VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
AV stručná prezentace.
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Sociometrie = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) SOCIOMETRIE = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.
Tazatelská síť.
Marketingový výzkum.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Spotřebitelský výzkum
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Metody pedagogické diagnostiky
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing sportu obecná část
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Výzkum v politických vědách Interview, pozorování
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II

Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: techniky marketingového výzkumu, rozhovor, dotazník, brainstorming, pozorování, experiment, průzkum Anotace: Prezentace na upevnění znalostí, ověření dosavadních vědomostí a rozšíření základních informací z oblasti marketingového výzkumu. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba. EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  techniky marketingového výzkumu: A.kvantitativní výzkum hledá odpovědi na otázky typu: Co? Kolik? Jak často? hodně respondentů, zkoumá postoje, názory zákazníka ke konkrétním výrobkům, službám techniky: - pozorování - experiment - průzkumkvantitativní výzkum EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  pozorování  zaznamenávání skutečného chování a jednání  zúčastněně (osobně) – sleduje nákupní chování v obchodě nebo pomocí elektronických přístrojů - průmyslové kamery  nezúčastněně – zjištění zájmu zákazníků o výrobky určité firmy a o výrobky konkurentů  nevýhoda: neposkytuje informace o názorech a motivech chování zákazníků EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  experiment  navození nové situace – zjištění reakcí sledované osoby  v laboratorních podmínkách nebo v terénu  průzkum  osobní nebo telefonický rozhovor, dotazník  osobní rozhovor  přímá komunikace face to face  zjišťování složitějších problémů EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  vizuální pomůcky  rychlost  ztráta anonymity dotazovaného  v domácnostech, veřejných místech  osoba tazatele - vzhled a chování  Druhy rozhovorů:  standardizovaný – přesně formulované otázky, přesné pořadí, sám vyplňuje  nestandardizovaný – otázky volně  polostandardizovaný – stanovené znění otázek, doplňuje podle odpovědí EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  telefonický rozhovor  nejrychlejší metoda  nízké náklady  pocit anonymity  CATI – telefonické dotazování s podporou počítače  dotazník  písemná forma – klasická, elektronická  často používaná  pocit anonymity EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  zásady tvorby dotazníku:  jednoznačnost  srozumitelnost  stručnost  validnost  logická posloupnost  maximálně 50 otázek  20 minut  motivace k vyplnění dotazníku EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  typy otázek:  uzavřené – jednoduché vyplnění, snadné zpracování, volba odpovědi  ano, ne  ano, ne, nevím  1 = velmi důležité...5 = velmi nedůležité  otevřené – vyjádřit vlastními slovy, nejsou možnosti, obtížné zpracování  všeobecné – týkají se věku, pohlaví, vzdělání EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum MIS externí INFORMACE interní a externí nahodilost PROCES soustavnost minulost ORIENTACE NA OBDOBÍ budoucnost nemusí využívat INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE využívá EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  techniky marketingového výzkumu B.kvalitativní výzkum hledá odpovědi na otázky: Proč? Jak? Zjišťuje motivaci, postoje a chování zákazníka, sleduje průběh jevů, informace u malého vzorku techniky: - rozhovor - brainstorming - projekční technikykvalitativní výzkum EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  rozhovor  hloubkový  odhalit příčiny některých názorů  diskuse  důraz kladen na reakce dotazovaných  finančně náročné  skupinový  6 – 10 členů  rozdílné názory – vyvolávají reakce  formování názoru jedince  finančně náročné, vysoká vypovídající schopnost EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Marketingový výzkum  brainstorming  skupinová diskuse – zadá se úkol, každý řeší sám, pak společně, cíl: co nejvíce myšlenek, nápadů  projekční techniky  respondent není ochoten nebo schopen reagovat na přímé otázky (přiřazování barev, dokončování vět) EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Opakování Co je podstatou kvantitativního výzkumu? Mezi jaké informace patří statistické ročenky? Jaká je nejrychlejší metoda průzkumu? O jakou otázku se jedná, když se odpovídá ano/ne/nevím? Jaká je nevýhoda dotazníku? EKO VY_32_INOVACE_EKO_07

Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word. EKO VY_32_INOVACE_EKO_07