Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Reklama v marketingu Obsah 1.Pojem reklama, znaky reklamy 2.Druhy reklamy 3.Typy reklamy podle zadavatele 4.Druhy reklamy podle cyklu tržní životnosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Reklama v marketingu Obsah 1.Pojem reklama, znaky reklamy 2.Druhy reklamy 3.Typy reklamy podle zadavatele 4.Druhy reklamy podle cyklu tržní životnosti."— Transkript prezentace:

1 Reklama v marketingu Obsah 1.Pojem reklama, znaky reklamy 2.Druhy reklamy 3.Typy reklamy podle zadavatele 4.Druhy reklamy podle cyklu tržní životnosti 5. Reklama podle druhu propagačních prostředků 6.Otázky pro žáky 7.Zdroje

2 1. Pojem reklama, znaky reklamy Co znamená pojem reklama? Reklama Je to záměrné působení na zákazníka, aby nakupoval zboží od daného výrobce, který reklamu vysílá. Reklama ovlivňuje spotřebitele prostřednictvím: Televize Rádia Billboardu Plakátu Letáků Tisku

3 Jakými znaky se vyznačuje reklama? Znaky reklamy Firmy si ji objednávají na zakázku. Většinou je placená. Upozorňuje na podnik a jeho výrobky. Může ovlivňovat celou společnost. Má vliv na velkou skupinu spotřebitelů. Působí na smysly zákazníka.

4 2. Druhy reklamy Jaké druhy reklamy v marketingu rozlišujeme? Druhy reklamy Reklamu rozlišujeme podle: Zadavatele Cyklu tržní životnosti výrobku Propagačních prostředků

5 3. Typy reklamy podle zadavatele Jaké typy reklamy podle zadavatele rozlišujeme? Typy reklamy podle zadavatele Reklamu členíme podle počtu firem, které si reklamu objednaly: Kolektivní Individuální Jednotlivec - výrobce formou reklamy prosazuje individuální zájmy. Kolektiv výrobců, prodejců vzájemně spolupracuje při tvorbě reklamy.

6 Jak se dělí reklama individuální? Zvyšuje poptávku po konkrétním výrobku např. čokoláda Milka. Reklama propagující určitý výrobek Cílem je zvýšit poptávku po určité značce; navozuje prestiž spotřeby např. sportovní potřeby Nike. Reklama propagující určitou značku Seznamuje veřejnost s konkrétní firmou. Reklama propagující firmu Má za úkol ovlivnit postoje a chování spotřebitele, aby jednali v zájmu instituce – zájmu společnosti. Reklama propagující instituci

7 Jak se dělí reklama kolektivní? Např. výrobci čokolády použijí slogan „ konzumujte čokoládu pro dobrou náladu“. Reklama propagující konkrétní odvětví Skupina prodejců se domluví na propagaci prodejního místa např. obchodní pasáž Vaňkovka Brno. Reklama propagující skupinu prodejců Výrobci automobilů a zpracovatelé benzínu propagují své výrobky společně. Reklama propagující společnou spotřebu Různé výrobní, obchodní podniky, kulturní zařízení propagují konkrétní regiony ČR na mezinárodní úrovni. Reklama propagující souhrnné zájmy

8 4. Druhy reklamy podle cyklu tržní životnosti Jak dělíme reklamu podle cyklu tržní životnosti? Druhy reklamy podle cyklu tržní životnosti Informační Přesvědčující Připomínající Informuje spotřebitele o novém výrobku. Přesvědčuje k opakované spotřebě již známých výrobků. Zdůrazňuje užitné vlastnosti výrobku, který se již vyprodává.

9 5. Reklama podle druhu propagačních prostředků Jak dělíme reklamu podle druhu propagačních prostředků? Reklama podle druhu propagačních prostředků Televizní Prostřednictvím rádia Inzercí v časopisu Prostřednictvím novin

10 Znáte pozitivní přínos a negativní vliv reklamy televizní? Reklama televizní Pozitiva Negativa osloví velký počet diváků; působí na více smyslů; lze ji vysílat v konkrétním vysílacím čase; je vhodná pro všechny věkové kategorie. osloví velký počet diváků; působí na více smyslů; lze ji vysílat v konkrétním vysílacím čase; je vhodná pro všechny věkové kategorie. pro firmu je ekonomicky nákladná; často opakovaná reklama se brzy omrzí; spotřebitele obtěžuje v hlavním vysílacím čase. pro firmu je ekonomicky nákladná; často opakovaná reklama se brzy omrzí; spotřebitele obtěžuje v hlavním vysílacím čase.

11 Jaký je pozitivní a negativní přínos reklamy v rádiu? Reklama prostřednictvím rádia Pozitiva Negativa rádio posloucháme i v průběhu pracovních činností, v automobilu, při relaxaci; při poslechu rozvíjí představivost a fantazii. rádio posloucháme i v průběhu pracovních činností, v automobilu, při relaxaci; při poslechu rozvíjí představivost a fantazii. reklama musí být poutavá a nápaditá, aby si ji posluchač vyslechl do konce; nesmí být příliš dlouhá; pečlivě se musí volit vysílací čas– efektivnost. reklama musí být poutavá a nápaditá, aby si ji posluchač vyslechl do konce; nesmí být příliš dlouhá; pečlivě se musí volit vysílací čas– efektivnost.

12 Jaká pozitiva a negativa má reklama v časopisech? Reklama v časopisech Pozitiva Negativa můžeme oslovit konkrétní spotřebitele (ženy, rybáře); mývá poutavou grafickou úpravu; časopisy si spotřebitelé uchovávají. můžeme oslovit konkrétní spotřebitele (ženy, rybáře); mývá poutavou grafickou úpravu; časopisy si spotřebitelé uchovávají. pro zadavatele vyšší cena; od zadání propagace po vydání časopisu uběhne delší lhůta; zadavatel nemůže ovlivnit grafickou úpravu (upravuje vydavatel). pro zadavatele vyšší cena; od zadání propagace po vydání časopisu uběhne delší lhůta; zadavatel nemůže ovlivnit grafickou úpravu (upravuje vydavatel).

13 Jaká pozitiva a negativa má reklama v novinách? Reklama v novinách Pozitiva Negativa možnost vlastního grafického ztvárnění; reklamu lze opakovaně vydávat ve stejném znění; rychlá doba vydání. možnost vlastního grafického ztvárnění; reklamu lze opakovaně vydávat ve stejném znění; rychlá doba vydání. noviny spotřebitelé dlouho neuchovávají; na vydání reklamy rychle reagují konkurenti; vzhledem k možnosti informací je reklama často přehlížená. noviny spotřebitelé dlouho neuchovávají; na vydání reklamy rychle reagují konkurenti; vzhledem k možnosti informací je reklama často přehlížená.

14 6. Otázky pro žáky 1.Vyjmenujte znaky reklamy. Většinou je placená. Firmy si ji objednávají na zakázku. Má vliv na velkou skupinu spotřebitelů. Upozorňuje na podnik a jeho výrobky. Působí na smysly zákazníka. Může ovlivňovat celou společnost. Znaky reklamy

15 Typy reklamy podle zadavatele 2.Přiřaďte jednotlivé typy reklamy podle zadavatele. Individuální Kolektivní Vinařské závody Mikulov Albert – dny vína a sýrů Automobil škoda Octavia Sponzor pořadu-Hamé Babice „Nemyslíš, zaplatíš“ Nákupní galerie Vaňkovka

16 7. Zdroje Texty jsou tvorbou autora.


Stáhnout ppt "Reklama v marketingu Obsah 1.Pojem reklama, znaky reklamy 2.Druhy reklamy 3.Typy reklamy podle zadavatele 4.Druhy reklamy podle cyklu tržní životnosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google