Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Cestovní ruch Jan Chroust Pavel Sleza. Cíl práce a metodika Cíl – seznámení se základní problematikou cestovního ruchu (CR), vymezení stěžejních pojmů.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Cestovní ruch Jan Chroust Pavel Sleza. Cíl práce a metodika Cíl – seznámení se základní problematikou cestovního ruchu (CR), vymezení stěžejních pojmů."— Transkript prezentace:

1 Cestovní ruch Jan Chroust Pavel Sleza

2 Cíl práce a metodika Cíl – seznámení se základní problematikou cestovního ruchu (CR), vymezení stěžejních pojmů Metodika práce - studium literatury a internetových zdrojů

3 Klíčová slova Ekoturismus Agroturismus Ekoagroturismus Cestovní ruch Cestovní kancelář Cestovní agentura Zájezd

4 Cestovní ruch Dle UNWTO: Činnost osoby, cestující a pobývající : – ve svém volném čase, – po přechodnou dobu (max. 1 rok) – mimo místo jejího trvalého bydliště, – za jiným účelem, než je vykonávání výdělečné činnosti. Oblast spotřeby, při které dochází k uspokojování lidských potřeb. Účastníkem cestovního ruchu je turista Zákon č. 159/1999

5 Druhy cestovního ruchu Dělení dle : –místa realizace –délky trvání –rozložení během roku –způsobu organizace –příslušnosti účastníků ke skupině –způsobu financování

6 Formy cestovního ruchu Rekreační Sportovně – turistický Kulturně - poznávací Zdravotně – orientovaný Přírodní (ekoturismus) Venkovský (agroturismus, ekoagroturismus) Vzdělávací Kongresový

7 Zájezd předem sestavená kombinace alespoň dvou z následujících služeb, je-li prodávána nebo nabízena k prodeji za souhrnnou cenu a je-li služba poskytována po dobu přesahující 24 hodin, nebo když zahrnuje ubytování přes noc a) doprava, b) ubytování, c) jiné služby cestovního ruchu

8 Cestovní kancelář základní provozní jednotkou (subjektem) cestovního ruchu Nese plnou zodpovědnost za realizaci zájezdů, které nabízí předmětem její činnosti je zprostředkování, organizování a zabezpečování služeb souvisejících s cestovním ruchem s klientem uzavírá cestovní smlouvu musí být pojištěná proti úpadku

9 Příklady cestovních kanceláří

10 Cestovní agentura společnost zabývající se zprostředkováním prodeje služeb cestovního ruchu je pouze zprostředkovatelem prodeje zájezdů musí vždy informovat pro jakou cestovní kancelář zájezd zprostředkovává

11 Příklady cestovních agentur

12 Kvízovka Jakou zemi nejvíce preferují čeští turisté pro dovolenou u moře ? A) Španělsko B) Řecko C) Itálie D) Chorvatsko E) Turecko

13 Závěr a shrnutí Cestovní ruch –Činnost osoby, cestující a pobývající ve svém volném čase Cestovní ruch vymezen v zákonu č. 159/1999 Sb. Cestovní kancelář přímo prodává svoje služby Cestovní agentura pouze zprostředkovává prodej služeb cestovních kanceláří

14 Zdroje DROBNÁ, Daniela, MORÁVKOVÁ, Eva. Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost. První vydání. Zlín: Fortuna, s. ISBN charakteristika-a-vyznam-cestovniho-ruchu-v-cesku/http://www.czechtourism.cz/didakticke-podklady/1- charakteristika-a-vyznam-cestovniho-ruchu-v-cesku/

15 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "Cestovní ruch Jan Chroust Pavel Sleza. Cíl práce a metodika Cíl – seznámení se základní problematikou cestovního ruchu (CR), vymezení stěžejních pojmů."

Podobné prezentace


Reklamy Google