Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011 Pardubice.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011 Pardubice."— Transkript prezentace:

1 Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011 Pardubice

2 2 18.12.2014 Obsah prezentace Výzkumy CzechTourism Výzkum Domácí cestovní ruch – Co si přejí domácí turisté v regionech? Výzkum Rusko a Ukrajina - jak cestují a jak nás vnímají potenciální turisté z těchto zemí? Nově vytvořená databáze výzkumů

3 Výzkum Domácí cestovní ruch LÉTO 2011

4 4 18.12.2014 26 000 respondentů – domácí návštěvníci 400 lokalit v 17 turistických regionech 2 vlny ročně (zimní a letní) Cíle projektu: Monitoring návštěvnosti jednotlivých turistických oblastí a regionů ČR Zmapování skladby návštěvníků, způsobů trávení volného času Zjištění spokojenosti s nabídkou cestovního ruchu INFORMACE O PROJEKTU

5 5 18.12.2014 CzechTourism vstupní údaje pro marketingové plánování možnost lépe zacílit na domácího turistu/návštěvníka dle jeho specifik a potřeb promítnutí do marketingových aktivit Využití výsledků

6 6 18.12.2014 Převažující důvod návštěvy poznávací a pěší turistika růst obliby cykloturistiky Rozhodnutí o výběru destinace předchozí dobrá zkušenost (46 % respondentů) doporučení blízkých (19 % respondentů) Informační zdroj Posiluje význam internetu (nejvíce internetové vyhledávače) Klesá význam tištěných propagačních materiálů HLAVNÍ ZJIŠTĚNÍ

7 7 18.12.2014 Silné a slabé stránky regionů ČR silné stránky: dobrá nabídka pro poznávací a pěší turistiku, relaxaci spokojenost s ubytovacími a stravovacími službami slabé stránky: špatná dopravní infrastruktura nedostatečná nabídka pro specifické skupiny (např. rodiny s dětmi) Spokojenost s pobytem/návštěvou

8 8 18.12.2014 – – +

9 Rusko jak cestují a jak nás vnímají Rusové?

10 10 18.12.2014 Výzkum Rusko Cíl výzkumu definovat profily turistů z Ruska zjistit, jak turisté vnímají ČR jako turistickou destinaci Metodika Výzkum probíhal ve dvou částech: celoplošné telefonické dotazování – 5000 respondentů skupinové diskuze ve 20 ruských městech Výzkum proběhl v menším rozsahu také na Ukrajině

11 11 18.12.2014 Výzkum Rusko – co jsme zjišťovali? Jak často jezdí na zahraniční dovolenou. Jaké jsou hlavní důvody takových cest. Zda již navštívili ČR a kolikrát. Kde si hledají informace. Proč k nám jezdí. …a mnoho dalších

12 12 18.12.2014 ČR je devátou nejoblíbenější destinací Rusů

13 13 18.12.2014 Třetina návštěvníků ČR má opakovanou zkušenost Vracejí se?

14 Výzkumy CzechTourism http://vyzkumy.czechtourism.cz http://vyzkumy.czechtourism.cz

15 15 18.12.2014 Výzkumy CzechTourism – nově vytvořená databáze http://vyzkumy.czechtourism.cz Nejnovější zprávy z výzkumu cestovního ruchu Kompletní datové výstupy z výzkumných projektů CzechTourism Výzkumy Ministerstva pro místní rozvoj ČR a dalších partnerských subjektů Aktuální i historická data

16 16 18.12.2014 Výzkumy CzechTourism – nově vytvořená databáze Novinky První národní cyklo a in-line průzkum - Kolik je u nás aktivních cyklistů, bikerů, bruslařů? - Jaké jsou jejich oblíbené cyklo, in-line stezky? - Jak se chovají, co chtějí, jak jsou spokojeni se současnou nabídkou? Famous Czechs Today Jaké české osobnosti jsou známé v zahraničí? Které z nich mají potenciál pro propagaci cestování po ČR?

17 Markéta Vogelová Vedoucí oddělení výzkumů a analýz Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism Vinohradská 46, 120 41 Praha 2 tel.: +420 221 580 607 e-mail: vogelova@czechtourism.cz www.czechtourism.cz www.czechtourism.com vyzkumy.czechtourism.cz Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011 Pardubice."

Podobné prezentace


Reklamy Google