12 Propagace Proces marketingové komunikace Nástroje propagace Reklama Osobní prodej Podpora prodeje Publicita Přímý marketing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Žurnalisté Odborníci.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Postup při zřizování obchodní společnosti
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Marketing 6 Nástroje propagace.
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Psychologie reklama.
Základní formy prodeje
Marketingová komunikace
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Marketingové techniky
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Propagace.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

12 Propagace Proces marketingové komunikace Nástroje propagace Reklama Osobní prodej Podpora prodeje Publicita Přímý marketing

Propagace  si klade za cíl vytvořit u spotřebitelů takový postoj k výrobku nebo ke službě, který může později vyústit v samotnou koupi

Proces marketingové komunikace mívá obvykle pět základních kroků:  volba cílového trhu (segmentace trhu),  stanovení požadované odezvy (tou může být například snaha o upoutání pozornosti, vzbuzení zájmu, vyvolání touhy…),  volba typu sdělení,  volba komunikačního média,  zpětná vazba (vyhodnocení účinnosti procesu komunikace).

 Při volbě cílového segmentu, je třeba si ujasnit: co, jak, kdy, kde a komu má být sděleno. Ten, kdo sděluje, musí dobře vědět co příjemce potřebuje a požaduje.  Autor sdělení se musí rozhodnout: o jeho obsahu, struktuře formě.  Volba média, komunikačního kanálu je rovněž velmi důležitá.

V současnosti se používá těchto pěti důležitých nástrojů:  reklama,  osobní prodej,  publicita (vztahy s veřejnosti, public relations),  podpora prodeje,  přímý marketing (direkt marketing).

Reklama  taková sdělení či činnosti, která mají příjemce ovlivnit tak, aby se určitým způsobem choval, popřípadě aby zaujal určitý postoj: něco si koupil, rozhodl se pro nějakou značku, zůstal značce věrný, volil nějakou stranu, změnil operátora …

Reklamu  můžeme definovat jako placenou, neosobní formu prezentace produktu, která představuje účelové a jednosměrné sdělení, jakým firma komunikuje se svými zákazníky, a to obvykle prostřednictvím různých sdělovacích prostředků (médií),  má schopnost působit na nákupní chování a rozhodování velkého počtu lidí ve velmi krátkém časovém úseku a v širokém záběru,  lze poměrně snadno kontrolovat obsah, formu a načasování sdělovaných informací.

Hlavní cíle reklamy:  přesvědčit spotřebitele, aby si určitý produkt zakoupil a aby mu dal přednost před konkurencí,  získání nových spotřebitelů,  u současných spotřebitelů docílit toho, aby se zvýšila jejich spotřeba,  opětovně získat zpět tzv. „staré“ uživatelé našich výrobků.  Částečnou nevýhodou reklamy je její neosobnost a jednosměrná komunikace s veřejností.

Funkce reklamy  1. Zaváděcí reklama (informační) má především informativní funkci, hlavním cílem je přestavit budoucím zákazníkům nový produkt a popsat jeho vlastnosti, při uvádění produktu na trh slouží k vyvolání zájmu u spotřebitelů,  obsahuje především informace o užitečnosti nového produktu,  o jeho kladných vlastnostech,  o jeho přednostech oproti konkurenčním výrobkům,  o jeho dostupnosti a ceně. Tyto informace by měly být přesně zacíleny na určitý tržní segment. Příklad: Můžeme uvést slogan, který propaguje nealkoholický nápoj Sprite. Byl záměrně prezentován ve slangové formě a v tomto znění: „Jedině se Spritem, budeš ten správnej borec na horském kole!“. Tato reklama byla uvedena v televizním šotu a tento text byl pouţit jako slovní doprovod ke scénce, v níţ se mladík na horském kole bravurně řítí těţkým kamenitým terénem z prudkého kopce. Z obrazu i textu vyplývá jasné zaměření na mladé lidi, na segment tzv. „-náctiletých“.

 2. Přesvědčovací reklama se snaží přimět spotřebitele k tomu, aby kupovali jen propagovaný výrobek a ne jiný, hlavně ne konkurenční, zákazníci jsou přesvědčování, aby z různých důvodů preferovali náš výrobek k tomu se používá tzv. srovnávací reklama, kde se vyzvedávají většinou přednosti našich výrobků a potlačují nebo i zamlžují jeho nedostatky, Například u pracích prášků se v televizním reklamním šotu dozvídáme, že „určitý“ prášek vypere lépe než s použitím „běžného prášku“.

Osobní prodej  je založen na bezprostředním kontaktu prodavače a zákazníka,  působení na spotřebitele „tváři v tvář“ je skutečně bezprostřední,  umožňuje to také lepší demonstraci výrobků a poznání potřeb spotřebitele,  bývá označován jako nejefektivnější prostředek komunikačního mixu,  je typická pružnost, rychlá reakce na požadavky zákazníků, kontakt se zákazníkem a péče o zákazníka po nákupu.  Tímto způsobem se například prodávají v současné době drahé vysavače a nádobí.

Publicita (vztahy s veřejnosti)  hlavním úkolem publicity je soustavné budování dobrého jména firmy,  vytváření pozitivních vztahů,  komunikace s veřejností za účelem vědomého kladného působení a ovlivňování,  prostřednictvím publicity je představován produkt nebo firma veřejnosti nepřímo a bezplatně,  působí na veřejnost podstatně důvěryhodněji,  patří zde také forma reklamy, která nemá za cíl zvýšení objemu prodeje nebo vyvolání zájmu zákazníků jako je to u propagace produktu. Jejím hlavním smyslem je snaha o trvalé zlepšování celkového image podniku.  Například v době vánočních svátků a na přelomu roku hlavně velké firmy (banky, telefonní společnosti, ČEZ…) přejí široké veřejnosti bez ohledu jestli jsou nebo nejsou zákazníky „Šťastné a veselé vánoce. Hodně zdraví a spokojenosti do nadcházejícího roku“.

Podpora prodeje  za podporu prodeje se označují komunikační aktivity, jejíž cílem je zvýšit objem prodeje a učinit nabídku zboží pro zákazníky atraktivnější,  vyžaduje aktivní spoluúčast zákazníků, a to buď formou okamžité koupě anebo nějaké jiné činnosti s rysy nákupního chování (například závazné objednání zboží, sepsání smlouvy, složení zálohy apod.).  základním rysem je časová omezenost celé akce,  patří zde například: veletrhy a výstavy, poskytování slev, soutěže o ceny a loterie, dárkové propagační předměty, rabaty, bezplatné vzorky, prémie, záruky, úvěry s nízkou úrokovou sazbou…

Přímý marketing  často bývá označován termínem cílený marketing, protože obvykle bývá přesně zaměřen na určitý předem vytipovaný segment trhu,  jedná se o interaktivní marketingový nástroj, který dosahuje požadovanou odezvu zákazníků pomocí vhodně zvolených nástrojů,  často jsou touto formou prodeje nabízeny produkty těm zákazníkům, které již má podnik ve své databázi.  Platí zde osvědčené pravidlo, že získat nového zákazníka je daleko obtížnější než si udržet zákazníka stávajícího.  zahrnujeme zde: telefonický marketing, elektronické obchodování prostřednictvím internetu, písemné nabídky prostřednictvím pošty, katalogový prodej, televizní, rozhlasové nebo tiskové inzerce…