Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti."— Transkript prezentace:

1 II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti českých podniků 4. Znaky strategického řízení 5. Vznik konkurenční výhody 6.Vývoj cílů podniku

2 Strategie, výkonnost, hodnota podniku 2 aspekty strategie – globální - specifický

3 1.Strategie českých podniků v EU Komplexita trhu Přesun výrob PZI Změna struktury výroby

4 2. Světové trendy podnikových strategií. Globální konvergence Lokální diverzita

5 3 světová centra a jejich vliv globální progresivisté globální pragmatici

6 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti českých podniků Going concern princip Best practices

7 4. Znaky strategického řízení Definice strategie Znaky strategického řízení

8 Analýza makro a mikro prostředí: Makro – faktory politické, ekonomické,socio kulturní,technologické, environmentální Mikro – odvětví, konkurence M.E.Porter: Konkurenční výhoda, Praha, Victoria publ., 1994

9 Analýza vnitřních zdrojů a schopností: různorodost jedinečnost omezení konkurence neoddělitelnost ochrana unikátních zdrojů schopnosti podniku

10 4. Vznik konkurenční výhody Definice konkurenční výhody Externí zdroj Citlivost na změny Inovace

11 Trvalá konkurenční výhoda -Identifikovat -Věřit -Rozpoznat -Získat zdroje

12 Druhy konkurenčních výhod - nízké náklady - diferenciace výrobků - strategické hodiny

13 Pravidla tvorby konkurenční výhody

14 Firemní strategie x podnikatelská strategie

15 6.Vývoj cílů podniku a)Primární b)Druhořadé

16 Primární cíle: -maximalizace zisku -růst tržní ceny akcií -ROI,ROE,EPS

17 Příklad: 100 tis. akcií, 40 mil zisku, 100 tis akcií 20 mil zisku. Cíl- zisk na akcii ne celkový zisk

18 Úloha času Příklad: dva investiční projekty: 1.5let zisk na akcii 8 Kč /rok 2.3roky zisk na akcii 12 Kč/rok Úroková míra 10% 1.Projekt vynese 30,3 na akci 2.Projekt vynese 29,8 na akcii Cíl: růst ceny akcie ne zisk na akcii

19 Úloha rizika Příklad:dva projekty: 1.Projet má diskontní sazbu 11% 2.Projekt má diskontní sazbu 9% V diskontní sazbě zohledněno riziko PRAVIDLO: Čím větší riziko, tím větší musí být výnos

20 Způsob financování Dividenda – dividendová politika Reinvestovaný kapitál

21 Růst ceny akcií – zisk/akcie - tok výnosů - riziko - dluhy - dividendová politika

22 Maximalizace shareholders value

23 Malý podnik – velký význam v ekonomice V ČR – podíl na zaměstnanost MSP 62% - podíl na celk. počtu podniků 99,8 Odlišnosti – vlastník řídí, forma vlastnictví, forma řízení, přístup ke kapitálu

24 MVA, Market value added EVA, Economic value added

25 CVA- customer value added PVA- poeple value added


Stáhnout ppt "II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google