Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu."— Transkript prezentace:

1 Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček

2 VÝCHODISKA PROJEKTU Zadání projektu  Zadavatel projektu: Ministerstvo pro místní rozvoj  Pracovní skupina projektu: CzechTourism, Český statistický úřad, Česká národní banka Primární cíl projektu  Získání datové základny pro tvorbu satelitního účtu cestovního ruchu v ČR => zejména zjistit počet a strukturu zahraničních a tranzitujících návštěvníků a jejich výdaje v souvislosti s návštěvou ČR

3 VÝCHODISKA PROJEKTU Metoda projektu  Kvantitativní výzkum: standardizované face-to-face rozhovory  Místo dotazování: silniční hraniční přechody, železniční nádraží, letiště Praha Ruzyně Výběr respondentů a velikost vzorku  Výběr respondentů: metoda náhodného kroku  Počet kompletních rozhovorů: od dubna 2005 více než 60 tis. zahraničních a tranzitujících návštěvníků

4 POUŽITÁ TERMINOLOGIE V analýze výsledků jsou používány následující pojmy:  ZAHRANIČNÍ NÁVŠTĚVNÍCI = účastníci cestovního ruchu, jejichž hlavním cílem cesty je ČR, zahrnují: –JEDNODENNÍ NÁVŠTĚVNÍKY = účastníky cestovního ruchu bez přenocování v ČR –ZAHRANIČNÍ TURISTY= účastníky cestovního ruchu alespoň s jedním přenocováním v ČR  TRANZITUJÍCÍ NÁVŠTĚVNÍCI = účastníci cestovního ruchu, kteří územím ČR pouze projíždějí a hlavním cílem cesty je jiný stát  OSTATNÍ = cestující mimo cestovní ruch Výsledky za rok 2006 resp. 1.Q 2007 (není-li uvedeno jinak)

5 Počet turistů ubytovaných v hromadných typech ubytovacích zařízeních Hromadný versus individuální typ ubytovacího zařízení tis. (73%) tis. (27%) Celkový počet zahraničních turistů ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ V ROCE tis. vs 73 % / 27 % tis.

6 ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ V ROCE 2006 Typ návštěvníka: B. Jednodenní návštěvník = 45 % = tis. A. Zahraniční turista = 41 % = tis. C. Tranzitující návštěvník = 14 % = tis. Podíl (%):Počet (tis.): + CELKOVÝ POČET ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTEVNÍKŮ (A+B+C) tis. „o trochu více než v roce 2005“

7 VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ V ROCE 2006 A. Zahraniční turista 800 Kč Kč Kč Výdaje placené před pobytem B. Jednodenní návštěvník 250 Kč1 850 Kč Kč C. Tranzitující návštěvník Kč - Typ návštěvníka Výdaje placené během pobytu Celkové výdaje Ověření výdajů ukázalo, že zahraniční návštěvníci zapomínají, že v souvislosti s cestou do ČR měli výdaje placené před pobytem, které však s pobytem souvisely (zapomínají na cca 12 % výdajů). Na výdaje placené během pobytu v ČR si zahraniční návštěvníci vzpomínají dobře. Průměrné výdaje na osobu a den v Kč

8 Výdaje zahraničních návštěvníků

9 Jednodenní návštěvník Průměrné výdaje placené během pobytu v ČR činí Kč na osobu a den a struktura výdajů je následující:  Nákupy 40 % (740 Kč)  Doprava 36 % (670 Kč)  Stravování 20 % (370 Kč)  Rekreace a zábava 4 % (70 Kč) Zahraniční turista Průměrné výdaje placené během pobytu v ČR činí Kč na osobu a den a struktura výdajů je následující:  Stravování 31 % (510 Kč)  Ubytování 21 % (350 Kč)  Ostatní služby 19 % (310 Kč)  Doprava 16 % (210 Kč)  Rekreace a zábava 12 % (200 Kč) Němci 1800 Kč Britové 2550 Kč Nizozemci 3950 Kč Slováci 2000 Kč Němci 1500 Kč Irové 2800 Kč Poláci 750 Kč Američané 2250 Kč VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ V ROCE 2006 Kolik u nás utratí … ?

10 Detailní struktura výdajů Interpretace: Průměrně vynaloží zahraniční turista za zboží 34,1 % což z celkové průměrné částky na osobu a den představuje 585 Kč.

11 DESKRIPCE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ (rok 2006, 1.Q 2007)  Stát trvalého pobytu  Důvod návštěvy ČR  Jak časté jsou návštěvy ČR  Oblíbené destinace v ČR  Délka pobytu v ČR  Druh ubytování

12 STÁT TRVALÉHO POBYTU (TOP 10) Pouze zahraniční turisté

13 Stát trvalého pobytu

14

15 HLAVNÍ DŮVOD NÁVŠTĚVY Návštěvníci Ústeckého kraje Návštěvníci Prahy

16 OBLÍBENÉ DESTINACE (TOP 15) Pouze zahraniční turisté

17 POČET NOCÍ STRÁVENÝCH V ČR Nejdelší pobyty volí zahraniční turisté z mimoevropských zemí - Asiaté, Američané, Kanaďané; z evropských zemí Rusové, Ukrajinci, Španělé či Portugalci. Pouze zahraniční turisté

18 DRUH UBYTOVÁNÍ Pouze zahraniční turisté

19 Bezplatné ubytování  V roce 2006 se 21 % turistů ubytovalo bezplatně (podíl bezplatného ubytování roste)  Ve skupině bezplatně se ubytovávaných turistů je významně více: Němců (40 %) turistů, kteří do ČR přijeli navštívit příbuzné a známé (75 %) turistů, kteří do ČR jezdí velmi často turistů, kteří do ČR přijeli spíše na krátkodobou návštěvu (více polovina se nezdržela déle než 2 dny) turistů, jejíž útrata v ČR je podprůměrná

20 Shrnutí na závěr  V roce 2006 přicestovalo do ČR cca 21 mil. zahraničních návštěvníků  Průměrná útrata na den činila 2450 Kč (zahraniční turista) resp Kč (jednodenní návštěvník)  Nejčastěji obyvatelé sousedních států (hlavně Němci)  Hlavními důvody návštěvy nákupy a rekreace & zábava  Vůbec poprvé přicestovalo 16 % zahraničních návštěvníků  V centru zájmu Praha, ale i příhraniční nákupní a turisticky zajímavá místa  Zahraniční turisté se zdrželi v průměru 6 dní, nejčastěji v hotelech, pětina se ubytovala bezplatně  Většina zahraničních návštěvníků zhodnotila návštěvu ČR příznivě

21 Příklady extrémních výdajů  Kč -> muž, 35 let, Němec, jednodenní návštěvník, obchodní jednání v Praze, výdaje vynaložil na letenku a nákupy  Kč -> muž, 44 let, Rakušan, jednodenní návštěvník, nákupy ve Znojmě, do ČR jezdí velmi často, výdaje vynaložil za nákupy  Kč -> muž, 24 let, Brit, zahraniční turista, přijel do Prahy za zábavou, v ČR byl poprvé, výdaje vynaložil za letenku, hotel, stravování a zábavu  Kč -> muž, 37 let, Rus, zahraniční turista, obchodní jednání v Praze, jednodenní návštěva Karlových Varů, výdaje vynaložil za dopravu, ubytování a nákupy


Stáhnout ppt "Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu."

Podobné prezentace


Reklamy Google