Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch.  Cestovní ruch umožňuje uplatnit některé potřeby obyvatelstva –poznávání změna prostředí odpočinek seberealizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch.  Cestovní ruch umožňuje uplatnit některé potřeby obyvatelstva –poznávání změna prostředí odpočinek seberealizace."— Transkript prezentace:

1 Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch

2  Cestovní ruch umožňuje uplatnit některé potřeby obyvatelstva –poznávání změna prostředí odpočinek seberealizace komunikace

3  Formy cestovního ruchu:  rekreační  poznávací  kulturní  sportovně-turistický  léčebný  specifické formy cestovního ruchu

4  Rozložení cestovního ruchu během roku – celoroční, sezónní (letní, zimní)  Délka pobytu účastníků – dlouhodobé, krátkodobé (1-3 dny), speciálními případy jsou víkendový a jednodenní cestovní ruch  Cestovní cíl – rekreační, poznávací, sportovní, turistický, léčebný, náboženský…; podobné formám cestovního ruchu  Organizace účastníků – neorganizovaný (individuální, volný), organizovaný (kolektivní, hromadný, vázaný, skupinový)  Výběr účastníků – volný nebo výběrový (podle předem stanovených podmínek, např. léčba v lázních)  Teritoriální rozmístění – domácí (vnitrozemský), zahraniční

5  Faktory (stimulační) selektivní  Lokalizační faktory  Realizační faktory

6  Objektivní : * politické * ekonomické * demografické * ekologické * administrativní * sociální * technické

7  Subjektivní: * Reklama & propagace * Módnost * Zkušenost * Psychologické vlivy

8 - placená forma propagace a představení výrobku, služeb či myšlenek - zprostředkovaní - reklamní agentura + využití placeného prostoru v médiích (časopisy, noviny, rozhlas, televize, WWW stránky aj.) + plakátovací plochy (venkovní reklama ) - plní tři základní funkce :informační přesvědčovací připomínající

9 - nejvíce viditelnou součástí marketingu, a současně i jednou z nejdůležitějších - produkt, který není vhodně propagován, se samozřejmě hůře prodává a pomaleji si vytváří pozici na trhu - k propagaci mohou sloužit: brožury, letáky, drobné publikace, pohledy, propagační materiály nebo katalogy, média (tisk, rozhlas, televize, ale i internet) osobní prodej (důraz na osobní styk) sponzorské dary a sponzorování reklama + reklama v místě prodeje

10 a) podpory prodeje – vzorky, kupony, ochutnávky b) reklama – neosobní forma propagace, realizovaná prostřednictvím médií, důraz je kladen na masovost působení c) prodejní personál – nejlepší forma osobní propagace, musí však být odborně vyškolený a schopný jednat se zákazníkem d) public relation – styk s veřejností, informuje o firmě a jejích výsledcích a vytváří příznivé podvědomí u zákazníků (články v tisku...) e) přímý marketing – teleshopping, internet

11  Odvíjí se od ročního období např. v létě moře a v zimě vysoké hory  Poznávací turismus historické, umělecké a kulturní památky (Francie, Itálie, Řecko), přírodní rezervace, světové výstavy, festivaly.FrancieItálieŘecko  Sportovní turismus: olympiády, mistrovství, turnaje.

12  Informace  Reference příbuzných nebo známých  Vlastní zkušenosti s cestováním

13 - souvisejí s chováním zákazníka, které je ovlivňováno 4 základními psychologickými faktory: 1. motivací 2. vnímáním 3. učením 4. postoji - znalost těchto faktorů umožňuje efektivněji provádět marketingovou segmentaci

14  N8 N8

15 Knihy: Marketing pohostinství a cestovního ruchu -Alastair M. Morrison Mezinárodní cestovní ruch – Jarmila Indrová a kol. Cestovní ruch – Kateřina Ryglová Internet: Video:


Stáhnout ppt "Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch.  Cestovní ruch umožňuje uplatnit některé potřeby obyvatelstva –poznávání změna prostředí odpočinek seberealizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google