Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 1."— Transkript prezentace:

1 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 1

2 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 2 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání spolupráce s touroperátory provoz Informačního systému cestovního ruchu realizace projektu „Jihočeské vítání léta“ vytvoření turistického produktu „Jihočeské pivní stezky“ prezentace na výstavách cest. ruchu dotazníkové šetření v letní sezóně 2004 organizace konference „Cestovní ruch a regionální rozvoj“ Činnost JCCR v roce 2004

3 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 3 Strategie prezentace destinace jižní Čechy

4 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 4  byla vybrána témata, která jsou pro jižní Čechy typická:  cykloturistika  gastronomie  historické památky a turistické atraktivity  lázně – wellness - zdraví  pěší turistika  rodinná dovolená  zima  prezentace bude realizována na úrovni propagačních materiálů, na výstavách a veletrzích, v rámci Informačního systému cestovního ruchu Jihočeského kraje Strategie prezentace - témata

5 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 5  cílem tvorby produktů je využití mimosezónního období a prodloužení délky pobytu turistů  jsou plně kompatibilní se strategií prezentace jižních Čech  produkty jsou koncipovány jako jednodenní až týdenní pobyty s programovým zaměřením Zážitkové produkty cestovního ruchu zážitkový produkt cestovního ruchu = ucelený tématicky zaměřený balík služeb

6 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 6  při realizaci produktů je počítáno se zapojením jihočeských měst, obcí i podnikatelů v oblasti cestovního ruchu  JCCR realizuje produkt „Výlov jihočeského rybníka“ a „Jihočeské pivní stezky“  v roce 2005 bude započato s realizací produktu „Golfová dovolená“  JCCR vedle produktů, které sama vytváří, podporuje produkty již vzniklé či vznikající z aktivity obcí i podnikatelů Zážitkové produkty cestovního ruchu

7 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 7  proběhlo během letní sezóny ve vybraných jihočeských infocentrech  cílem bylo získat informace o tom, odkud k nám turista přijíždí, co je motivem jeho pobytu v regionu, jak se o regionu dozvěděl apod.  výstupy dotazníkového šetření jsou pro destinační management důležitým zdrojem informací, ze kterých pak vychází při tvorbě plánu činnosti na následující rok  obdobné šetření je připravováno ve spolupráci s agenturou CzechTourism i na rok 2005  hodnotící zpráva je k dispozici na www.jiznicechy.cz Dotazníkové šetření - sezóna 2004

8 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 8  dotazníkového šetření se zúčastnilo 183 respondentů z České republiky a 303 respondentů ze zahraničí  největší zastoupení měli návštěvníci z Německa (93), dále pak z Nizozemí (28), z Velké Británie, z USA a Austrálie (shodně 24)  91,52% českých turistů přijelo do jižních Čech individuálně, 8,48% pak přijelo s cestovní kanceláří, v případě zahraničních turistů přijelo individuálně 88,55 %, 11,45 % dotázaných navštívilo jižní Čechy s cestovní kanceláří  český turista strávil v regionu průměrně 4,4 dne, průměrná délka pobytu dotázaných zahraničních turistů činila 6,92 dne Dotazníkové šetření - sezóna 2004 Vybrané výsledky

9 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 9  nejčastějším důvodem k návštěvě jižních Čech bylo trávení dovolené (ČR 64,61%, zahraničí 72,21%)  k hlavním atraktivitám, kvůli kterým dotazovaní turisté do jižních Čech přijeli, patří příroda (ČR 22,96%, zahraničí 22,85%) a historické památky (ČR 22,18%, zahraničí 25,08%)  důležitým zdrojem informací o regionu jsou především reference od přátel (ČR 40,91%, zahraničí 31,19%), významným způsobem je zastoupen i Internet (ČR 15,91%, zahraničí 23,01%). Dotazníkové šetření - sezóna 2004 Vybrané výsledky

10 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 10  nejrozsáhlejší blok otázek byl věnován hodnocení kvality a dostupnosti základních služeb cestovního ruchu jako jsou ubytování, stravování, parkování, turistické informace a nabídka kulturního a sportovního vyžití  většina dotázaných byla s poskytovanými službami až na drobné výjimky (např. dlouhodobě známý problém s nedostatkem parkovacích míst) spokojena  poslední otázka pak byla zaměřena na poptávku, respektive využívání předem připravených balíčků služeb během dovolené. V tomto případě většina respondentů (ČR 89,36%, zahraničí 91,97%) odpověděla, že hotové produkty v průběhu své dovolené nevyužívá, což je ovšem dle našeho názoru způsobeno především absencí nabídek tohoto druhu a to jak ze strany turistických informačních center tak i podnikatelských subjektů. Dotazníkové šetření - sezóna 2004 Vybrané výsledky

11 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 11 rokhostéz toho cizincipřenocováníz toho cizinciØ doba pobytu 2000 1.005 968323 3394.384 9551.134 5035,4 2001 871 884270 4693.193 828789 2354,7 2002 731 788227 6022.478 925552 0224,4 2003 937 454245 6993.415 441733 4114,6 2004* 1.012 290183 9473.513 074790 5674,5 Hosté v hromadných ubytovacích zařízeních (srovnání 2000 – 2004)

12 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 12 1.koordinace aktivit s regionálními aktéry cestovního ruchu v Jihočeském kraji 2.produkty cestovního ruchu 3.propagace a poskytování informací 4.spolupráce, komunikace 5.projektová činnost Činnost JCCR v roce 2005

13 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 13 1.koordinace aktivit s regionálními aktéry cestovního ruchu v Jihočeském kraji  komunikace s kmenovými členy JCCR  zapojení do činnosti euroregionů  poradní skupina  komunikace s informačními centry, podnikateli  vzdělávání Činnost JCCR v roce 2005

14 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 14 2.produkty cestovního ruchu  golfová dovolená  pivní stezky  agroturistika  vytvoření akreditačních pravidel Činnost JCCR v roce 2005

15 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 15 3.propagace a poskytování informací  informační systém cestovního ruchu  výstavy a veletrhy  média (tiskové konference...) Činnost JCCR v roce 2005

16 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 16 4.spolupráce, komunikace  zahraniční partneři (Horní a Dolní Rakousko, Bavorsko)  agentura CzechTourism  incomingové cestovní kanceláře  školy se zaměřením na cestovní ruch Činnost JCCR v roce 2005

17 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 17 5.projektová činnost (vybrané projekty)  odborná konference „Cestovní ruch a regionální rozvoj“  společná prezentace turistických aktivit na území jižních Čech a Horního Rakouska  podpora rozvoje přeshraniční spolupráce v cestovním ruchu, podpora incomingu  Jihočeské vítání léta 2005 Činnost JCCR v roce 2005

18 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 18 Jihočeská centrála cestovního ruchu Jírovcova 1, P.O.Box 80 370 21 České Budějovice Tel.: 386 358 727-8 Fax: 386 358 728 E-mail: info@jccr.cz Internet: www.jiznicechy.cz Kontaktní adresa

19 Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 19


Stáhnout ppt "Jihočeská centrála cestovního ruchu www.jiznicechy.cz 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google