Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G"— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Reklama Název sady DUM Multimediální výchova pro 6. – 9. ročník ZŠ Číslo DUM VY_32_INOVACE_18_S1-19 Vzdělávací oblast Člověk a svět práce Vzdělávací obor Multimediální výchova Ročník 9. Autor, datum vytvoření Mgr. Zbyněk Šostý, 2012 Doporučená ICT a pomůcky Dataprojektor, PC, popř. interakt. tabule

2 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: DUM obsahuje základní pojmy z oblasti reklamy a to zejména její cíle, typy, vhodnosti použití a způsob působení na členy společnosti. Doporučení pro pedagoga: DŮM lze použít v rámci výkladu nového učiva, ale také při opakování a to formou zadání otázky a následného odkazu na správnou odpověď.

3 Základní pojmy Odpověz na dané otázky Řešení 1. Co je to reklama? x 2.
Jaké jsou hlavní cíle reklamy? 3. Typy reklamy 4. Televizní reklama 5. Úkoly – televizní reklama 6. Tisková reklama 7. Úkol – tisková reklama - inzerce 8. Úkol – tisková reklama - leták 9. Internetová reklama 10. Klady a zápory internetové reklamy 11. Úkoly – internetová reklama 12. Úkoly – další typy reklam

4 Co je to reklama? Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje.

5 Cíle reklamy Informativní cíl Přesvědčovací cíl Cíl připomínat
(nový produkt, …) Přesvědčovací cíl (přesvědčit zákazníka o výhodnosti koupě,..) Cíl připomínat (aby se na výrobek nezapomnělo,…)

6 Kdy kterou reklamu použít?
Reklama s cílem informovat se využívá při zavádění nové kategorie produktů. V takovém případě je úkolem vytvořit primární poptávku. Přesvědčovací reklama nabývá na významu ve chvíli, kdy roste konkurence. Tento druh reklamy je využíván k vytvoření selektivní poptávky po značce a k přesvědčení spotřebitelů, že nabízí za jejich peníze nejvyšší kvalitu. Reklama s cílem upomínat je velice důležitá pro vyzrálé výrobky, protože nedovolí spotřebitelům, aby na ně zapomněli. Firmy se tímto druhem reklamy mohou také snažit ujistit stávající zákazníky, že učinili správnou volbu.

7 Typy reklamy Televizní reklama Tisková reklama (inzerát, akční leták)
Podle typu prostředku použitého k přenosu informace (sdělení) k zákazníkovi dělíme reklamu: Televizní reklama Tisková reklama (inzerát, akční leták) Rozhlasové spoty Spoty v kinech Internetová reklama OOH (out of home) reklama (plakáty a billboardy, reklama na dopravních prostředcích, atypické reklamní plochy)

8 Televizní reklama Televizní reklama je forma reklamy, která je uveřejňována prostřednictvím televize. Většinou je ve formě krátkých (typicky sekundových spotů), které propagují určitý výrobek, či službu.

9 Televizní reklama Výhody Nevýhody Vysvětli jednotlivé pojmy
široké a komplexní pokrytí, nízké náklady na oslovení jednoho zákazníka, rychlost sdělení (v porovnání s tiskem nebo outdoorem), možnost zapůsobit obrazem i zvukem – multimediálně. Nevýhody většinou omezené cílení na určitou skupinu zákazníků (vůči nákupnímu profilu zákazníků i místa prodeje inzerenta). vysoké náklady na výrobu i umístění reklamy. více vjemů může způsobit zahlcenost nebo nesoustředěnost diváků. zařazení v reklamních blocích má vliv na pomíjivost reklamního spotu jako takového.

10 Úkoly - televizní reklama
Zjisti rozdíly reklam do roku 1989 a reklam dnešních dnů. Jaké jsou cíle jednotlivých reklam? Reklamy do roku 1989: odkaz odkaz 2 Známé reklamy dnešních dnů: odkaz 1 odkaz 2 – soubor reklam

11 Tisková reklama se nejčastěji vyskytuje ve formě: Vyskytuje se v:
tištěné řádkové inzerce, plošné inzerce, reklamního textu. Vyskytuje se v: novinách, časopisech.

12 Úkol - tisková reklama - inzerce
Inzerát je krátké textové či obrazové sdělení, které je obvykle za úplatu zveřejněno v nějakém vhodném informačním médiu. Úkoly: Pomocí internetu zjisti základní typy inzerátů. Které údaje by měl inzerát obsahovat? Tipy: odkaz 1 odkaz 2

13 Úkol - tisková reklama - leták
Které hlavní údaje obsahuje reklama na nákup skříně? Myslím si, že to je: ……………………………………… Citace obr.: Skříně wiki.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2010 [cit. 2013]. Dostupné z:

14 Internetová reklama „Internetová reklama představuje jeden z nástrojů internetového marketingu.” Úkol: Kterou internetovou reklamu pravidelně sleduješ? Proč používáš právě ji? Printscreen: Prodej. Sreality.cz [online] [cit. 2012]. Dostupné z:

15 Výhody internetové reklamy
zacílení - reklamní kampaň zasáhne tu cílovou skupinu, jakou potřebujete měřitelnost - existuje spousta měřících systémů, díky kterým lze přesně měřit efektivitu internetové reklamy flexibilita - možnost přizpůsobení reklamy v závisloti na výsledcích měření cena - až několikanásobně nižší v porovnání např. s televizí, tiskem, rádiem apod.

16 Nevýhody reklamy na internetu
Na internetu nezastihnete každého Omezený prostor pro reklamu - na internetu si nekoupíte inzerci na celou stránku jako v časopise. Někdo vaši reklamu neuvidí - uživatelé si ve svém prohlížeči dokážou blokovat zobrazení reklamních bannerů. Lidé na reklamu klikají méně

17 Úkoly – internetová reklama
Pomocí článku umístěného na - odkaz zjisti: které informace lidé na internetu vyhledávali v roce 2006, o kterých produktech nejčastěji vyhledávají informace, frekvenci využívání internetových služeb.

18 Úkol - vysvětli následující graf
Printscreen: Internetová reklama. Sdružení pro internetovou reklamu [online] [cit. 2012]. Dostupné z:

19 Úkol – další typy reklam
Pomocí článku – viz odkaz zjisti charakteristiku následujících reklam: rozhlasové spoty, venkovní reklama, propagační předměty.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G"

Podobné prezentace


Reklamy Google