Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
Konference Asociace aktivních škol
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
AUTOEVALUACE ACADEMIA MERCURII NÁCHOD ZAMĚŘENÍ NA OBLASTI: Průběh vzdělávání – výuka, výsledky ( metody, náročnost, rozvoj klíčových kompetencí, umístění.
Hodnocení školy zřizovatelem
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Vlastní evaluace školy Autoevaluace z pohledu Gymnázia a SOŠPg Liberec, Jeronýmova 425/27.
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Rámcové a školní vzdělávací programy
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Evaluace v mateřských školách
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie ve školní praxi - seminář
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Komplexní systém hodnocení
Evaluace v mateřských školách
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Model intenzivní podpory
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007

Obsah Příprava Příprava Znaky určující efektivitu školy Znaky určující efektivitu školy Hlavní oblasti hodnocení Hlavní oblasti hodnocení Časový harmonogram Časový harmonogram Využití Využití Zdroje Zdroje

Příprava Motivace Motivace Monitorování – oblasti a nástroje Monitorování – oblasti a nástroje Kritéria pro analýzu Kritéria pro analýzu Tvorba týmu Tvorba týmu Časový harmonogram Časový harmonogram

Znaky určující efektivitu školy (Scheerens, 2003) 1. Důraz na výkony žáků, vysoká očekávání 2. Důraz vedení školy na pedagogický proces 3. Soudržnost pedagogického sboru 4. Kvalita kurikula, příležitost se učit 5. Klima školy 6. Důraz na hodnocení výsledků žáků i práce školy 7. Zapojení rodičů 8. Klima třídy 9. Efektivita využití času 10. Strukturovanost výuky 11. Míra samostatné práce žáků 12. Diferenciace/individualizace výuky 13. Kvalita záznamů o pokroku žáků 14. Kvalita a četnost zpětné vazby

Hlavní oblasti hodnocení: vyhláška č. 15/2005 A) podmínky ke vzdělávání A) podmínky ke vzdělávání B) průběh vzdělávání B) průběh vzdělávání C) podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů apod. C) podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů apod. D) výsledky vzdělávání žáků D) výsledky vzdělávání žáků E) řízení školy, kvalita personální práce, DVPP E) řízení školy, kvalita personální práce, DVPP F) úroveň výsledků práce školy vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům F) úroveň výsledků práce školy vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům

Podmínky ke vzdělávání Ekonomické Ekonomické Demografické Demografické Personální Personální Materiální, technické, hygienické Materiální, technické, hygienické Kulturní Kulturní Politické Politické Analýza dokumentace školy, statistika Dotazník, diskuse

Průběh vzdělávání Vyučování Žákovské dotazníky 1 Žákovské dotazníky 2 Učitelské dotazníky 1 Hospitace

Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů apod. Přístup k informacím Přístup k informacím Výchovné poradenství, preventivní programy Výchovné poradenství, preventivní programy Spolupráce se zástupci žáků (Studentský senát) Spolupráce se zástupci žáků (Studentský senát) Spolupráce se zřizovatelem, školskou radou, SRSPŠ Spolupráce se zřizovatelem, školskou radou, SRSPŠ Školní dokumentace, dotazníky, diskuse

Výsledky vzdělávání žáků Výsledky vzhledem ke stanoveným cílům Žákovské testy (např. Kalibro, Scio, Cermat, vlastní atd.) Výsledky maturitních zkoušek Statistika – přijetí na VŠ a VOŠ Úspěchy v soutěžích Zapojení do projektů (Portfolio žáků)

Řízení školy, kvalita personální práce, DVPP Kvalita systémového řízení Kvalita systémového řízení Plánování Plánování Organizace školy Organizace školy Vedení lidí Vedení lidí Kontrolní systém Kontrolní systém Dotazník pro učitele 2 Dotazník pro učitele 3 Diskuse Analýza školní dokumentace

Úroveň výsledků práce školy vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům Efektivita využívání lidských a materiálních zdrojů Efektivita využívání lidských a materiálních zdrojů Přidaná hodnota u žáků Přidaná hodnota u žáků Prezentace školy na veřejnosti Prezentace školy na veřejnosti Projekt Vektor – Scio Analýza školní dokumentace

Monitorování - zdroje informací Analýza dokumentů školy Analýza dokumentů školy Hospitace vedení školy a vzájemné hospitace Hospitace vedení školy a vzájemné hospitace Testy Testy Dotazníky –např. Kultura školy, Strategie vedení školy Dotazníky –např. Kultura školy, Strategie vedení školy Diskuze Diskuze Pracovní rozhovory Pracovní rozhovory Sociometrické metody Sociometrické metody Žákovské práce Žákovské práce Výsledky soutěží Výsledky soutěží Externí hodnocení Externí hodnocení

Kritéria Při hodnocení porovnáváme jev s nějakou vztažnou soustavou např. cílem, plánem, předpisem, očekáváním, s jiným podobným subjektem, případně se svým dřívějším stavem Při hodnocení porovnáváme jev s nějakou vztažnou soustavou např. cílem, plánem, předpisem, očekáváním, s jiným podobným subjektem, případně se svým dřívějším stavem Ukázka 1. Ukázka 2.

Hodnotící škály Doporučení – někdy méně je více např. Body 1-7 raději 1-5 (4) Doporučení – někdy méně je více např. Body 1-7 raději 1-5 (4) vždy často občas někdy nikdy všichni většina polovina menšina nikdo výborný velmi dobrý dobrý nevyhovující

Analýza – ukázka

Analýza - ukázka Strategie rozvoje školy – ukázka části vyhodnocení

Časový harmonogram např např Září: stanovení cíle autoevaluace a návrh struktury do Říjen, listopad: přípravné práce Prosinec, leden:prezentace sem. prací, kontrola plnění tematických plánů Únor: hodnocení kompozic, Cermat 4V a 2N Březen: maturita nanečisto Duben: dotazníky Květen, červen: vyhodnocení dotazníků, kontrola plnění tematických plánů hospitace:průběžně Srpen, září: kompletace zprávy – předložení pedagogické radě do Zkušenost – Plán na 2 roky je lepší

Využití Úprava ŠVP – v budoucnu Úprava ŠVP – v budoucnu Zlepšování slabých stránek školy Zlepšování slabých stránek školy Upevňování a rozvíjení silných stránek školy Upevňování a rozvíjení silných stránek školy ČŠI ČŠI Jednání se zřizovatelem Jednání se zřizovatelem

Zdroje Jana Straková: Moderní vyučování 6/2004 Jana Straková: Moderní vyučování 6/2004 EGER,L.; JAKUBÍKOVÁ D.: Kultura školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, ISBN EGER,L.; JAKUBÍKOVÁ D.: Kultura školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, ISBN SLAVÍKOVÁ,L., WOJCYKOWSKA,C., NEZVALOVA,D. a kol.: Modul SLAVÍKOVÁ,L., WOJCYKOWSKA,C., NEZVALOVA,D. a kol.: Modul Řízení pedagogického procesu, PedF UK - CŠM, Praha 2004 Další doporučené zdroje: Další doporučené zdroje: Kunčarová, J.,Nezvalová,D.:Vlastní hodnocení školy, hlavní oblasti, OSTRAVSKÁ UNIVERZITA,OSTRAVA 2006 Kunčarová, J.,Nezvalová,D.:Vlastní hodnocení školy, hlavní oblasti, OSTRAVSKÁ UNIVERZITA,OSTRAVA 2006 Michek,S.a kol.:Příručka pro sebehodnocení poskytovatelů odborného vzdělávání, NUOV Praha 2006 Michek,S.a kol.:Příručka pro sebehodnocení poskytovatelů odborného vzdělávání, NUOV Praha 2006

Autoevaluace nás nesmí ničit, ale měla by přispět ke kvalitnějšímu vzdělávání v rámci možností. ale měla by přispět ke kvalitnějšímu vzdělávání v rámci možností.