Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 1."— Transkript prezentace:

1 Jihočeská centrála cestovního ruchu 1

2 Jihočeská centrála cestovního ruchu 2 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání spolupráce s touroperátory provoz Informačního systému cestovního ruchu realizace projektu „Jihočeské vítání léta“ vytvoření turistického produktu „Jihočeské pivní stezky“ prezentace na výstavách cest. ruchu dotazníkové šetření v letní sezóně 2004 organizace konference „Cestovní ruch a regionální rozvoj“ Činnost JCCR v roce 2004

3 Jihočeská centrála cestovního ruchu 3 Strategie prezentace destinace jižní Čechy

4 Jihočeská centrála cestovního ruchu 4  byla vybrána témata, která jsou pro jižní Čechy typická:  cykloturistika  gastronomie  historické památky a turistické atraktivity  lázně – wellness - zdraví  pěší turistika  rodinná dovolená  zima  prezentace bude realizována na úrovni propagačních materiálů, na výstavách a veletrzích, v rámci Informačního systému cestovního ruchu Jihočeského kraje Strategie prezentace - témata

5 Jihočeská centrála cestovního ruchu 5  cílem tvorby produktů je využití mimosezónního období a prodloužení délky pobytu turistů  jsou plně kompatibilní se strategií prezentace jižních Čech  produkty jsou koncipovány jako jednodenní až týdenní pobyty s programovým zaměřením Zážitkové produkty cestovního ruchu zážitkový produkt cestovního ruchu = ucelený tématicky zaměřený balík služeb

6 Jihočeská centrála cestovního ruchu 6  při realizaci produktů je počítáno se zapojením jihočeských měst, obcí i podnikatelů v oblasti cestovního ruchu  JCCR realizuje produkt „Výlov jihočeského rybníka“ a „Jihočeské pivní stezky“  v roce 2005 bude započato s realizací produktu „Golfová dovolená“  JCCR vedle produktů, které sama vytváří, podporuje produkty již vzniklé či vznikající z aktivity obcí i podnikatelů Zážitkové produkty cestovního ruchu

7 Jihočeská centrála cestovního ruchu 7  proběhlo během letní sezóny ve vybraných jihočeských infocentrech  cílem bylo získat informace o tom, odkud k nám turista přijíždí, co je motivem jeho pobytu v regionu, jak se o regionu dozvěděl apod.  výstupy dotazníkového šetření jsou pro destinační management důležitým zdrojem informací, ze kterých pak vychází při tvorbě plánu činnosti na následující rok  obdobné šetření je připravováno ve spolupráci s agenturou CzechTourism i na rok 2005  hodnotící zpráva je k dispozici na Dotazníkové šetření - sezóna 2004

8 Jihočeská centrála cestovního ruchu 8  dotazníkového šetření se zúčastnilo 183 respondentů z České republiky a 303 respondentů ze zahraničí  největší zastoupení měli návštěvníci z Německa (93), dále pak z Nizozemí (28), z Velké Británie, z USA a Austrálie (shodně 24)  91,52% českých turistů přijelo do jižních Čech individuálně, 8,48% pak přijelo s cestovní kanceláří, v případě zahraničních turistů přijelo individuálně 88,55 %, 11,45 % dotázaných navštívilo jižní Čechy s cestovní kanceláří  český turista strávil v regionu průměrně 4,4 dne, průměrná délka pobytu dotázaných zahraničních turistů činila 6,92 dne Dotazníkové šetření - sezóna 2004 Vybrané výsledky

9 Jihočeská centrála cestovního ruchu 9  nejčastějším důvodem k návštěvě jižních Čech bylo trávení dovolené (ČR 64,61%, zahraničí 72,21%)  k hlavním atraktivitám, kvůli kterým dotazovaní turisté do jižních Čech přijeli, patří příroda (ČR 22,96%, zahraničí 22,85%) a historické památky (ČR 22,18%, zahraničí 25,08%)  důležitým zdrojem informací o regionu jsou především reference od přátel (ČR 40,91%, zahraničí 31,19%), významným způsobem je zastoupen i Internet (ČR 15,91%, zahraničí 23,01%). Dotazníkové šetření - sezóna 2004 Vybrané výsledky

10 Jihočeská centrála cestovního ruchu 10  nejrozsáhlejší blok otázek byl věnován hodnocení kvality a dostupnosti základních služeb cestovního ruchu jako jsou ubytování, stravování, parkování, turistické informace a nabídka kulturního a sportovního vyžití  většina dotázaných byla s poskytovanými službami až na drobné výjimky (např. dlouhodobě známý problém s nedostatkem parkovacích míst) spokojena  poslední otázka pak byla zaměřena na poptávku, respektive využívání předem připravených balíčků služeb během dovolené. V tomto případě většina respondentů (ČR 89,36%, zahraničí 91,97%) odpověděla, že hotové produkty v průběhu své dovolené nevyužívá, což je ovšem dle našeho názoru způsobeno především absencí nabídek tohoto druhu a to jak ze strany turistických informačních center tak i podnikatelských subjektů. Dotazníkové šetření - sezóna 2004 Vybrané výsledky

11 Jihočeská centrála cestovního ruchu 11 rokhostéz toho cizincipřenocováníz toho cizinciØ doba pobytu , , , ,6 2004* ,5 Hosté v hromadných ubytovacích zařízeních (srovnání 2000 – 2004)

12 Jihočeská centrála cestovního ruchu koordinace aktivit s regionálními aktéry cestovního ruchu v Jihočeském kraji 2.produkty cestovního ruchu 3.propagace a poskytování informací 4.spolupráce, komunikace 5.projektová činnost Činnost JCCR v roce 2005

13 Jihočeská centrála cestovního ruchu koordinace aktivit s regionálními aktéry cestovního ruchu v Jihočeském kraji  komunikace s kmenovými členy JCCR  zapojení do činnosti euroregionů  poradní skupina  komunikace s informačními centry, podnikateli  vzdělávání Činnost JCCR v roce 2005

14 Jihočeská centrála cestovního ruchu produkty cestovního ruchu  golfová dovolená  pivní stezky  agroturistika  vytvoření akreditačních pravidel Činnost JCCR v roce 2005

15 Jihočeská centrála cestovního ruchu propagace a poskytování informací  informační systém cestovního ruchu  výstavy a veletrhy  média (tiskové konference...) Činnost JCCR v roce 2005

16 Jihočeská centrála cestovního ruchu spolupráce, komunikace  zahraniční partneři (Horní a Dolní Rakousko, Bavorsko)  agentura CzechTourism  incomingové cestovní kanceláře  školy se zaměřením na cestovní ruch Činnost JCCR v roce 2005

17 Jihočeská centrála cestovního ruchu projektová činnost (vybrané projekty)  odborná konference „Cestovní ruch a regionální rozvoj“  společná prezentace turistických aktivit na území jižních Čech a Horního Rakouska  podpora rozvoje přeshraniční spolupráce v cestovním ruchu, podpora incomingu  Jihočeské vítání léta 2005 Činnost JCCR v roce 2005

18 Jihočeská centrála cestovního ruchu 18 Jihočeská centrála cestovního ruchu Jírovcova 1, P.O.Box České Budějovice Tel.: Fax: Internet: Kontaktní adresa

19 Jihočeská centrála cestovního ruchu 19


Stáhnout ppt "Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google