JAK TO VŠECHNO ZAČALO TY POZNÁŠ MNE, JÁ POZNÁM TEBE 2. SVĚTOVÁ VÁLKA - HISTORICKÝ KONTEXT ŽIVOTOPISY POLITICKÝCH VŮDCŮ INTERAKTIVNÍ MAPA PAMÁTNÝCH MÍST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –
Advertisements

Anketa a testování pitné vody
Noc s Andersenem 2014 ZŠ Mikulášovice za podpory města Mikulášovice.
Prezentace jednotlivých aktivit-záhad
Výuka dějepisu na naší škole
Vyhodnocení velké vánoční rodinné soutěže Tak už jste se konečně dočkali! Po důkladném vyhodnocení všech zaslaných prací již známe výherce vánoční soutěže.
Anna Franková Anna Franková byla židovská dívka, která formou deníku zaznamenávala osudy vlastní rodiny, pronásledované za 2. světové války nacisty. Narodila.
Jmenuji se Michaela Petrová
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
PROJEKT „VAŘÍME SE ŠKOLOU“. Smysl projektu: Děti si vyzkouší různé možnosti, jak lze prostřít stůl a na něj připravit různé druhy pokrmů. Uvědomí si,
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
Využití znalostí ze zkoušek ECDL v projektovém dnu.
Všechno se to začalo odehrávat už hodně, hodně dávno, kdy nebylo nic. Jen černo černá tma, která obklopovala velký vesmír. A pak se to stalo! Narazili.
IES Menéndez Pidal, Avilés, Spain Gymnázium V. Mýto, Czech Rep. St Brigid´s College, Derry, Northern Ireland.
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
Adolf Hitler Způsobil smrt milionů.
Sčítálek.
Naše cesta fyzikou.
Celoškolní projekt: Obchodní akademie, Lysá nad Labem, Komenského 1534.
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
H R Á T K Y S P Ř Í R O D O U. Gymnázium Rýmařov připravilo zábavnou soutěž s ekologickou tematikou plnou zajímavých úkolů pro třídy všech škol v našem.
Práce s Gimpem Začátek  Ještě než začal tento projekt, tak jsme skládali zkoušku z modulu Gimp. Celá naše třída se snažila, ale bohužel uspěl.
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
Den Země 2006 Zpráva třídy 6. A, aneb jak jsme Den Země prožili my.
Nebezpečí na internetu
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Nicholas Winton * 19.května 1909 Jarošová.
eTwinningové odpoledne s rodinou ZŠ Hustopeče, Nádražní ul.
Jakou událost si Židé o Velikonocích připomínají?
ETWINNING & COMENIUS PROJEKTY SPOLUPRÁCE NA DÁLKU.
Ivana Brabcová. ZŠ Ľudovíta Štúra, Modra (SK) Stanislava Bojkovská Šk.rok 2005/2006  Projekt probíhal v německém, českém, slovenském jazyce.  Naším.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Slečna katechetka Petra vstupuje do kláštera klarisek Je sobota a několik mladých lidí z různých míst Moravy se sjíždí do Brna –Soběšic. A ptáte.
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING 2. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING 2. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
STOP KYBERŠIKANĚ !. PROJEKTOVÝ DEN 28. ZŠ, RODINNÁ 39, PLZEŇ
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
Téma měsíce: Kniha-můj přítel Téma měsíce: Kniha-můj přítel Školní družina ZŠ Na Smetance Praha 2 měsíc Březen Po dlouhé a studené zimě se všichni radujeme.
Na výletě v Bruselu Alena Rampová Mateřská škola Kličkova vila Příbram.
DĚJEPIS. Základní informace předmět se vyučuje na nižším i vyšším stupni na vyšším gymnáziu možnost volby semináře Kapitoly z dějepisu - dvouletý - jednoletý.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_12_Druhá světová válka Téma: Vlastivěda Datum tvorby:
Deník Malého Poseroutky STARÁ ŠKOLA Jeff Kinney. Úvod Toto je nejnovější kniha od Jeffa Kinneyho – desátá z této série Každá kniha bude světovým bestsellerem.
Zpracovaly: Ing. Elena Tomanová - PhDr. Miroslava Borovcová -
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Rozhovor se… slečnou Magdalenou Žižkovou Co jsme zjistily o Majdě ? Co ji baví? Jak ji (ne)znáte…..
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Bajka VY_32_Inovace_09KM-7
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Život lidí za 2. světové války
Žákovský parlament – I. stupeň
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_Inovace_ Arnošt Lustig Český jazyk 9. ročník
Hostinec U Zlaté Prahy Rodina Schückova z Bobrové
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
V VY_32_INOVACE_16_MATEMATIKA_2_SLOVNÍ ÚLOHY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, Školní 1, příspěvková organizace Registrační číslo:
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_09 Slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Druhá světová válka KVÍZ. Druhá světová válka KVÍZ.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
T-report Vyšetření genetického materiálu pacientů s vrozenými změnami chromosomů Anna Vichrová v Brně 2018.
Dny dětského čtení u nás
Mimořádné události u nás a ve světě
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _9.ročník_16
Transkript prezentace:

JAK TO VŠECHNO ZAČALO TY POZNÁŠ MNE, JÁ POZNÁM TEBE 2. SVĚTOVÁ VÁLKA - HISTORICKÝ KONTEXT ŽIVOTOPISY POLITICKÝCH VŮDCŮ INTERAKTIVNÍ MAPA PAMÁTNÝCH MÍST DENÍK ANNE FRANKOVÉ PŘÍBĚHY DALŠÍCH ŽIDOVSKÝCH DĚTÍ FILM “MEZI ŘÁDKY“ HODNOCENÍ A ROZLOUČENÍ

JAK TO VŠECHNO ZAČALO Vzhledem k dobré zkušenosti z předchozího projektu (European Tenagers' Lifestyle /2012), jsme se spolu s francouzskými partnery dohodli na spolupráci na dalším projektu ve školním roce 2012/2013. Téma projektu PŘÍBĚHY V HISTORII odpovídá učebním osnovám Francouzské školy i ŠVP naší školy. Třetí partner, tentokrát z Řecka ( ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ, ΝΕΟ ΣΟΥΛΙ ΣΕΡΡΩΝ ) se k projektu připojil v září Náš projekt se zabýval především historií. Zkusili jsme zjistit, jaký byl život dětí a mladých lidí za 2. světové války. Jako komunikační jazyk jsme používali angličtinu a využili také různé IT nástroje.

TY POZNÁŠ MNE, JÁ POZNÁM TEBE Chceme-li poznat nové partnery, nejprve se obvykle představíme a to jsme také na začátku naší společné projektové práce udělali. My jsme se představili našim partnerům ve Francii a Řecku prostřednictvím prezentací v Power Point nebo Prezi a poslali jim sadu interaktivních křížovek v "Hot Potatoes ", aby si ověřili, kolik se o nás dozvěděli. Francouzští studenti vytvořili krátké filmy, ve kterých se studenti představili – naším úkolem bylo zjistit, jaké jsou rozdíly mezi informacemi obsaženými v ústní prezentaci a obrázky na plakátech. Řečtí studenti také měli prezentace a aktivitu „Poznejte, kde jsme lhali“. Následně jsme představili i naše školy a města (prostřednictvím prezentací v Power Point či krátkými filmy).

2. SVĚTOVÁ VÁLKA - HISTORICKÝ KONTEXT Začali jsme pracovat na tématu - " Děti v průběhu druhé světové války.“ Nejprve jsme se zaměřili na historický kontext. Všichni jsme získali mnoho informací od pamětníků i z internetu, a vytvořili jsme několik prezentací např. " Druhá světová válka - historické události ", " Každodenní život na počátku 40. let ", Život v Protektorátu Čechy a Morava ", " Odboj za války ", " Nicolas Winton a zachráněné židovské děti" nebo " Okupace a popravení studenti Gymnázia ve Vysokém Mýtě“. Francouzští studenti také vytvořili plakát v Glogster aplikaci. Řečtí studenti shromáždili spoustu fotografií a vytvořili dva krátké filmy. Bylo to opravdu zajímavé sdílet informace a zjistit, že některé zkušenosti lidí té doby ve všech třech zemích byly podobné např. potravinové lístky a jídlo na příděl nebo zatemnění.

ŽIVOTOPISY POLITICKÝCH VŮDCŮ Dalším úkolem bylo zjistit více o životě některých politických vůdců té doby. Francouzští studenti se zaměřili na Winstona Churchila a vytvořili dva plakáty v aplikaci Glogster. Naším úkolem bylo najít informace o Charles de Gaullovi a zpracovat je na časové ose v aplikaci Timetoast.com a také v jednoduché Power Point prezentaci. Francouzští studenti se zaměřili na životopis Adolfa Hitlera a shromáždili a publikovali informace formou e-knihy v aplikaci Calameo. Také nám poslali sadu otázek, které jsme zodpověděli. Posledním úkolem v této fázi projektu bylo podívat se na část filmu „Chaplin diktátorem“ a odpovědět na otázky vytvořené francouzskými studenty. ŽIVOTOPISY POLITICKÝCH VŮDCŮ

INTERAKTIVNÍ MAPA PAMÁTNÝCH MÍST Francouzští studenti pro nás vytvořili fantastickou interaktivní mapu památných míst ve Francii a také úžasnou interaktivní kvizovou hru. Museli jsme podle instrukcí projít 10 zastávkami (památnými místy) a pokaždé odpovědět na otázky. Inspirováni francouzskými studenty, řečtí i čeští studenti také vytvořili jednoduché interaktivní mapy s důležitými památnými místy ve svých zemích. Byl to krásný příklad toho, jak se můžeme učit jeden od druhého.

DENÍK ANNE FRANKOVÉ Mnoho lidí slyšelo o Anne Frankové a stejně tak i my. Rozhodli jsme se najít o ní více informací, protože byla jednou z mnoha židovských dětí tragicky postižených válkou. Nejprve jsme o jejím životě shromáždili materiály z internetu - francouzští studenti část informací zpracovali formou plakátu v aplikaci Glogster. Ve škole jsme pak společně přečetli polovinu knihy „Deník mladé dívky“ od Anne Frankové, druhou polovinu jsme přečetli doma za domácí úkol. Ve škole jsme potom o knížce diskutovali a také zhlédli část filmu.

Všichni jsme byli velmi pohnuti Anniným příběhem a chtěli jsme o našich pocitech Anně napsat. Představili jsme si tedy, že naše vzkazy mohou cestovat zpět v čase a napsali povzbuzující slova, rady, otázky … – vše jsme publikovali na nástěnce v twinspace, která má podobu stromu, který Anne měla tak ráda. Také jsme se připojili k francouzským a řeckým studentům a na nástěnku v aplikaci Linoit jsme dali několik fotografií Anne a její rodiny a komentovali je. Na rozdíl od našich přátel jsme se však rozhodli udělat poslední úkol trochu jinak – oni si představovali, že jsou podobně jako Anne v úkrytu, a psali zápisy do deníku. My jsme měli napsat opravdový vlastní zápis do deníku o libovolném dnu v měsíci březen a naši kamarádi na naše záznamy reagovali a porovnávali je s životem Anne. Byla to příležitost uvědomit si, co vše my můžeme dělat a jak naopak pestrost života Anne v úkrytu byla limitovaná.

PŘÍBĚHY DALŠÍCH ŽIDOVSKÝCH DĚTÍ V březnu se čeští studenti setkali s paní Michaelou Vidlákovou, která jako dítě za okupace žila v Terezíně. Paní Vidláková byla pozvána do naší školy naší učitelkou dějepisu, Mgr. A. Šalounovou, aby žákům vyprávěla o svém životě v židovském ghettu. Žáci pak začali hledat další informace o lidech, kteří přežili koncentrační tábor. Nejzajímavější video, které jsme na internetu našli, bylo právě s paní Vidlákovou, a tak jsme poslali našim partnerům do Francii a Řecka odkaz na toto video a připravili pro ně řadu otázek, které pak oni zodpověděli a přes twinspace nám poslali odpovědi

FILM “MEZI ŘÁDKY“ Co mají " Mezi řádky „ (kniha a film) a „ Deník mladé dívky“ od Anne Frankové společného? Zjistili jsme to, když jsme se dívali na film a odpovídali na řadu předem pečlivě připravených otázek, které jsme nabídli i našim francouzským a řeckým partnerům. Film byl velmi zajímavý – přiblížil nám život jedné třídy na střední škole v Los Angeles v době, kdy tam zuřila válka gangů. Tito studenti tak jako i my četli deník Anne Frankové a mnohým z nich to změnilo pohled na vlastní těžkou rodinnou situaci a další problémy. Naše dojmy po zhlédnutí filmu jsme zaznamenali v jednoduché společné prezentaci. Francouzští studenti na naše doporučení také film shlédli, následovala diskuse a nakonec všichni napsali o svých pocitech, názorech a dojmech na nástěnku v aplikaci Linoit.

HODNOCENÍ A ROZLOUČENÍ Přiblížil se konec školního roku a bylo na čase vyhodnotit projekt a rozloučit se s partnery. Pro vyhodnocení jsme použili dotazník vytvořený v Survey Monkey - výsledky jsou zveřejněny v našem twinspace. Francouzští studenti nám na rozloučenou napsali přátelské vzkazy na zeď v aplikaci Padlet, my jsme vytvořili jednoduchou Prezi prezentaci s fotografiemi naší školy, stromu před naší školou a nás, protože strom byl důležitým symbolem v deníku Anne Frankové. Byl to skvělý eTwinning projekt a bavilo nás pracovat s našimi přáteli z Francie a Řecka. Popřáli jsme jim krásné prázdniny.

SHRNUTÍ Podařilo se nám vše, co jsme si naplánovali, a máme celou řadu zajímavých výstupů. Studenti sbírali od pamětníků informace o tom, jaký byl život dětí a mladých lidí za 2. světové války, zajímali o historický kontext a dobové události, představili svým partnerům pana N. Wintona, který zachránil 669 židovských dětí, zúčastnili se besedy s paní M. Vidlákovou a napsali o jejím příběhu našim partnerům, přečetli společně knihu Anne Frankové „Deník mladé dívky“ a psali vzkazy pro Anne, shlédli film „Mezi řádky“ a diskutovali o něm – to je jen namátkou několik z mnoha projektových aktivit. Tento projekt plně korespondoval se ŠVP Gymnázia Vysoké Mýto a využívali jsme též různé IT nástroje, např. prezentace v PREZI, nástěnky v Linoit či interaktivní mapy v Thinglink. Projekt byl oceněn národním i evropským certifikátem kvality a byl vyhodnocen jako „runner-up“ v evr. soutěži eTwinning.