Strategický management 1. Vznik a druhy strateg. řízení 2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence 3. Strategické přístupy a typologie strategií 4. Metody a techniky strat. Managementu 5. Strategický cyklus
4. Metody a techniky strat. managementu Finanční analýza Teorie hodnoty Benchmarking Analýza zdrojů SWOT analýza SPACE metoda PEST metoda VRIO metoda Balanced scorecard (BSC)metoda Target costing metoda
SWOT analýza (strenghts, weaknesses,opportunities,threats) Metoda Hrozby a příležitosti okolí Silné a slabé stránky podniku
4
5
Metoda SPACE(strategic position and action evaluation)
7
Analýza PEST (political, economical, social, technological)
9
Metoda VRIO (value, rareness, imitability,organization)
11
12
Balanced scorecard BSC - Quick action programs
14
15
Target costing
17
5. Strategický cyklus Stanovení premis b) Situační analýza c) Určení strategie d) Realizace strategie e) Kontrola plnění strategických záměrů
Ad a) Stanovení premis - 3P
20
Ad b) Situační analýza - Odhalení trendů Vyvarovat se minulých chyb Využít minulých úspěchů
22
ad c) Určení strategie nalezení variant řešení
24
- hodnocení a výběr strategií
26
27
Ad d) Realizace strategie
Ad e) Kontrola plnění strategických záměrů