Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar"— Transkript prezentace:

1

2 Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar

3 Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží, které potřebuje způsobem, který zaujme.“ Marketingový výzkum = systematické určování, sběr, analýza, vyhodnocování informací a závěrů odpovídajících určité marketingové situaci, před kterou společnost stojí  

4 Mezinárodní výzkum trhu = sběr, zpracování, analýza a interpretace informací interního a externího původu s cílem zprůhlednit dění v zahraničí, které je důležité pro marketing, zvláště na zahraničním trhu, aby mohla být rozhodnutí managementu ohledně cílů a marketingových strategií označena za informativně dostatečně zajištěná

5 Nositelé výzkumu trhu a) Vlastní útvar průzkumu trhu ·  jako součást zahraničního (exportního) útvaru
·  jako součást centrálního útvaru průzkumu trhu  

6 b)       externí ústavy Specializované útvary průzkumu trhu: ·  Ústav domácí, který partnersky spolupracuje v kooperační vazbě se spřátelenými ústavy v zahraničí ·  Ústav, který se již internacionalizovat a má v zahraničí dceřinné společnosti ·  Ústav v hostitelské zemi Organizace pro podporu exportu  

7 Oblasti využití výsledků výzkumu trhu v mezinárodním marketingu v       volba strategie podnikání
v       volba marketingového mixu přizpůsobeného mezinárodním aktivitám podniku a mezinárodnímu prostředí, do kterého podnik vstupuje v       rozhodnutí podniku o způsobu podnikového managementu  

8 Přístupy k výzkumu trhu v mezinárodním marketingu 50
Přístupy k výzkumu trhu v mezinárodním marketingu 50. léta – IMR jako samostatná disciplína 1.        Komparativně-analytický přístup ke zkoumání mezinárodních trhů -       přičítá úspěch firmy na mezinárodním trhu vlivu vnějších faktorů na marketing firmy -       IM mix firmy přizpůsoben okolí země, do které firma vstupuje

9 2. Tradiční přístup ke zkoumání mezinárodních trhů -  chápe úspěch firmy na mezinárodním trhu jako funkci marketingového mixu IM mix je stejný jako v domácí zemi

10 Realizace výzkumu – sběr info        Zpracování a analýza info        Interpretace výsledků, závěry a doporučení        Prezentace výsledků

11 Metodika (proces) výzkumu trhu        Předmět a cíl výzkumu – definování problému, vytvoření hypotéz        Plán výzkumu: §      typ informací §      zdroje informací (primární, sekundární) §      volba metody (dotazování, pozorování, experiment) §       technika výběru vzorku §       časový harmonogram rozpočet

12 MEZINÁRODNÍ CENOVÁ STRATEGIE
Analytická dimenze a. Indikátory cenového vývoje na zahraničních trzích Ø        obchodně-politická omezení Ø        kurzy měn Ø        míra inflace    

13 b. Vnitřní prostředí podniku
Ø        náklady (distribuční, pojistné, výrobní) Ø        specifika výrobku (životní cyklus, jakost, elasticita) c.   Specifika trhu Ø        zákazníci (segment, kupní síla, sociální status, zvyklosti) Ø        konkurence (velikost, kartelové dohody)

14 Rozhodovací dimenze 1. Uniform Pricing – globální cenová strategie 2
Rozhodovací dimenze 1. Uniform Pricing – globální cenová strategie 2.  Market by Market Pricing – různorodá strategie dle trhu cenová eskalace úprava výrobku operativní náklady na export náklady vyvolané vstupem na zahraniční trh

15 Řídící dimenze I. Stanovení cíle cenové politiky -  strategie přežití
§   přeúvěrována, zadlužena, nezaplacené faktury §   starý produkt  úpravy  pokrytí nákladů (sklad) §        prostor pro restruktualizaci, příprava nového produktu

16 -   strategie max. zisku §   kolik vyrobit a exportovat?
§   za kolik při zisku? §   základní parametry  modelovat  prognóza §   maximální rozdíl nákladů a příjmů  množství produkce při max. zisku

17 -   strategie max. příjmů §   množství produkce, pro kterou je zajištěn prodej za cenu vyšší než je průměrná cena -          strategie max. obratu §        nízká cena = náklady §        náklady  dumping §        velký podíl na trhu vyprodat produkci, zaváděcí ceny

18 -          strategie sbírání zisku §        ověřena životnost na zahraničním trhu
§        jedinečnost  vysoká cena §        ve fázi růstu  lavinovitá poptávka §        další snížení  jiný segment trhu

19 II. Určení poptávky - pomocí tzv. poptávkové funkce (nepřímá závislost
II. Určení poptávky -  pomocí tzv. poptávkové funkce (nepřímá závislost mezi cenou a velikostí poptávky) + cenová pružnost poptávky + rozhodování ovlivní status prodávaného zboží a vztah ke konkurenci  

20 Nákladové faktory -          náklady na výrobu zboží -          podíl režijních nákladů na export -          náklady na výzkum a vývoj -          náklady na pojištění a dopravu -          celní poplatky -          náklady na pojištění proti riziku

21 Konkurenční faktory -          stupeň konkurence -          ceny dominantního dodavatele odvětví -          ceny stanovené místním sdružením -          marketingová strategie k ovládnutí konkurence -          vztah mezi nabídkou a poptávkou -          cíle na trhu

22 Distribuční faktory -          bonita distributora -          poprodejní možnosti -          skladovací možnosti -          účast na reklamě -          struktura rabatu -          počet a typy distributorů -          výhradní kontakt -          reexport -          cílová skupina

23 SPOTŘEBNÍ VÝROBKY POUŽÍVANÉ MIMO DOMÁCNOSTI
PRŮMYSLOVÉ VÝROBKY TECHNICKY ŠPIČKOVÉ VÝROBKY OBECNĚ PŘIJÍMANÉ UŽITKY CENOVÁ FLEXIBILITA KULTURNÍ VLIVY STANDARDNÍ CENOVÁ TVORBA ADAPTIVNÍ CENOVÁ TVORBA

24


Stáhnout ppt "Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar"

Podobné prezentace


Reklamy Google