĚ POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY Personální zajištění při inspekci ze strany poskytovatele ►Statutární zástupce/osoba oprávněná jednat za statutárního zástupce - přítomnost je nezbytná při zahájení inspekce, při seznámení a předání inspekční zprávy ► Vedoucí sociální služby/Kontaktní pracovník - zkušený pracovník, který zná způsob poskytování SS, uživatele a pracovníky - koordinuje průběh inspekce v místě poskytování SS

POSTUP PŘI PROVÁDĚNÍ INSPEKCE V MÍSTĚ POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY Personální zajištění při inspekci ze strany poskytovatele ► Vedoucí pracovních týmů a pracovníci v přímé péči/referující pracovníci - poskytování informací o plánování a realizaci SS - případné zapojení do rozhovoru s respondentem – pokud inspektor zjistí, že se s respondentem nedokáže dorozumět

1. DEN INSPEKCE - průběh Úvodní setkání inspekčního týmu s vedoucími pracovníky - předložení Pověření k provedení inspekce - odsouhlasení / úprava časového harmonogramu - výběr respondentů pro provedení rozhovorů se členy inspekčního týmu + souhlas respondentů s rozhovorem - vyplnění Smluvního a právního postavení respondenta

1. DEN INSPEKCE - průběh Prohlídka zařízení Rozhovory inspekčního týmu s vedoucími pracovníky zařízení ke sledovaným oblastem kvality poskytované služby a ověřování důkazů jejich plnění Studium osobní dokumentace respondentů Rozhovory s vylosovanými respondenty a referujícími pracovníky Psaní záznamů, porada inspekčního týmu

2. DEN INSPEKCE - průběh Rozhovory inspekčního týmu s vedoucími pracovníky zařízení ke sledovaným oblastem kvality poskytované služby a ověřování důkazů jejich plnění Studium předložené dokumentace Rozhovory inspekčního týmu s pracovníky zařízení ke sledovaným oblastem kvality poskytované služby Zpracování zjištění do inspekční zprávy

3. DEN INSPEKCE - průběh Kompletace inspekční zprávy Seznámení kontrolované osoby s inspekční zprávou Předání inspekční zprávy kontrolované osobě Ukončení inspekce v místě

NÁSLEDNÝ POSTUP PO UKONČENÍ INSPEKCE V MÍSTĚ Výzva ke stanovení nápravných opatření – jednotlivé termíny stanoveny v inspekční zprávě Řízení o námitkách - lhůta podání - musí být písemné a zdůvodněné - jedná se o námitky proti zjištěním obsaženým v inspekční zprávě ( neřeší problematiku zákona!!!)

DOSAVADNÍ ZKUŠENOSTI S REALIZACÍ INSPEKČNÍ ČINNOSTI NA ÚZEMÍ JMK Počet realizovaných inspekcí Krajského úřadu JMK (od roku 2007) - 70 Počet služeb, které naplnily všechny požadavky dle zákona - 8

NEJČASTĚJŠÍ ZÁVADY ZJIŠTĚNÉ PŘI INSPEKCI POSKYTOVÁNÍ SOCIÁL. SLUŽEB Standard č. 1 - Cíle a způsoby poskytování SS Standard č. 2 – Ochrana práv osob Standard č. 5 – Individuální plánování průběhu sociální služby Standard č. 15 – Zvyšování kvality sociální služby

PROSTOR PRO VAŠE DOTAZY ???????????? ???????? ????

DĚKUJEME ZA POZORNOST! Prezentaci zpracovaly: Mgr. Michaela Kameníková ( Tel , Mgr. Bc. Vladimíra Pavlíková ( Tel , Mgr. Bc. Irena Kusáková ( Tel , Miroslava Doležalová, DiS. (Tel ,