Praha, 26. 11. 2014 Ing. Miloš Futera Ph.D. Informace o implementaci TAF/TAP TSI Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Elektronické tržiště ve městě – přínosy praktického využití Město Cheb Bc. Jiří Kurucz.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Elektronické tržiště Gemin. Elektronické tržiště Gemin - nový systém e-tržišť jako součást soustavy NIPEZ pro zadávání VZ - regulaci upravuje.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
I DENTIFIKACE NA INTERNETU Mgr. Marie Kardová Leden 2014.
Změny ve smluvních vztazích s dopravci Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Path Coordination System v roce 2014 Ing. Ondřej Kuběna Setkání s dopravci 2013, Praha
JAN FABIANEK, CS-PROJECT spol. s r.o. Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek Praha, VYUŽITÍ ČÍSELNÍKU NIPEZ.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
K problematice schvalování drážních vozidel
PŘIHLÁŠENÍ K ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
eRecept – komunikace se základními registry
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Vědeckovýzkumný IS Milan Šorm.
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Informace k e-tržišti Gemin
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Pozemkové úpravy.
ÚPDI - Úřad pro přístup k dopraní infrastruktuře
GDPR: ochrana osobních údajů
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Radek Čech Odbor koncepce a strategie
Interoperabilita Přednášející: Radek Čech České dráhy, a.s.,
Centralizované rozvojové projekty 2017
Prezentace SDAT pro ČBA
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Klíčové aktivity projektu
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Život bez střeva , Praha.
Informační systém základních registrů
Systém odměňování výkonu
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

Praha, Ing. Miloš Futera Ph.D. Informace o implementaci TAF/TAP TSI Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy

2 OBSAH Legislativa Implementace TSI na SŽDC Společné rozhraní Společné číselníky Identifikátory Formáty zpráv

3 Přehled základních právních norem TAF TSI - Technické specifikace pro interoperabilitu subsystému pro telematické aplikace v nákladní dopravě transevropského konvenčního železničního systému dle Nařízení Komise (ES) č. 62/2006 ze dne 23. prosince 2005 v platném znění. TAP TSI – Technické specifikace pro interoperabilitu subsystému „využití telematiky v osobní dopravě“ transevropského železničního systému dle nařízení Komise (EU) č. 454/2011 ze dne 5. května 2011 v platném znění. Každá společnost je povinna TSI implementovat dle společného směrného plánu implementace či dle vlastního směrného plánu, vytvořila-li ho Legislativa

4 Implementace TSI na SŽDC V podmínkách SŽDC implementace TSI zahájena v průběhu vývoje IS KADR. TSI formát v současné době používán v IS KADR, ComposT, APORT. Směrnice IS 10 pro užívání informačních systémů provozovatele dráhy (SPIS) definuje národní procesy pro používání TSI na síti provozované SŽDC, a to i pro vnitrostátní dopravu. SŽDC vytvořila vlastní směrné plány implementace TAF TSI i TAP TSI Implementace TSI na síti SŽDC je spolufinancována z OPD v rámci projektu „Implementace TSI-TAF do informačních systémů SŽDC, f áze 2“. Implementace TSI na SŽDC

5 Common interface (CI) TSI požadují pro komunikaci nástroj common interface (dále „CI“). Používané CI musí splňovat podmínky stanovené v TSI. Produkt „Common Interface“ vytvořený Common Components Group viz: SŽDC zakoupilo produkt Common Interface. Aplikace SŽDC KANGO, KADR, ComposT a ISOŘ jsou/budou připraveny pro komunikaci prostřednictvím CI. SŽDC plánuje s platností od využívat CI pro rutinní komunikaci se systémy dopravců. Do doby používání CI ze strany dopravců bude SŽDC využívat i stávající komunikační kanály (Aplikace KADR, KANGO, ComposT - webové služby, ISOŘ - TCP). Společné rozhraní

6 Referenční soubory – společné číselníky Datová komunikace TSI vyžaduje používání shodných číselníků všemi zúčastněnými stranami. Číselníky zveřejněny v WS KADR případně WS KANGO Jedná se mj. o: Číselník lokalit (primárních a podřízených) Číselník společností Číselník hnacích vozidel Číselník kódů zpoždění Číselník úkonů Další číselníky Společné číselníky (1/6)

7 Číselník lokalit Lokality používané v datové komunikaci TSI jsou centrálně uloženy v CRD (Central Reference File Database). Více informací o CRD lze nalézt zde: Seznam primárních lokalit na síti SŽDC jsou v CRD obsaženy. Zdrojem lokalit je KANGO Kmen. Seznam lokalit SŽDC dostupný ve WS KANGO Kmen a ve WS KADR. Společné číselníky (2/6)

8 Číselník společností Pro účely jednoznačné identifikace společností je každá společnost identifikována kódem společnosti (tzv. RICS kód – dříve UIC kód) Dopravci provozující mezinárodní dopravu musí mít přidělený RICS kód přidělený. Více informací zde: Seznam dopravců oprávněných provozovat dopravu na síti SŽDC a dopravců sousedních IM je dostupný ve WS KADR. Společné číselníky (3/6)

9 Číselník funkcí hnacích vozidel V rámci SŽDC bude používán číselník funkcí a pořadí hnacích vozidel dle TSI. Termín používání funkcí hnacích vozidel dle TSI v aplikacích SŽDC je plánován v první polovině 2015 Stávající číselníky hnacích vozidel nebudou mezi systémy dopravce a SŽDC využívány. Společné číselníky (4/6)

10 Číselník důvodu zpoždění Pro kódy zpoždění TSI předepisují číselník dle směrnice UIC ve znění z roku Pro datovou komunikaci mezi SŽDC a dopravci bude číselník UIC ve znění z roku 2009 používán k Stávající národní číselník kódování zpoždění nebude po tomto termínu v datové komunikaci s dopravci dále používán. Společné číselníky (5/6)

11 Číselník úkonů Přechod na používání plného číselníku úkonů dle TSI Probíhá revize číselníků úkonů a s cílem přizpůsobit stávající číselník úkonů na číselník dle TSI. Předpokládá se redukce vybraných úkonů neobsažených v TSI. Struktura číselníků úkonů umožňuje v odůvodněných případech přidat národní úkon nad rámec TSI. Společné číselníky (6/6)

12 Identifikátory TSI TSI používají identifikátory objektů: Obchodní případ (Train) – TR ID Datový JŘ (Path) – PA ID Žádost (Path request) – PR ID Složka/případ (Case Reference) - CR ID Identifikátory TR ID a PA ID na SŽDC již implementovány. Identifikátor PR ID bude implementován 12/2014 Identifikátor CRpoužíván v cílovém stavu pro komunikaci s PCS. Identifikátory

13 Formáty zpráv TSI. Datová komunikace mezi zúčastněnými stranami probíhá prostřednictvím definovaných zpráv. Zprávy jsou dle právní odpovědnosti členěny na: Zprávy definované v TAF/TAP TSI. Entitou odpovědnou za tyto zprávy je ERA (Evropská agentura pro železnice) Formáty zpráv tvoří přílohu TAF/TAP TSI a jsou zveřejněny v úředním věstníku EU a na Zprávy sektorové. Tyto zprávy jsou vytvářené železničním sektorem. Zprávy budou zveřejněny na Formáty zpráv (1/5)

14 Zprávy předepsané v nařízení EU - popis situace V rámci revize TAF/TAP TSI byla vytvořena verze 5.3. katalogu zpráv. Verze 5.3. schválena ERA a doporučena EK k přijetí. Současně zveřejněna na www stránkách ERA Register/Pages/Recommendation-concerning-the-TAF- TSI-–-baseline-release-version-5-3.aspx. Register/Pages/Recommendation-concerning-the-TAF- TSI-–-baseline-release-version-5-3.aspx Verze 5.3 dosud nevyhlášena v úředním věstníku EU. Používání těchto zpráv je povinné. SŽDC a ostatní společnosti sdružené v sdružení RNE implementují datový katalog zveřejněný na www stránkách ERA. Formáty zpráv (2/5)

15 Sektorové zprávy - popis situace V rámci revize TAF/TAP TSI vznikly sektorové zprávy. Tyto zprávy vznikly na základě zkušeností „best practice“ společností podílejících se revizi TSI. Pokud společnosti komunikují prostřednictvím zpráv TSI je doporučeno používat sektorové zprávy jsou-li pro danou oblast k dispozici. Používání sektorových zpráv je možné na základě dohody mezi zúčastněnými stranami. Formáty zpráv (3/5)

16 Formáty zpráv TSI používaných na SŽDC – popis situace Již nyní jsou v datové komunikaci se systémy SŽDC používány zprávy TSI (KADR, ComposT, APORT). SŽDC bude pro datovou komunikaci používat zprávy TSI ve formátu 5.3, rozšířeného o národní položky (network specific parameters) a vybrané sektorové zprávy. Datové rozhraní 5.3 používané v jednotlivých aplikacích bude zveřejněno na a začne být v jednotlivých aplikacích používáno v průběhu roku Stávající formáty zpráv přestanou být používány k Komunikace prostřednictvím CI. Stávající komunikace (WS, TCP) bude zachována. Formáty zpráv (4/5)

17 Sektorové zprávy používané na SŽDC SŽDC předpokládá, že bude v rámci přechodu na formát zpráv TSI 5.3 používat i některé sektorové zprávy. Update link (5.3) Path Utilisation Notification (5.1.9) Object info (5.3) Train Journey modification (5.3) Error Message (5.3) Passanger train composition (5.3) Probíhá změnové řízení verze 5.3, jsou zapracovány poznatky z implementace společností. Formáty zpráv (5/5)

18 © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Děkuji za pozornost