Peníze, majetek prima gymnázia. Peníze uspokojování potřeb – existenční podmínka potřeby uspokojují: statky – předměty služby – užitečné činnosti výměna.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Advertisements

VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Kapitálový trh jako zdroj financování
Vznik, vývoj a formy peněz
Hospodářská politika státu
Peníze v tržní ekonomice. Nejvýznamnější objev v dějinách V penězích vyjadřujeme ceny veškerého zboží – jsou všeobecným ekvivalentem Plní v tržní ekonomice.
EKONOMIE A MAJETEK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
1. Základní ekonomické pojmy
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Potřeby lidí 2.hodina.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.10 Ročník2. ročník.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Cenné papíry kapitálového trhu.
Příjmy a výdaje v daňové evidenci
Mikroekonomie I Formování trhu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
HDP= hrubý domácí produkt
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Činitelé uspokojující potřeby:  Statky.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_712 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: VF : b) přírodní zdroje.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Materiální základ produkce veřejných statků
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
EU_62_A_sada 2_03_M_Úspory a půjčky jednotlivce_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Statky a služby Základní ekonomické pojmy Čím uspokojujeme potřeby? Službami a statky. Co je to statek? Hmotná i nehmotná věc sloužící k uspokojení potřeb.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Náklady podniky 2.Výnosy podniku 3.Hospodářský výsledek podniku 4.Použití zisku z hlediska podniku 5.Použití.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Výrobní faktory v podnikové činnosti 2.Majetek podniku a jeho členění 3.Členění z hlediska složení majetku podniku.
Peníze. Peníze uspokojování potřeb – existenční podmínka potřeby uspokojují: statky – předměty služby – užitečné činnosti výměna – způsob jak získat to,
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Trh práce. Nabídka pracovních sil v naší republice je v krátkém časovém horizontu (v rámci roku, několika málo let) relativně neměnná. Poptávka po pracovních.
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
Úvod do základů finančního práva Petr Mrkývka. LITERATURA Petr MRKÝVKA Propedeutika finančního práva I – obecná část. Brno: MU 2014 (e-kniha) k dostání.
ANOTACE Zjistit, co je majetek, jaké jsou druhy majetku a jak ho lze získat. Vysvětlit žákům, co to je vlastnictví a kdo může být vlastníkem. Objasnit.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Anotace Vysvětlit žákům pojem peníze, jak peníze vznikly a jakou mají podobu. Zjistit, kdo peníze vydává a jak se dají zabezpečit před paděláním. Výukový.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Vlastnictví Mgr. Michal Oblouk.
Kam s penězi, aby nezahálely
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Ekonomika – základní pojmy.
Název projektu: Moderní škola
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Zpracoval: Kratochvílová, Hrenáková,Janjič, Čampulka
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Práce, hledání zaměstnání
Výrobní činitelé v podniku
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Obchod, trh Základy hospodaření.
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
Transkript prezentace:

Peníze, majetek prima gymnázia

Peníze uspokojování potřeb – existenční podmínka potřeby uspokojují: statky – předměty služby – užitečné činnosti výměna – způsob jak získat to, co potřebujeme peníze slouží k výměně – prodej, nákup = směna mince papírové peníze – bankovky elektronické peníze

způsoby získání peněz: mzda, plat – odměna v zaměstnání zisk – při podnikání úroky – odměna za půjčení peněz, např. v bance peníze – zdroj obživy člověka a jeho bohatství, existenční potřeba, riziko projevení negativních vlastností člověka

Majetek přirozená lidská potřeba umožňující žít lidsky důstojně tvoří ho předměty krátkodobé i dlouhodobé spotřeby a další věci vlastnit majetek – základní lidské právo zdroj získání majetku – cílevědomá lidská činnost = práce mzda, plat – práce v pracovním poměru zisk – při podnikání další zdroje: dědictví výhra dar úspory

Vlastnictví majetku A) soukromý: osobní majetek – vlastní jednotlivec rodinný majetek – vlastní skupina lidí, členové rodiny, vytváří se dlouhodobě podnikový, firemní majetek – vlastní vlastník nebo skupina vlastníků, umožňuje podnikání v určité oblasti lidské činnosti B) veřejný: obecní majetek – vlastní samostatný sídelní celek, slouží obyvatelům obce státní majetek – vlastní stát, hmotné statky i přírodní bohatství