Konzultace k problematice registrací poskytovatelů sociálních služeb.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Důvod přijetí novely:  1. Přesunutí úpravy odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání z přechodných ustanovení (§ 364 až § 390) do jedenácté části.
Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Pracovní právo. Pohovor
Zdravotnictví a nová legislativa Alena Riegerová vedoucí odboru zdravotnictví KÚ LK.
Informace k registraci Michaela Hofštetrová Knotková.
NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE Liberec 15. prosince 2011 JUDr. Helena VAŠKOVÁ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO28 Název.
Živnostenské právo Jan Pospíšil Karolína Růžičková.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Mgr. Jitka Laholová Odbor vzdělávání a vědy MZ
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Národní institut dětí a mládeže – oddělení neformálního vzdělávání
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Občanské soudní řízení I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Pracovnělékařské služby
Informace k registraci PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Právo sociálního zabezpečení
Gymnasium Jižní Město Praha
Správa sociálního zabezpečení
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Právo sociálního zabezpečení
PRACOVNĚ PRÁVNÍ VZTAHY
Spolupráce škol a orgánů sociálně-právní ochrany dětí
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Problematika uzavírání smluv mezi pojišťovnami a zdravotnickými zařízeními PharmDr. Ivana Cimalová, MBA ředitelka zdravotnického odboru ZPMV ČR Čestlice,
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Malotřídní škola a některé specifické momenty personální agendy
Zapisovatelé : Informace o způsobu zápisu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Právo sociálního zabezpečení
Občanské soudní řízení I.
Matriční úřad.
Občanské soudní řízení I.
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Další subjekty působící v oblasti zaměstnanosti
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Přijímací řízení, odvolací řízení
Transkript prezentace:

Konzultace k problematice registrací poskytovatelů sociálních služeb

Program semináře Změny vyplývající z novely zákona o sociálních službách s účinností od Problematika kontrol plnění registračních podmínek Opakující se nedostatky v oznamování změn v registraci Dotazy a diskuze

Změny vyplývající z novely zákona o sociálních službách - účinnost od Podmínky registrace uvedené v § 79 se rozšiřují o: Bezúhonnost právnické osoby - § 79 ods. 1 písm. c. Číslo platebního účtu poskytovatele - § 79 odst. 5 písm. a. 2. Nově může službu bez registrace poskytovat tzv. asistent sociální péče – za podmínek uvedených v § 83 (písemná smlouva) 3. Povinnost zapsat se do registru do mají podle § 85 odst. 1 nově speciální lůžková zdravotnická zařízení hospicového typu a dětský domov.

4. Registr poskytovatelů sociálních služeb v elektronické podobě podle § 85 nově obsahuje: Údaje o osobách, se kterými nemohla být uzavřena smlouva o poskytování sociální služby z důvodů uvedených v § 91 odst. 3. Poskytovatelé mají nově povinnost uvádět do výkazu dat o poskytovaných službách (roční výkaz k za předchozí kalendářní rok) kromě údajů o osobách, kterým byla služba poskytována, také údaje o osobách, se kterými nemohla být uzavřena smlouva o poskytování sociální služby, z důvodů uvedených v § 91 odst. 3. Poskytovatel je povinen vydat na žádost odmítnuté osobě písemné oznámení s uvedením důvodu odmítnutí uzavření smlouvy, § 91 odst. 7.

5. Změny týkající se dalšího vzdělávání sociálního pracovníka uvedené v § 111: Pokud pracovní poměr u téhož zaměstnavatele netrvá celý kalendářní rok, krátí se rozsah dalšího vzdělávání o 1/12 za každý měsíc. Stejný postup se uplatňuje v případě nepřítomnosti v práci delší jak 1 kalendářní měsíc. Účast na školících akcích organizovaných zaměstnavatelem nebo odbornou organizací, jíž je zaměstnavatel členem, lze pracovníkovi započítat v max. rozsahu 8 hodin, podmínkou je akreditace vzdělávacího zařízení. Dokladem o absolvování dalšího vzdělávání na VOŠ a v kurzech s akreditovaným programem je osvědčení. Dokladem o absolvování odborné stáže nebo účasti na školících akcích je potvrzení vydané zařízením, ve kterém se odborná stáž uskutečnila.

6. Změny týkající se dalšího vzdělávání pracovníka v sociálních službách uvedené v § 116, odst. 9: Obdobně jako u sociálního pracovníka v § 111. Povinnost účasti na dalším vzdělávání se nevyžaduje za kalendářní rok, v němž pracovník v sociálních službách absolvoval akreditovaný kvalifikační kurz.

Problematika kontrol plnění registračních podmínek Kontrolují se podmínky registrace uvedené v §§ 79, 80, 82. Kontrola je zaměřena na soulad mezi údaji uvedenými v platném rozhodnutí o poskytování sociální služby a reálným stavem. Kontrola personálního zabezpečení registrované sociální služby. Kontrola plnění oznamovací povinnosti podle § 82 odst.1.

Opakující se nedostatky týkající se oznamování změn v registraci Poskytovatel má za povinnost ohlásit nejpozději do 15-ti dnů registrujícímu orgánu všechny změny související s registrací. Rozdílné pojetí oznamovaných změn v legislativě: -Pokud jde o změnu týkající se údajů obsažených v rozhodnutí o registraci, je nutné postupovat v souladu se Správním řádem (platnost, účinnost), z čehož plyne, že tyto změny je nezbytné hlásit předem, nikoliv až po vzniku změny. -Pokud se změna týká aktualizace údajů obsažených v žádosti o registraci, např. personální změny v obsazení služby, lze využít 15-ti denní lhůtu pro oznámení v souladu se Zákonem o sociálních službách.

Opakující se nedostatky v oznamování změn Neoznamovat opakovaně změny, které již byly nahlášeny a registračním orgánem zaneseny do registru. Při oznamování změn uvádět druh služby, které se změna týká, neplést si s názvem zařízení, příp. neuvádět slangové nebo interní označení. V popisu personálního zajištění a popisu realizace služby rozlišovat v záhlaví dokumentů název poskytovatele, název zařízení, druh služby.

Opakující se nedostatky v oznamování změn Je nezbytné dokládat také aktualizované dokumenty, týkající se např.: nájemních smluv, dodatků smluv, změn stanov, změn zřizovací listiny, pojistné smlouvy pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou při poskytování soc. služeb, atd.

Opakující se nedostatky v oznamování změn Odborná způsobilost pracovníků v sociálních službách, dle § 116, je prokazována doložením: Ověřené kopie nejvyššího dosaženého vzdělání (ZŠ, SOU,SŠ,VOŠ, VŠ). -NUTNO ROZLIŠOVAT ZÁKLADNÍ VZDĚLÁNÍ (vysvědčení je opatřeno doložkou o získání stupně základního vzdělání) A POVINNOU ŠKOLNÍ DOCHÁZKU. -K diplomu z VOŠ nutno dokládat i vysvědčení – je jeho nedílnou součástí. Ověřená kopie osvědčení o absolvování kurzu – pozor na správnost vydaného osvědčení (min. rozsah zvláštní části kurzu činí 80 hodin z celkového rozsahu 150 hodin, dle § 37 vyhl. 505/2006)

Opakující se nedostatky v oznamování změn Doložení trestní bezúhonnosti zaměstnance Dokládá se při každém nástupu (i opakovaném nebo při změně pracovně právního vztahu) Poskytovatel doloží vyplněný formulář „ SOUHLAS K POŘÍZENÍ VÝPISU Z REJSTŘÍKU TRESTŮ“, vlastnoručně podepsaný zaměstnancem. Formulář je dostupný na sociální oblast, (OSV) Odbor sociálních věcí, nadpis: Informace k registracím poskytovatelů sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.

Formulář Souhlas k pořízení výpisu z rejstříku trestů SOUHLAS K POŘÍZENÍ VÝPISU Z REJSTŘÍKU TRESTŮ Jméno a příjmení……………………………………………………… Rodné příjmení………………………………………………………… Datum narození………………………………………………………… Místo a okres narození ……………………………………………….. Rodné číslo……………………………………………………………… V souladu s ustanovením zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, svým podpisem uděluji souhlas ke zjišťování, shromažďování a uchovávání osobních údajů pro pořízení výpisu z rejstříku trestů pro účely registrace sociální služby. ………………………….. podpis

Náležitosti při oznamování personálních změn (týká se okruhu pracovníků uvedených v § 115) Nezbytné je přesné uvedení kdo, kdy, odkud a kam a na jakou pracovní pozici byl převeden. (dopisem nebo tabulkou) Nedílnou součástí je doložení aktualizovaného jmenného seznamu pracovníků sociální služby. Pokud se personální změny dotknout popisu personálního zajištění služby (tj. počtu a úvazků v organizační struktuře), je nezbytné doložit současně elektronickou verzi popisu personálního zajištění. Je nutné zachovávat provázanost mezi organizační strukturou, ve které jsou uvedeny pracovní pozice s úvazky a jmenným seznamem pracovníků.

Dotazy a diskuze

Děkujeme za Vaši pozornost. Těšíme se na další spolupráci. Kontakty: Bc. Jana Nečasová, tel Bc. Alena Chocholáčová, DiS., tel