Monitorování klimatu školy Jihlava 31. 10. 2011 Zdeněk Borůvka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Závěrečná práce E - learning
Interaktivní testy v matematice
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Počasí tabulka v MS Excelu Mgr. Jitka Křičková, Mgr. Jitka Rybenská.
Vlastní hodnocení školy
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Pedagogická rada
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Zábavné aktivity pro třídy s nadanými žáky 3. interaktivní dílna pro učitele 1. stupně ZŠ 22. června 2007 FZŠ Trávníčkova 1744, Praha 13.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Didaktické prostředky
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
SUROVINY 3. ročník oboru Cukrář, Pekař třída CP3 153, Ing
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Autoevaluační nástroje na naší škole
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Úskalí začínajícího učitele
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Využití počítače ve výuce zeměpisu Školení SIPVZ – úroveň S Školitel: Antonín Jalovec.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Metody pedagogické diagnostiky
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Druhá evaluace systému ARET pro automatické předčítání učebních textů a pro vytváření automaticky čtených učebních pomůcek Druhá evaluace systému ARET.
Škola Vinoř Anketa březen 2015.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Školní pedagogika Jitka Č ervenková, Martina Ukropcová Žák ve škole.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Pracovní list – logistika a její nové trendy Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Zásady tvorby dotazníků Radka Štěpánová, IBA MU. Stavba dotazníku Úvod Otázky Identifikace.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Projekt Mapa školy Jihlava,
Didaktické prostředky
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Daniel Pek Birmingham 16. Duben – 14. květen 2016
Úvodní hodina Bc. Zdeněk Staroba
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Monitorování klimatu školy Jihlava Zdeněk Borůvka

Vzdělávání energetiků na Vysočině

Hodnocení práce učitele – jak? hospitace výsledky žáků v testech výsledky žáků v soutěžích zjišťování přidané hodnoty forma výuky vzdělávání práce pro školu… A co názor žáků?

Mohou žáci hodnotit učitele? Dlouho jsme váhali a trochu vzdorovali. Žák bude učitele hodnotit. Jak zabránit zneužití od žáků? Jak to „diplomaticky“ vysvětlit učitelům? Jak nastartovat zlepšení a ne rozčarování? Jaké zvolit otázky? Jak pracovat s výsledky? Jak učitele nestresovat, ale naopak motivovat? Jak u učitele nepokazit to dobré, ale naopak podpořit?

Vlastní příprava otázek pro žáky složité hledání shody mezi zástupci školy, kraje a skupiny ČEZ. výběr skupiny otázek – bylo náročné volba způsobu hodnocení zpracování výsledků práce s výsledky informování žáků – celkem jednoduché (ale nepodcenit) informování učitelů – složitější, ale pochopili (museli pochopit)

Hodnocení učitelů 2010 – 1. ročník Hodnocení učitelů ENE Legenda: 1 - rozhodně spokojen 2 - spíše spokojen 3 - tak napůl 4 - spíše nespokojen 5 - rozhodně nespokojen … má schopnost předat své znalosti a vědomosti 1,261,251,002,601,431,381,392,551,601,302,431,302,35 … umí zaujmout, výuka je pestrá, živá a zábavná 1,781,262,003,171,651,671,522,551,521,132,431,263,04 … má dobrou organizaci výuky, hodina má systém a řád 1,471,301,002,561,431,381,521,851,431,302,341,432,39 … má dobrý vztah s žáky, respektuje je a sám je respektován 1,341,051,003,391,171,191,222,101,521,172,731,093,39 … má systém hodnocení, je spravedlivý(á) 1,301,251,002,261,261,241,091,801,601,342,171,433,26 Počet hodnotících: Průměr hodnocení: 1,41,2 2,81,4 1,32,21,51,22,41,32,9

Co z tabulky vyplývá? Neudělali jsme nic zvláštního. Tímto přímým hodnocením od žáků se snad nikdo nezabývá. Žáci přistoupili k hodnocení zodpovědně, až nad naše očekávání (1. ročník). Výsledky v drtivé většině potvrdily naše očekávání (pokud ne, proč?) S výsledky je třeba pracovat velmi zodpovědně a individuálně. Pohovor s každým vyučujícím, zahrnout komplexní pohled na vyučujícího, ne jen vyjádření žáků. Časově náročné!

Hodnocení učitelů ročník Hodnocení učitelů ENE2 Legenda: 1 - rozhodně spokojen 2 - spíše spokojen 3 - tak napůl 4 - spíše nespokojen 5 - rozhodně nespokojen … má schopnost předat své znalosti a vědomosti 1,1911,581,261,911,62,042,132,392,1322 … umí zaujmout, výuka je pestrá, živá a zábavná 1,331,621,82 1,522,561,653,042,562,32,5 … má dobrou organizaci výuky, hodina má systém a řád 1,231,21,781,472,081,651,822,041,951,561,761,9 … má dobrý vztah s žáky, respektuje je a sám je respektován 1,0411,471,261,6 2,262,043,131,911,611,4 … má systém hodnocení, je spravedlivý(á) 1,041,21,821,211,861,561,821,691,82 1,691,6 5,8368,657,029,277,9310,59,5512,339,989,369,4 1,1661,21,73 1,40 41,8541,5862,11,912,4661,9961,8721,88

Poznámky u dvou vyučujících dokonce podstatné zlepšení u jednoho vyučujícího bez posunu, ani o mm tendence učitelů zpochybňovat odmítání učit u ENE „samozřejmost“ pro žáky narůstá kritičnost žáků – nebezpečí - chtějí každý svého „dokonalého“ učitele, ale kdo to je?

Hodnocení učitelů ročník Hodnocení učitelů ENE1 Legenda: 1 - rozhodně spokojen 2 - spíše spokojen 3 - tak napůl 4 - spíše nespokojen 5 - rozhodně nespokojen … má schopnost předat své znalosti a vědomosti 1,111,662,512,481,851,331,231,0711,143,031,4 … umí zaujmout, výuka je pestrá, živá a zábavná 1,112,032,482,662,51,221,231,4611,073,371,48 … má dobrou organizaci výuky, hodina má systém a řád 11,622,551,741,571,221,23 11,182,551,29 … má dobrý vztah s žáky, respektuje je a sám je respektován 1,071,772,252,071,781,111,151,311,142,621,29 … má systém hodnocení, je spravedlivý(á) 1,141,5121,811,571,9611,69112,41,33 5,438,5911,7910,769,276,845,846,7555,5313,976,79 1,0861,7182,3582,1521,8541,3681,1681,3511,1062,7941,358

Využití techniky opět dotazník opět vyplňují žáci technika je „pouze“ doplněk nepřehnat tlak – špatné důsledky vzdělávání – problém času

Dotazník pro žáky ENE respondentů CJLANJNEJDEJ MA TFYZCAEIKTTEVZAEETCTVY Notebook 1. Zakřížkuj předmět, ve kterém využíváš notebook ve vyučování Zakřížkuj předmět, pro nějž využíváš notebook pro domácí přípravu Uveď písmenem pod křížky jak často notebook využíváš ? V elmi často (vícekrát v týdnu), Č asto (jedenkrát týdně), O bčas (několikrát v měsíci), Z řídka (několikrát v roce), N ikdy. VO VZZOO OOČ 4. Uveď písmenem, pro jaké úkony notebook využíváš ( Z áznam z vyučovací hodiny, vyhledávání informací na I nteretu, D omácí úkoly, vyplňování C vičení) DIC ICCDICIDC IC D 5. Zakřížkuj, ve kterém předmětu jsi použil notebook tento rok k vypracování prezentace. Uveď počet - 1x,2x,3x. 1-3x1x 1-2x 3x10x 1-2x 6. Uveď písmenem, zda máš nějaký technický problém s připojením na síť ve školní lavici ( A no, O bčas, N e) OA AAA Audiovizuální vybavení tříd 7. Zakřížkuj předmět, ve kterém je využívaná audiovizuální technika Pod křížkem uveď písmenem, jak často je audiovizuální technika v daném předmětu využívána ( V ždy, Č asto, O bčas, Z řídka). VO V ČVO ČZV

Závěr Každý učitel je citlivý svým způsobem, „zvláštní druh“, který je třeba neustále individuálně opečovávat, neustále příjemně zneklidňovat, chválit, pobízet, provokovat, uklidňovat… Ale to vyžaduje moře času!!!