Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivityIII/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Advertisements

Autor výukového materiálu:Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Duben 2012 Číslo klíčové.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Geometrické tvary kolem nás
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_225.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Merkur Sluneční soustava Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
Rozklad světla optickým hranolem
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Design Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Práce s papírem a barvami
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Teplé a studené barvy Název školy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
VY_12_INOVACE_22_PROGRAM MALOVÁNÍ_KOŠUTOVÁ
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
Neutronová hvězda Vesmír Název školy
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Lidské oko Optické čočky Název školy
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vlastnosti střídavého proudu
Autor výukového materiálu:
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Výroba elektrické energie
Elektromagnetická indukce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Uran Sluneční soustava Název školy
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: Barvy, míchání barev Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_4_1 Autor:Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:Výtvarná výchova Ročník:6. – 9. Vzdělávací oblast:Umění a kultura Vzdělávací obor:Výtvarná výchova Tematický okruh:Rozvíjení smyslové citlivosti, Uplatňování subjektivity, Ověřování komunikačních účinků Téma: Uspořádání objektů do celků v ploše, a prostoru, Přístupy k vizuálně obrazným vyjádřením, Osobní postoj v komunikaci Druh učebního materiálu:Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM:15 min prezentace, samostatná práce žáků 75 min Anotace / Metodický list: Prezentace má sloužit jako motivační úvod k dvouhodinovce výtvarné výchovy. Poskytuje žákům informace o vitrážích. Součástí prezentace jsou pokyny k samostatné tvůrčí činnosti žáků.

Výtvarná výchova Vitráž Výtvarné využití odpadového materiálu

ow_with_angels_in_the_Saint_Antony_church_in_St._Ulri ch_in_Gr%C3%B6den.jpg inture_sur_verre.JPG

Vitráž z francouzského slova vitrail = zasklení, prosklená plocha výtvarně ztvárněná skleněná mozaiková výplň skládaná do olova z obvykle barevných, často i malovaných malých skel používá se místo skleněných tabulí, např. v kostelních oknech

Vitráž v okně Katedrály svatého Víta v Praze ily_a_Bo%C5%BE%C3%ADho_hrobu.jpg

Okno v kostele sv. Václava v Břeclavi

Vitráž v nádražní budově v Žilině (Slovensko)

Barevné mozaikové výplně oken se objevují již od antiky. Největší rozvoj klasické vitráže souvisí se stavbou středověkých katedrál. Tehdejší technologie neumožňovala výrobu velkých skleněných tabulí, rozměrné otvory bylo nutné vyplňovat tabulemi ze spojovaných skel. Technika vitráže pronikla i do světských prostor a domácností - zdobí se jí okna a dveře nebo jejich části.

Technika TIFFANY Není vitráž v pravém slova smyslu, i když výsledek je podobný. Pomocí techniky Tiffany lze vytvořit i prostorové objekty (např. lampy nebo menší závěsné předměty). _Tiffany%27s_lamp.JPG

Úkol pro tebe a spolužáky: Vytvořte na okně mozaiku napodobující techniku vitráže. Vytvořte čtyřčlennou pracovní skupinu. Budete potřebovat použité, ale nepomačkané barevné igelitové tašky a sáčky, papír formátu A1, tužku, kružítko, nůžky, misku s vodu, papírové ubrousky a dobrou náladu.

Tašky a sáčky nastříhejte na čtverce a obdélníky o přibližné velikosti 3- 4 cm. Velikost není třeba měřit. Roztřiďte nastříhané kousky podle barev. Z papíru vystřihněte kruh o průměru 60 cm a vytvořte návrh mozaiky. Mozaika může zobrazovat konkrétní předměty nebo pouze abstraktně rozdělovat plochu kruhu na menší části.

Papírový kruh s návrhem mozaiky nalepte z vnější strany na okno. Postupně namáčejte nastříhané kousky igelitu ve vodě a vytvářejte z nich na okně kruhovou mozaiku podle vytvořeného návrhu. Každý kousek igelitu pečlivě přitlačte k okennímu sklu papírovým ubrouskem. Můžete upravit tvar některých kousků tak, aby správně zapadl na své místo v mozaice.

Sejměte z vnější strany okna papírový návrh. Při práci buďte opatrní, obzvláště, pracujete-li na židli, stole apod. Dbejte pokynů učitele.

Úkol pro třídu Prohlédněte si „falešné“ vitráže. Vracejte se k nim v různé denní době tak, abyste mohli vnímat, jak vypadají za slunečního svitu či umělém osvětlení např. z pouličních lamp.

Použitý zdroj: Vitráž  online . Wikipedie  citováno .Dostupné z WWW:  .