Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Činnost JCCR v roce 2004 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Činnost JCCR v roce 2004 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání."— Transkript prezentace:

1

2 Činnost JCCR v roce 2004 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání spolupráce s touroperátory provoz Informačního systému cestovního ruchu realizace projektu „Jihočeské vítání léta“ vytvoření turistického produktu „Jihočeské pivní stezky“ prezentace na výstavách cest. ruchu dotazníkové šetření v letní sezóně 2004 organizace konference „Cestovní ruch a regionální rozvoj“

3 Strategie prezentace destinace jižní Čechy

4 Strategie prezentace - témata
byla vybrána témata, která jsou pro jižní Čechy typická: cykloturistika gastronomie historické památky a turistické atraktivity lázně – wellness - zdraví pěší turistika rodinná dovolená zima prezentace bude realizována na úrovni propagačních materiálů, na výstavách a veletrzích, v rámci Informačního systému cestovního ruchu Jihočeského kraje

5 Zážitkové produkty cestovního ruchu
cílem tvorby produktů je využití mimosezónního období a prodloužení délky pobytu turistů jsou plně kompatibilní se strategií prezentace jižních Čech produkty jsou koncipovány jako jednodenní až týdenní pobyty s programovým zaměřením zážitkový produkt cestovního ruchu = ucelený tématicky zaměřený balík služeb

6 Zážitkové produkty cestovního ruchu
při realizaci produktů je počítáno se zapojením jihočeských měst, obcí i podnikatelů v oblasti cestovního ruchu JCCR realizuje produkt „Výlov jihočeského rybníka“ a „Jihočeské pivní stezky“ v roce 2005 bude započato s realizací produktu „Golfová dovolená“ JCCR vedle produktů, které sama vytváří, podporuje produkty již vzniklé či vznikající z aktivity obcí i podnikatelů

7 Dotazníkové šetření - sezóna 2004
proběhlo během letní sezóny ve vybraných jihočeských infocentrech cílem bylo získat informace o tom, odkud k nám turista přijíždí, co je motivem jeho pobytu v regionu, jak se o regionu dozvěděl apod. výstupy dotazníkového šetření jsou pro destinační management důležitým zdrojem informací, ze kterých pak vychází při tvorbě plánu činnosti na následující rok obdobné šetření je připravováno ve spolupráci s agenturou CzechTourism i na rok 2005 hodnotící zpráva je k dispozici na

8 Dotazníkové šetření - sezóna 2004
Vybrané výsledky dotazníkového šetření se zúčastnilo 183 respondentů z České republiky a 303 respondentů ze zahraničí největší zastoupení měli návštěvníci z Německa (93), dále pak z Nizozemí (28), z Velké Británie, z USA a Austrálie (shodně 24) 91,52% českých turistů přijelo do jižních Čech individuálně, 8,48% pak přijelo s cestovní kanceláří, v případě zahraničních turistů přijelo individuálně 88,55 %, 11,45 % dotázaných navštívilo jižní Čechy s cestovní kanceláří český turista strávil v regionu průměrně 4,4 dne, průměrná délka pobytu dotázaných zahraničních turistů činila 6,92 dne

9 Dotazníkové šetření - sezóna 2004
Vybrané výsledky nejčastějším důvodem k návštěvě jižních Čech bylo trávení dovolené (ČR 64,61%, zahraničí 72,21%) k hlavním atraktivitám, kvůli kterým dotazovaní turisté do jižních Čech přijeli, patří příroda (ČR 22,96%, zahraničí 22,85%) a historické památky (ČR 22,18%, zahraničí 25,08%) důležitým zdrojem informací o regionu jsou především reference od přátel (ČR 40,91%, zahraničí 31,19%), významným způsobem je zastoupen i Internet (ČR 15,91%, zahraničí 23,01%).

10 Dotazníkové šetření - sezóna 2004
Vybrané výsledky nejrozsáhlejší blok otázek byl věnován hodnocení kvality a dostupnosti základních služeb cestovního ruchu jako jsou ubytování, stravování, parkování, turistické informace a nabídka kulturního a sportovního vyžití většina dotázaných byla s poskytovanými službami až na drobné výjimky (např. dlouhodobě známý problém s nedostatkem parkovacích míst) spokojena poslední otázka pak byla zaměřena na poptávku, respektive využívání předem připravených balíčků služeb během dovolené. V tomto případě většina respondentů (ČR 89,36%, zahraničí 91,97%) odpověděla, že hotové produkty v průběhu své dovolené nevyužívá, což je ovšem dle našeho názoru způsobeno především absencí nabídek tohoto druhu a to jak ze strany turistických informačních center tak i podnikatelských subjektů.

11 Hosté v hromadných ubytovacích zařízeních
(srovnání 2000 – 2004) rok hosté z toho cizinci přenocování Ø doba pobytu 2000 5,4 2001 4,7 2002 4,4 2003 4,6 2004* 4,5

12 Činnost JCCR v roce 2005 koordinace aktivit s regionálními aktéry cestovního ruchu v Jihočeském kraji produkty cestovního ruchu propagace a poskytování informací spolupráce, komunikace projektová činnost

13 Činnost JCCR v roce 2005 koordinace aktivit s regionálními aktéry cestovního ruchu v Jihočeském kraji komunikace s kmenovými členy JCCR zapojení do činnosti euroregionů poradní skupina komunikace s informačními centry, podnikateli vzdělávání

14 Činnost JCCR v roce 2005 2. produkty cestovního ruchu golfová dovolená
pivní stezky agroturistika vytvoření akreditačních pravidel

15 Činnost JCCR v roce 2005 informační systém cestovního ruchu
3. propagace a poskytování informací informační systém cestovního ruchu výstavy a veletrhy média (tiskové konference...)

16 Činnost JCCR v roce 2005 4. spolupráce, komunikace zahraniční partneři (Horní a Dolní Rakousko, Bavorsko) agentura CzechTourism incomingové cestovní kanceláře školy se zaměřením na cestovní ruch

17 Činnost JCCR v roce 2005 5. projektová činnost (vybrané projekty)
odborná konference „Cestovní ruch a regionální rozvoj“ společná prezentace turistických aktivit na území jižních Čech a Horního Rakouska podpora rozvoje přeshraniční spolupráce v cestovním ruchu, podpora incomingu Jihočeské vítání léta 2005

18 Kontaktní adresa Jihočeská centrála cestovního ruchu
Jírovcova 1, P.O.Box 80 České Budějovice Tel.: Fax: Internet:

19


Stáhnout ppt "Činnost JCCR v roce 2004 navázání spolupráce s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska, Dolního Bavorska – realizace společných projektů navázání."

Podobné prezentace


Reklamy Google