MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Tvorba cen v maloobchodě
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
ÚVOD STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ STRATEGIE TRH KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP NÁKLADY
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Analýza vlastního podniku
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Prosperita organizace
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
SPACE ANALÝZA.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Model struktury strategického managementu
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN

Externí podněty vstupu na zahraniční trh/y: Změny v poptávce Změny v tržním prostředí Změny v produktově-technologickém prostředí Změny v institucionálním prostředí Interní podněty vstupu???

FAKTORY ROZHODOVÁNÍ: důvody vstupu na zahraniční trhy analýza vnitřních zdrojů analýza konkurenční síly a atraktivity zahr. trhu analýza trhu „12C“ rozhodování o charakteru vstupu na zahraniční trh stupeň rizika vs stupeň kontroly trhu strategie vstupu na zahraniční trh – JAKO SOUČÁST FIREMNÍ STRATEGIE (~ VÝROBNÍ, FINANČNÍ, PERSONÁLNÍ…)

analýza konkurenční síly a atraktivity zahr. trhu SLEPT + PORTER + zdroje AZT KS velikost trhu (celkově a segmentů) tržní podíl růst trhu (celkově a segmentů) MKT schopnosti a kompetence sezónnost produktová „schopnost“ konk. podmínky (koncentrace, intenzita, dosažená marže bariéry vstupu) tržní podmínky (cla, daně, restrikce…) image vládní regulace (kontrola cen, dumping..) technologická pozice ekonomická a polit. stabilita kvalita produktu podpora trhu kvalita distribuce a služeb JAKÉ DALŠÍ INFORMACE???????

KONKURENČNÍ VÝHODA Produkt (které aspekty ???) Trh/y (???) Image Cena Technologická orientace ???

rozhodování o charakteru vstupu na zahraniční trh faktory podniku faktory makro a mezoprostředí podnikové cíle růst trhu kontrola intenzita konkurence vnímání rizika infrastruktura flexibilita umístění výroby potřeby zdrojů politické a tržní riziko znalost prostředí vládní politika a regulace podniková strategie charakteristiky produktu velikost podniku charakter vstupu ? CO CHYBÍ ?

stupeň rizika vs stupeň kontroly trhu vysoký nízký/á vysoká MLÉKÁRNA KUNÍN VÝROBA V ZAHRANIČÍ???? s t u p e ň r i z k a výroba v zahraničí joint ventures franchising přímý export nepřímý export míra kontroly trhu

Prvky rizika pro volbu vstupu na trh/y politické konkurenční makroekonomické provozní vzdálenost (geografická + psychická) MLÉKÁRNA KUNÍN???

strategie vstupu na zahraniční trh (obchodní metody) alternativy exportní domy PZO vlastní O zástupci montáž zástupci distributoři smluvní výroba VOO v zahraničí pobočky v zahraničí licence „piggybacking“ franchising joint venture strategická aliance místní výroba… MLÉKÁRNA KUNÍN A JINÉ ALTERNATIVY VSTUPU NA DALŠÍ TRHY? nepřímý export přímý export produkce v zahraničí

STRATEGIE Generické strategie: nákladové vůdcovství, diferenciace, soustředění se na niku, soustředění se na náklady Tržní volby (Ansoffova matice): rozvoj produktu, redukce produktové řady, konec životního cyklu, rozvoj trhu, tržní penetrace, diverzifikace Ofensivní (frontal assault, flanking manoeuvre, encirclement, bypass attack, guerilla offensives, pre-emptive) versus defenzivní (postavení bariér, signal strong retaliation, snížení zisk inducement) versus časová strategie (first mover, follower…)

OBSAH EXPORTNÍHO PLÁNU: 1. úvod a) cíl plánu b) faktory exportní připravenosti i) krátkodobé a dlouhodobé cíle exportu ii) výsledky analýzy vnitřních zdrojů důležitých pro export (personální, výrobně-kapacitní, finanční, manažerské…..) iii) popis produktu a jeho připravenosti pro export (úspěšnost na domácím trhu, konkurenční výhody produktu pro export, splnění požadavků importní země) iv) struktura odvětví v importní zemi, konkurence a poptávka (stručná charakteristika) 2. výzkum trhu a) klasifikace produktu (obchodní i tržní) b) základní profil zákazníka

c) charakteristika odvětví (identifikace a zhodnocení b) charakteristika země – specifické příležitosti a omezení c) detailní identifikace a zhodnocení konkurence a poptávky d) požadované přizpůsobení- adaptace produktu 4. exportní strategie a) technika vstupu na trh – charakteristika a zdůvodnění b) zodpovědnost a kompetence c)přítomnost na trhu – řízení distributorů a motivace distributorů d) komunikační podpora produktu e) poskytování služeb a záruk – řešení zpětné logistiky 5. prodej a dodání a) tvorba cen b) metody placení i) platební podmínky

c) dodání i) dodací podmínky ii) skladování d) předpověď objemu prodeje na 1. rok 6. financování a) dostupné finanční zdroje a možnosti krytí b) způsoby financování pro další období 7. časový harmonogram a) implementace plánu b) zhodnocení výsledků