Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Reklama Název sady DUMMultimediální výchova pro 6. – 9. ročník ZŠ Číslo DUM VY_32_INOVACE_18_S1-19 Vzdělávací oblast Člověk a svět práce Vzdělávací obor Multimediální výchova Ročník 9. Autor, datum vytvoření Mgr. Zbyněk Šostý, 2012 Doporučená ICT a pomůcky Dataprojektor, PC, popř. interakt. tabule

2 Anotace: DUM obsahuje základní pojmy z oblasti reklamy a to zejména její cíle, typy, vhodnosti použití a způsob působení na členy společnosti. Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/ Doporučení pro pedagoga: DŮM lze použít v rámci výkladu nového učiva, ale také při opakování a to formou zadání otázky a následného odkazu na správnou odpověď.

3 Odpověz na dané otázky Řešení 1.Co je to reklama?x 2.Jaké jsou hlavní cíle reklamy?x 3.Typy reklamyx 4.Televizní reklamax 5.Úkoly – televizní reklamax 6.Tisková reklamax 7.Úkol – tisková reklama - inzercex 8.Úkol – tisková reklama - letákx 9.Internetová reklamax 10.Klady a zápory internetové reklamyx 11.Úkoly – internetová reklamax 12.Úkoly – další typy reklamx Základní pojmy

4 Reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje. Co je to reklama?

5  Informativní cíl (nový produkt, …)  Přesvědčovací cíl (přesvědčit zákazníka o výhodnosti koupě,..)  Cíl připomínat (aby se na výrobek nezapomnělo,…) Cíle reklamy

6  Reklama s cílem informovat se využívá při zavádění nové kategorie produktů. V takovém případě je úkolem vytvořit primární poptávku.  Přesvědčovací reklama nabývá na významu ve chvíli, kdy roste konkurence. Tento druh reklamy je využíván k vytvoření selektivní poptávky po značce a k přesvědčení spotřebitelů, že nabízí za jejich peníze nejvyšší kvalitu.  Reklama s cílem upomínat je velice důležitá pro vyzrálé výrobky, protože nedovolí spotřebitelům, aby na ně zapomněli. Firmy se tímto druhem reklamy mohou také snažit ujistit stávající zákazníky, že učinili správnou volbu. Kdy kterou reklamu použít?

7 Podle typu prostředku použitého k přenosu informace (sdělení) k zákazníkovi dělíme reklamu:  Televizní reklama Televizní reklama  Tisková reklama (inzerát, akční leták) Tisková reklamainzerátakční leták  Rozhlasové spoty  Spoty v kinech  Internetová reklama Internetová reklama  OOH (out of home) reklama (plakáty a billboardy, reklama na dopravních prostředcích, atypické reklamní plochy)plakátybillboardy Typy reklamy

8  Televizní reklama je forma reklamy, která je uveřejňována prostřednictvím televize.  Většinou je ve formě krátkých (typicky sekundových spotů), které propagují určitý výrobek, či službu. Televizní reklama

9 Výhody  široké a komplexní pokrytí,  nízké náklady na oslovení jednoho zákazníka,  rychlost sdělení (v porovnání s tiskem nebo outdoorem),  možnost zapůsobit obrazem i zvukem – multimediálně. Nevýhody  většinou omezené cílení na určitou skupinu zákazníků (vůči nákupnímu profilu zákazníků i místa prodeje inzerenta).  vysoké náklady na výrobu i umístění reklamy.  více vjemů může způsobit zahlcenost nebo nesoustředěnost diváků.  zařazení v reklamních blocích má vliv na pomíjivost reklamního spotu jako takového. Televizní reklama Vysvětli jednotlivé pojmy

10 Úkol: a)Zjisti rozdíly reklam do roku 1989 a reklam dnešních dnů. b)Jaké jsou cíle jednotlivých reklam?  Reklamy do roku 1989: odkazodkaz 2odkazodkaz 2  Známé reklamy dnešních dnů: odkaz 1odkaz 2 odkaz 1odkaz 2 – soubor reklam Úkoly - televizní reklama

11 se nejčastěji vyskytuje ve formě: a)tištěné řádkové inzerce, b)plošné inzerce, c)reklamního textu. Vyskytuje se v: a)novinách, b)časopisech. Tisková reklama

12 Inzerát je krátké textové či obrazové sdělení, které je obvykle za úplatu zveřejněno v nějakém vhodném informačním médiu. Úkoly: a)Pomocí internetu zjisti základní typy inzerátů. b)Které údaje by měl inzerát obsahovat? Tipy: odkaz 1odkaz 2odkaz 1odkaz 2 Úkol - tisková reklama - inzerce

13 Které hlavní údaje obsahuje reklama na nákup skříně? Myslím si, že to je: ……………………………………… Úkol - tisková reklama - leták

14 „Internetová reklama představuje jeden z nástrojů internetového marketingu.” Internetová reklama Úkol: Kterou internetovou reklamu pravidelně sleduješ? Proč používáš právě ji?

15  zacílení - reklamní kampaň zasáhne tu cílovou skupinu, jakou potřebujete  měřitelnost - existuje spousta měřících systémů, díky kterým lze přesně měřit efektivitu internetové reklamy  flexibilita - možnost přizpůsobení reklamy v závisloti na výsledcích měření  cena - až několikanásobně nižší v porovnání např. s televizí, tiskem, rádiem apod. Výhody internetové reklamy

16  Na internetu nezastihnete každého  Omezený prostor pro reklamu - n a internetu si nekoupíte inzerci na celou stránku jako v časopise.  Někdo vaši reklamu neuvidí - uživatelé si ve svém prohlížeči dokážou blokovat zobrazení reklamních bannerů.  Lidé na reklamu klikají méně Nevýhody reklamy na internetu

17 Pomocí článku umístěného na - odkazodkaz zjisti: a)které informace lidé na internetu vyhledávali v roce 2006, b)o kterých produktech nejčastěji vyhledávají informace, c)frekvenci využívání internetových služeb. Úkoly – internetová reklama

18 Úkol - vysvětli následující graf

19 Pomocí článku – viz odkaz zjisti charakteristiku následujících reklam: a)rozhlasové spoty, b)venkovní reklama, c)propagační předměty. Úkol – další typy reklam


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání."

Podobné prezentace


Reklamy Google