Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÝ MIX. Marketingový mix Soubor nástrojů, kterých může management obce využít k přizpůsobování svého produktu, k jeho ocenění, k přiblížení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÝ MIX. Marketingový mix Soubor nástrojů, kterých může management obce využít k přizpůsobování svého produktu, k jeho ocenění, k přiblížení."— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÝ MIX

2 Marketingový mix Soubor nástrojů, kterých může management obce využít k přizpůsobování svého produktu, k jeho ocenění, k přiblížení k segmentům tvořícím jeho uživatele, k jeho propagaci

3 4P Lidé Materiální prostředí Procesy Partnerství Marketingový mix obce

4 Produkt Rozsah Kvalita Image Záruky Cena Úroveň Slevy Efektivnost Nákladů… Místo Umístění Přístupnost Flexibilita Komunikace Reklama Public relations Osobní prodej Prostředí Zařízení Rozmístění Atmosféra Hluk Lidé zaměstnanci zákazníci Vzdělání Chování Výběr kontakty Motivace mezi zákazníky postoje Procesy Politika Postupy Průběh aktivit Partnerství: obyvatelé, neziskový i veřejný sektor

5 Výrobek Vše, co město nabízí svým obyvatelům, návštěvníkům, podnikům i potenciálním investorům, co slouží k uspokojení jejich potřeb.

6 Analýza produktu Zkušenost Statutární povinnosti Finanční zdroje Politická situace Očekávání veřejnosti Profesní preference

7 Odlišnost od ostatních produktů Současné uspokojování kolektivní i individuální potřeby Služby pozitivní, nápravné Některé se musí přijmout, někdy možná volba Společné rysy s ostatními produkty Lze pochopit, poznat potřeby zákazníků Nabídka je možná na různých trzích Zákazníci si mohou zvolit, zda nabídku přijmou

8 Části produktu obce Veřejné služby Nabídka prostor ve vlastnictví obce Akce organizované obcí Obec jako taková

9

10 Veřejné služby Obec je sama vykonává nebo vybírá poskytovatele Prvky Formy úroveň

11 Prvky Hmotné (sociální pomoc, prostředí….) Nehmotné (chování zaměstnanců, atmosféra)

12 Forma produktu Prostřednictvím vlastní organizace Prostřednictvím rozpočtových a příspěvkových organizací Prostřednictvím uzavírání smluv se soukromými organizacemi Na základě smlouvy vykonává službu jiná obec

13 Úroveň produktu Image obecního úřadu Image jednotlivých služeb Image obce jako celku na trhu

14 Kvalita ve veřejných službách Hodnocení kvality – veřejné průzkumy Ústní i písemné zpětné vazby Jaká kritéria použít? Kdo by se měl zúčastnit hodnocení kvality? Co hodnotit? Jak budou využity výsledky? Kdo by měl provádět hodnocení?

15 Vývoj produktu Zdroj :politické strany Obsah se nemění, mění se forma (odvoz odpadu –třídění, bytový fond….)

16 Rozhodování o sortimentu služeb Úroveň potřeb Poskytování jinými Úzký okruh zákazníků Služby, které obec neposkytuje Většina zákazníků Podpora jiných organizací

17 Cena Mnohé služby – bezplatné Regulace cen Rozhodnutí –krýt náklady, přinášet zisk, politický nebo sociální cíl –politický koncensus Vlastní cenová tvorba značně omezena

18 Rozhodnutí o ceně Lze identifikovat spotřebitele? Cíl zavedení ceny Schopnost spotřebitele platit Náklady za vybírání poplatků

19 Distribuce Jakým způsobem se produkt dostane ke konečnému spotřebiteli Přímý distribuční kanál Nepřímý distribuční kanál

20 Kritéria pro volbu kanálu Výše nákladů Pohodlí pro spotřebitele, příjemce Spolehlivost Dostupnost kvalita

21 Metody distribuce produktů obce

22 Čas a vzdálenost Nutno respektovat časový práh přístupu pro všechny uživatele


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÝ MIX. Marketingový mix Soubor nástrojů, kterých může management obce využít k přizpůsobování svého produktu, k jeho ocenění, k přiblížení."

Podobné prezentace


Reklamy Google