Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingová komunikace. Podstata komunikace Přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem Přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem Zdroj zakódování sdělení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingová komunikace. Podstata komunikace Přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem Přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem Zdroj zakódování sdělení."— Transkript prezentace:

1 Marketingová komunikace

2 Podstata komunikace Přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem Přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem Zdroj zakódování sdělení přenos Zdroj zakódování sdělení přenos dekodování příjemce dekodování příjemce Šum Šum Zpětná vazba Zpětná vazba

3 Sdělení závisí na: Příjemci Příjemci Charakteru sdělení Charakteru sdělení Formě komunikace Formě komunikace Model AIDA AWARENESS – upoutání pozornosti INTEREST – vzbuzení zájmu DESIRE – vyvolání přání ACTION – dosažení akce

4 REKLAMA Placená forma neosobní, masové komunikace Placená forma neosobní, masové komunikace Cílem je informovat spotřebitele a záměrně ovlivnit jejich chování Cílem je informovat spotřebitele a záměrně ovlivnit jejich chování Šířena prostřednictvím médií Šířena prostřednictvím médií

5 Funkce reklamy Informační Informační Přesvědčovací Přesvědčovací Připomínací Připomínací.

6 Cíle reklamy Zvýšení poptávky Zvýšení poptávky Tvorba silné značky Tvorba silné značky Posílení finanční pozice Posílení finanční pozice Motivace vlastních pracovníků Motivace vlastních pracovníků Vytvoření pozitivního image Vytvoření pozitivního image

7 Sdělení Uvádějící Uvádějící Informativní Informativní Přesvědčující Přesvědčující Připomínací Připomínací

8 Nálada a image Nálada a image Fantazie Fantazie Běžný život Běžný život Hudební styl Hudební styl Doporučující posudek Doporučující posudek Odborný, vědecký posudek Odborný, vědecký posudek Styly sdělení

9 Výběr médií Jaká média budou využita? Jaká média budou využita? Jací nositelé reklamy budou nejúčinnější? Jací nositelé reklamy budou nejúčinnější? Jaký počet reklam zařadit? Jaký počet reklam zařadit? Volba médií je dána: - charakterem inzerovaného výrobku - charakterem cílového publika

10 Kritéria výběru Selektiva Selektiva Proniknutí reklamy Proniknutí reklamy Pokrytí trhu Pokrytí trhu Pružnost média Pružnost média Náklady Náklady Úroveň média Úroveň média Frekvence Frekvence

11 Média Televize Televize Rozhlas Rozhlas Noviny Noviny Časopisy Časopisy Internet Internet Bilbordy Bilbordy Plošné reklamy Plošné reklamy ……… ………

12 Podpora prodeje Nemediální reklamní kampaň Nemediální reklamní kampaň Cílem je stimulace prodeje výrobků a služeb prostřednictvím dodatečných podnětů Cílem je stimulace prodeje výrobků a služeb prostřednictvím dodatečných podnětů

13 Hlavní cíle Stimulace k zakoupení většího množství výrobků Stimulace k zakoupení většího množství výrobků Zvýšení prodeje Zvýšení prodeje Stimulace k vyzkoušení výrobku Stimulace k vyzkoušení výrobku Stimulace opětovného nákupu Stimulace opětovného nákupu Stimulace zákazníků citlivých na cenu Stimulace zákazníků citlivých na cenu

14 Nástroje podpory prodeje

15 Vztahy s veřejností-Public relations Cílem je vytváření příznivých představ o firmě, dobrého jména Cílem je vytváření příznivých představ o firmě, dobrého jménaNástroje:

16 Přímý marketing Přímá, adresná komunikace se zákazníky, zaměřená na prodej zboží a založená na reklamě Přímá, adresná komunikace se zákazníky, zaměřená na prodej zboží a založená na reklamě Média: pošta, telefon, televize, rozhlas, časopisy Média: pošta, telefon, televize, rozhlas, časopisy

17 Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky Cílem je dosažení prodeje výrobku nebo služby Cílem je dosažení prodeje výrobku nebo službyKroky: Segmentace zákazníků, jejich průzkum Segmentace zákazníků, jejich průzkum Kontakt Kontakt Prezentace Prezentace Řešení připomínek Řešení připomínek Uzavření prodeje Uzavření prodeje Další kontakt Další kontakt

18 Event marketing………………. Event marketing………………. Virální marketing…………….. Virální marketing…………….. Product placement…………….. Product placement……………..

19 DosahOblastNáklady Silné stránky Slabé stránky ReklamaMasovýSpotř.trhSlužby Platíme prostor,čas Široká veřejnost Vysoké N Osobní prodej Individ.Prům.trhSlužby Provize prodej-cům Přesvědči- vost, komplex.inf Nejvyšší N Public relations Masový Univer- zální Malé N Velký vliv na Z Obtížné získávání médií pro spolupráci Podpora prodeje MasovýIniver-zální Značné N Pružně lze měnit situace Konku- renční boj


Stáhnout ppt "Marketingová komunikace. Podstata komunikace Přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem Přenos sdělení mezi zdrojem a příjemcem Zdroj zakódování sdělení."

Podobné prezentace


Reklamy Google