Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

_ Institut turismu České republiky 20.11.2014 Markéta Vogelová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "_ Institut turismu České republiky 20.11.2014 Markéta Vogelová."— Transkript prezentace:

1 _ Institut turismu České republiky Markéta Vogelová

2 Institut turismu České republiky  Založen v lednu 2013  Odbor agentury CzechTourism  2 oddělení  Marketingový výzkum  Regionální komunikace  listopadu

3 Jaké jsou hlavní cíle Institutu turismu?  Vytvářet informační a znalostní základnu pro CzechTourism i subjekty v CR  Informovat o trendech v chování turistů, o jejich spotřebitelském a cestovatelském chování a preferencích  Monitorovat vývoj turismu v ČR a v zahraničí  Vytvářet vize a predikce cestovního ruchu 20. listopadu

4 Hlavní aktivity Institutu turismu  Marketingový výzkum  Monitoring trendů v turismu a marketingu  Vývoj nových produktů CR  Komunikace s regiony a stakeholdery  Poradenství v oblasti CR  Mezinárodní spolupráce (ETC, UNWTO, Eurostat) 20. listopadu

5 _ Marketingový výzkum

6 Hlavní cíle  Monitoring dlouhodobých trendů v příjezdovém, domácím a mezinárodním CR  Predikce vývoje CR  Monitoring Strategie cestovního ruchu ČR  Sledování spotřebitelského a cestovatelského chování turistů na významných zdrojových trzích  Hledání nových cest, jak propagovat Českou republiku jako destinaci

7 Primární výzkum  Projekt Sběr dat – domácí cestovní ruch (cestovatelské chování, rozhodování, spokojenost s turistickou nabídkou a službami v regionu,…)  Projekt Monitoring návštěvnosti ČR ( profily turistů, znalost a image ČR jako turistické destinace)  Projekt Segmentace trhu významných strategických zemí  Monitoring návštěvnosti na významných památkách  Segmentace trhu cestovního ruchu (ČR a významné zdrojové trhy)

8 Sekundární výzkumy a analýzy  Nákup existujících studií (segmentace trhu, výjezdový CR zdrojových zemí, profily trhů, …)  Analýza dat z ČSÚ, ČNB, Eurostatu, UNWTO, …  Propojování našich primárních výzkumů s nakoupenými (např. Segmentace DCR + Lifestyle)  Pracujeme např. se studiemi: Češi v síti LifeStyle 2012 The Anholt-GfK Roper Nation Brands Index 2012

9 Co můžeme nabídnout partnerům v regionech?  Pravidelné informování o vývoji v oblasti CR a novinkách v činnosti Institutu (Newsletter)  Asistence a konzultace při tvorbě strategických a programových dokumentů  Zpracování analýz jako podklad pro strategické rozhodování  Vytvoření konceptu integrovaného informačního systému pro destinaci Česká republika (soustředění informací o turismu od subjektů veřejného a případně i soukromého sektoru)

10 _ Regionální komunikace

11 Hlavní cíle  Asistence a koordinace při tvorbě produktů CR – Manuál pro tvorbu turistických produktů  Metodický dohled nad souladem regionálních strategií CR a strategie CzT  Jednotná klasifikace TIC a rozvoj segmentu TIC - ve spolupráci s A.T.I.C. (Mystery shopping, monitoring návštěvnosti, výzkumy) – žádost o podporu

12 Hlavní cíle  Komunikace s regionálními a krajskými koordinátory  Komunikace s dalšími zástupci regionů – destinační managementy  Hledání průniků mezi marketingovými tématy agentury CzechTourism a regiony  Komunikace kampaní agentury CzechTourism, tiskovin a dalších marketingových výstupů s regiony

13 _ Segmentace domácího cestovního ruchu

14 Segmentace DCR Cílová skupina = turisté; N = 3037; data v %

15 Představuju si, že v pekle hraje 24 hodin denně rádio Blaník Ať už cestou do práce nebo na rodinný výlet vždycky mi pěkná česká písnička v rádiu zvedne náladu. Je nesmysl snažit se tam, kde to nikdo nevidí. Jediné co můžu, je pracovat sám na sobě, a tím být ku prospěchu sobě i druhým. Jsem povahou spíš bavič a šašek. Vždycky mi udělá radost, když někoho rozveselím nebo mu zvednu náladu. My jsme se zbláznili do grilování. Proto vždycky nakoupím víc masa než jsme schopni sníst. Ta vůně přivábí i sousedy.

16 Vlastnosti typické pro jednotlivé segmenty

17 Segmentace DCR SPORTOVCI AKTIVNÍ PAMÁTKÁŘI

18 Segmentace CzechTourism vs. LifeStyle

19 Sportovci Při trávení volného času je důležitá samostatnost až ctižádost, aktivity musí mít nějaký smysl, cíl, možnost překonat sám sebe Velmi často cestují i do zahraničí – hodně srovnávají, poměrně náročná cílová skupina. Obecně tráví nejvíce času mimo domov – zejména o víkendech. Využívání moderních prostředků komunikace; chuť experimentovat, objevovat. Hlavní komunikační kanál on-line, vše interaktivní, specializované časopisy. V komunikaci je třeba je zaujmout, inspirovat, ne vést za ruku. Rádia – Evropa 2, Rádio 1 Značky – Nike, Adidas, Puma Apple, Samsung

20 Aktivní památkáři Důležité jsou aktivity, kde mohou být mezi dalšími lidmi, zábava, zážitky i poznávání nových věcí Rychle sdílí zkušenosti s ostatními – osobně i elektronicky, pokud jsou negativní, těžko je lze získat zpět. Ze všech skupin se také sama nejvíce zajímá o podněty k cestování – kde strávit víkend, dovolenou. Cestují výrazně častěji než jiné segmenty – v létě i zimě Komunikace musí být především hravá, vtipná, odlehčená – soustředěná na zážitek Hlavním médiem je internet. U TV a rádií dominují hlavní celoplošně soukromé kanály.

21 _ _ ČCCR – CzechTourism Vinohradská 46, Praha 2 Markéta Vogelová


Stáhnout ppt "_ Institut turismu České republiky 20.11.2014 Markéta Vogelová."

Podobné prezentace


Reklamy Google