Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G"— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Umístění prezentací :

3 Téma vyučovací hodiny :
Vzdělávací obor : Matematika Třída : VIII.B Vyučující : Mgr. Renata Holá Datum : Téma vyučovací hodiny : „ Pythagorova věta“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor

4 Zdroje informací www.slavneosobnosti.cz
PhDr., MÜLLEROVÁ, J., Matematika pro 8.roč. Mgr KOČÍ,S.,Pracovní sešit pro 8.ročník

5 Téma Pythagorova věta

6 Pythagoras Řecký matematik Žil v letech 580-500př.n.l.
Studoval matematiku a astronomii v Egyptě a Babylonii Žil v Itálii Založil filozofïckou školu

7 Pythagorova věta platí v pravoúhlém trojúhelníku.

8 c2 = a2 + b2 A přepona c b C a B odvěsny
. C a B odvěsny c2 = a2 + b2 Obsah čtverce nad přeponou pravoúhlého trojúhelníku se rovná součtu obsahů čtverců nad oběma odvěsnami.

9 Obrácená Pythagorova věta:
Jestliže je v trojúhelníku součet druhých mocnin délek dvou kratších stran roven druhé mocnině délky nejdelší strany, potom je tento trojúhelník pravoúhlý.

10 Příklad: a) Rozhodněte je-li trojúhelník ABC pravoúhlý: c= 5 cm, a= 3 cm, b= 4 cm
Řešení: c2 = a2 + b2 52 = 25 = 25=25 Trojúhelník je pravoúhlý

11 Příklad: b/Rozhodněte je-li trojúhelník KLM pravoúhlý: k= 7 cm, l= 6 cm, m= 5 cm
Řešení: k2 = l2 + m2 72 = 49 = 49 = 61 Trojúhelník není pravoúhlý

12 Samostatná práce: Rozhodněte, zda trojúhelník s následujícími délkami stran je pravoúhlý: a = 7 dm, b = 9 dm, c = 11 dm a = 10 m, b = 24 m, c=26 m a =3,5 cm, b = 4 cm, c = 5,5 cm 85 mm, 132 mm, 157 mm 8,5 m, 13 m, 15,1 m

13 Výsledky: Trojúhelník není pravoúhlý Trojúhelník je pravoúhlý

14 Hodnocení vyučovací hodiny
Klady Zápory Názorná výuka Atraktivnost výuky Usnadněný zápis do sešitu Snadná a rychlá kontrola výsledků

15 Poznámky k prezentaci Žáci při výpočtech mocnin a odmocnin používají tabulky. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G"

Podobné prezentace


Reklamy Google