FINANČNÍ A ÚČETNÍ SOUVISLOSTI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, financování, vykazování činnosti Jana Moravcová
Advertisements

ŽÁDOST O PLATBU A JEJÍ POVINNÉ PŘÍLOHY ŽÁDOST O PLATBU A JEJÍ POVINNÉ PŘÍLOHY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje.
Rozhodnutí o poskytnutí dotace
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Postup při vyplňování žádosti o platbu v Benefit7 EX-POST.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Benefit7+ - vyplňování Monitorovacích zpráv (MZ) se žádostí o platbu
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
Monitorovací zprávy, Žádost o platbu, Soupiska účetních dokladů Ústí nad Labem, Petra Grygarová, Mgr. Alena Michálková.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Základní povinnosti příjemců dotací Ing. Lukáš Brabenec 12. června 2014.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
ČASTÉ CHYBY PŘI ZPRACOVÁNÍ ŽÁDOSTI O DOTACI 8. října 2013 Ing. Petra Salačová, OAP Ústí nad Labem 1.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
Ing. Milena Smržová vedoucí oddělení kontroly realizace Účetnictví projektu.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
PENĚŽNÍ DENÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Projektový cyklus - realizace
1 OP Espon 2013, Kontrola prvního stupně Národní informační den pro zájemce,
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
Jana Böhmová Monitorovací zpráva v aplikaci Benefit7 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Monitorování projektů v realizaci Ministerstvo vnitra České republiky Odbor strukturálních fondů.
UDRŽITELNOST PROJEKTU DLE ŘÍDÍCÍ DOKUMENTACE REGIONÁLNÍHO OPERAČNÍHO PROGRAMU STŘEDNÍ MORAVA.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)
Deník příjmů a výdajů. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Porušení pravidel OP LZZ Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn Podporujeme Vaši budoucnost.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Schválením žádosti projekt nekončí
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
SH ČMS účetní závěrka 2016 Metodický pokyn č. 4/2016.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
PENĚŽNÍ DENÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Nejčastější chyby partnerů při certifikaci výdajů
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Setkání regionálních výrobců
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Ostrava
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Ověření a udržitelnost malého projektu
Oblasti, kterým je nutné věnovat zvýšenou péči ŘÁDNÉ PLNĚNÍ POVINNOSTÍ
Vyúčtování malého projektu a Závěrečná zpráva
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

FINANČNÍ A ÚČETNÍ SOUVISLOSTI V PŘÍLOHÁCH MONITOROVACÍCH ZPRÁV Ústí nad Labem, 21.4.2015 Ing. Milada Otevřelová

PŘÍLOHY MZ obecně JSOU POVINNÉ SOUBORY DOKUMENTŮ V PŘEDEPSANÉM ČLENĚNÍ VE VAZBĚ NA DRUH MONITOROVACÍ ZPRÁVY SEZNAM PŘÍLOH - Příručka pro příjemce (PPP), IS Benefit REKAPITULACE PŘÍLOH - v textu monitorovací zprávy PŘÍLOHY V TIŠTĚNÉ PODOBĚ jsou: odděleně uspořádány ve složce předloženy v kompletním rozsahu předkládány vždy v plném rozsahu za každé monitorovací období úvodní list přílohy - název přílohy, číslo přílohy - číslo a název projektu - případně označení „NERELEVANTNÍ“

PŘÍLOHY v účetních a finančních souvislostech (21) Žádost o platbu (22) Výkaz vynaložených výdajů = Soupiska účetních dokladů (23) Účetní doklady (24) Uzavřené smlouvy s dodavateli (25) Aktualizovaný rozpočet v realizaci projektu (26) Doložení vedení samostatné účetní evidence (32) Soupis inventarizace (33) Platná pojistná smlouva (44) Doklady banky o řádném splácení úvěru

Příloha ŽÁDOST O PLATBU Žádost o platbu PŘÍLOHA Č. 14 PŘÍRUČKY PRO PŘÍJEMCE: Příručka pro vytváření monitorovacích zpráv, hlášení a žádostí o platbu v aplikaci BENEFIT7 Žádost o platbu je přílohou monitorovací zprávy, která se vyplňuje prostřednictvím webové aplikace BENEFIT7 Žádost o platbu vyplňujete až po kompletním vyplnění monitorovací zprávy a její finalizaci

Příloha SOUPISKA ÚČETNÍCH DOKLADŮ PPP - Příloha č. 8 Vzor soupisky PPP - Příloha č. 9 Pokyny k vyplnění soupisky FORMA - součást žádosti o platbu v tištěné formě s podpisem k tomu oprávněné osoby - v elektronické formě jako soubor k elektronické žádosti o platbu v IS BENEFIT7 obsahuje výčet všech účetních dokladů souvisejících s projektem pro způsobilé i nezpůsobilé výdaje zařazení výdajů do kapitol rozpočtu musí odpovídat zaúčtování v účetnictví a aktuálnímu rozpočtu projektu

Soupiska účetních dokladů – 1. část (str.1 podkladů) ZÁKLADNÍ ÚDAJE (str.1) Pořadové číslo soupisky a údaje ze smlouvy o poskytnutí dotace (č. projektu,název projektu a příjemce, číslo a název etapy) INFORMACE K DOKLADŮM (str.1) (A) Variabilní symbol (číslo dokladu dodavatele) (B) Interní evidenční číslo dokladu - dle údajů z účetnictví. Výdaj bez DPH v Kč – uvést celkovou částku bez DPH v Kč dle dokladu. DPH v Kč – uvést částku DPH v Kč dle dokladu (pokud není uvedeno, vyplní se 0,00) (E) Haléřové vyrovnání - uvést případné zaokrouhlení částky k úhradě na dokladu v Kč. (F) Částka k úhradě celkem v Kč – dle dokladu (vždy vyplnit). (G) DUZP nebo den vystavení (H) Datum úhrady – datum, kdy byl účetní doklad uhrazen. (I) Název dodavatele (zhotovitele) – uvést celý název dodavatele včetně právní formy. (J) IČ – vypsat identifikační číslo (IČ) dodavatele z dokladu. (K) Pořadové číslo VŘ dle IS Označení dokladů u nichž není v rámci dané etapy projektu požadovaná k proplacení celá částka symbolem „D“ ROZPOČTOVÁ ČÁST SOUPISKY Sloupce podle kapitol rozpočtu

Soupiska účetních dokladů – 2. část (str.2,3 podkladů)

Soupiska účetních dokladů – 3. část (str.3,4 podkladů)

Vyplnění soupisky účetních dokladů – vybrané odkazy DPH Neplátce – nevyplní sloupec D Plátce – vyplněný sloupec D příp. 0,00 Kč a součást sloupce F a) je nárok na odpočet DPH - DPH jako nezpůsobilý výdaj ve sloupci 05.01 nezpůsobilé výdaje investiční nebo 05.02 nezpůsobilé výdaje neinvestiční b) není nárok na odpočet DPH - DPH je způsobilý výdaj ve sloupci 01.05 jiné související s neinvestičními způsobilými výdaji nebo 02.15 DPH související s investičními způsobilými výdaji Vykazování DPH v režimu přenesené daňové povinnosti § 92 (Externí metodický pokyn č. 50)

Vyplnění soupisky účetních dokladů – vybrané odkazy ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÁSTEK K ÚHRADĚ = HALÉŘOVÉ VYROVNÁNÍ sloupec E Je-li DPH způsobilým výdajem – zaokrouhlení se přičte k příslušnému výdaji v rozpočtové části soupisky nikoliv k položce DPH Je-li DPH nezpůsobilým výdajem – zaokrouhlení se zahrne do nezpůsobilých výdajů Pokud není zaokrouhlení exaktně uvedeno na faktuře ačkoliv celková částka k úhradě je zaokrouhlena – musí být zaokrouhlení dopočteno do sloupce E

Vyplnění soupisky účetních dokladů – vybrané odkazy DĚLENÍ FAKTUR v případě přečerpání předpokládané finanční výše etapy příjemce nepožaduje proplacení celé částky z faktury Sloupce C, D, F (ZD, DPH, celkem) - údaje v plné výši Sloupec L – uvede „D“ Sloupce rozpočtové části soupisky - požadované částky k proplacení v dané etapě Automatický vzorec - automatická kontrola souladu faktury „správně“ POZASTÁVKY Příjemce musí základ daně a daň ponížit o výši pozastávky Částka k úhradě je snížena o výši pozastávky Při vyúčtování pozastávky účetním dokladem se částka rozpočítá na ZD, DPH a částku celkem do příslušných sloupuců C,D,F

Nejčastější chyby opomenutí vyplnění hlavičky soupisky chybné číslo dokladu, chybné datum úhrady/uskuteč. zdaň. plnění, chybné IČO dodavatele a pod. nevyplnění mezd neshoda položek na soupisce x v rozpočtu MZ neshoda výše výdajů na soupisce x žádosti o platbu opomenutí přiložení el. verze soupisky k ŽoP

Příloha ÚČETNÍ a DAŇOVÉ DOKLADY Podmínka ZPŮSOBILOSTI VÝDAJŮ (Příloha. 1 PPP) Forma doložení: a) originál + prostá kopie k ověření shody b) ověřená kopie Správnost dokladu - zákonná - doplňková, povinná 1. SPRÁVNOST DOKLADU- ZÁKONNÁ - náležitosti účetního dokladu dle zákona 563/1991Sb (§ 11) (je opatřen listem účetních záznamů včetně podpisového záznamu) náležitosti daňového dokladu dle zákona 235/2004 Sb (§ 29) (DUZP správnost § 21 a soulad s přílohami, doklady neplátců)

Příloha ÚČETNÍ a DAŇOVÉ DOKLADY 2. SPRÁVNOST DOKLADU – DOPLŇKOVÁ POVINNÁ (ŘO) označen razítkem nebo samolepkou s číslem projektu (i v textu plnění) plnění s odkazem a na smluvní vztah, kterým se řídí plnění je třeba podrobně rozepsat (ceny měrné jednotky, sazby, položky) přílohy řádně dokládající účel, vynaložení v souladu s cíli podpory výkaz výměr(CD), předávací protokol, výkaz práce s popisem aktivit, dodací list - prokazatelně vynaložené, spojené s realizací - vyznačit nezpůsobilé výdaje / fakturovat zvlášť

Příloha ÚČETNÍ a DAŇOVÉ DOKLADY ČASOVÁ ZPŮSOBILOST A PROKLAZATELNÉ PROPLACENÍ PLATBY - bezhotovostní - příp. pokladní doklad do 10 tis. Kč BANKOVNÍ ÚČET - samostatný projektový účet (transparentnost plateb) PROKÁZÁNÍ: bankovní výpisem z projektového účtu příp. náhledem z účetnictví úč. skupina 2 (221,231) bankovním výpisem z běžného a projektového účtu v případě přeúčtování mezi běžným a projektovým účtem v časové způsobilosti

Příloha VEDENÍ SAMOSTATNÉ ÚČETNÍ EVIDENCE VEŠKERÉ PROJEKTOVÉ NÁKLADY JSOU V ÚČETNICTVÍ VEDENY JEDNOZNAČNĚ ODDĚLENĚ Správnost evidence Zákon o účetnictví 563/1991 Sb - účetní evidence Zákon o dani z příjmů 586/1992 Sb – daňová evidence Analytická evidence středisková, projektová evidence – volí účetní jednotka Doložení účetních výkazů a zaúčtování účetních dokladů Povinnost archivace Zákonná dle 563/1991 Sb vyměření daně (3,10 let) podvojné 5,10 let Stanovená pravidly ŘO - po dobu 10 let od 1.1. následujícího roku po finančním ukončení projektu

Příloha SOUPIS INVENTARIZACE Dle zákona o účetnictví 563/1991 Sb v závěrečné etapě (v průběžných etapách ŘO nepožaduje) doklady o aktivaci majetku náhled na příslušné účty protokoly o zařazení majetku do užívání inventární karty v době udržitelnosti zaúčtování majetku inventární soupisy majetku inventární karty majetku

Příloha POJISTNÁ SMLOUVA Zachovávat majetek a naplnit účel a udržitelnost projektu Předložení forma: originál, prostá kopie; ověřená kopie kdy: v nejbližší MZ po pořízení majetku v závěrečné etapě nejpozději (ve vazbě na aktivaci majetku) podmínka: sjednána min. do výše poskytnutých prostředků a po dobu udržitelnosti projektu doklad o zaplacení pojistného: bankovní výpis Žádost o prominutí pojistit pro pojišťovnou nepojistitelný majetek nevýhodnost, nehospodárnost pojištění) V době udržitelnosti pojistná smlouva včetně dodatků doložení úhrady pojistného bankovním výpisem doklady k pojistným událostem

Příloha ŘÁDNÉ SPLÁCENÍ ÚVĚRU v souvislosti se ZASTAVENÍM MAJETKU kap. 2.3.7. PPP „Pravidla pro nakládání s majetkem pořízeným z dotace“ Dokladování forma: - doklad banky o řádném splácení úvěru včetně uvedení zbývající částky - originál LV se zápisem zástavního práva kdy: - v nejbližší MZ po uzavření úvěrové smlouvy o zastavení nemovitosti - po celou dobu splácení

Příloha OSTATNÍ - poznámky Aktualizovaný rozpočet oznámení o změně položek rozpočtu, přesuny mezi etapami soulad rozpočtu, soupisky, ŽoP Originál + kopie uzavřených smluv musí obsahovat závazek poskytnout součinnost při FK i třetím osobám, povinnost archivace dle pravidel ŘO Doklady prokazující ukončení realizace prohlášení o provedení prací, uskutečnění dodávek dle HMG atd. Originál + kopie zápisů z kontrolních dnů Fotodokumentace s datem pořízení a popisem snímku, možno i na CD Podle charakteru další relevantní doklady Doklady prokazující dodržování pravidel pro publicitu kap 2.3.4 PPP, Příloha 2 PPP Dokumenty prokazující splnění indikátorů a environmentálních krit. Příloha 15 PPP Metodické listy k indikátorům www ROP sekce pro Příjemce - Archiv výzev – aktualizované formuláře

Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost