Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16 21. 1. 20133.L 7. 1. 2013

2 Analýza zákazníka – osobní faktory Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmů osobních faktorů související s analýzou zákazníka, rozebrání modelu životního cyklu zákazníka, procvičení pojmů formou diskuze z vlastních zkušeností žáků Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Analýza zákazníka – osobní faktory  individualita jedince v marketingu těžko využitelná různé typy životního stylu nejčastěji se používá vzhledem k jedinci tzv. Koncepce životního cyklu je to členění života pode věku a fází životního cyklu (finanční podmínky a spotřeba typických prodkutů)

4 Koncepce životního cyklu  samostatně žijící mladý člověk nemá moc peněz, pokud je starší, finanční situace se zlepšuje nejvíce kupuje módní ošacení, obuv jednodušší elektrické přístroje, elektronika hodně utrácí za zábavu (diskotéky, turistika) minimální investice

5 Koncepce životního cyklu  mladí bezdětní manželé lepší finanční situace nejvíce kupuje investice do zboží dlouhodobé potřeby investice do bydlení cestování

6 Koncepce životního cyklu  mladí manželé s malými dětmi špatná finanční situace nejvíce kupuje orientace na potřeby dětí potřebné věci pro domácnost

7 Koncepce životního cyklu  manželé s dětmi ve školním věku zlepšení finanční situace nejvíce kupuje růst spotřeby jídlo, potřeby pro domácnost vzdělání a zájmy dětí sport cestování, rekreace s dětmi

8 Koncepce životního cyklu  starší manželé se závislými dětmi celkem dobrá finanční situace nejvíce kupuje investice do vzdělání dětí cestování, sport opětovný nákup zboží dlouhodobé spotřeby (rekonstrukce domácnosti)

9 Koncepce životního cyklu  starší manželé s osamostatněnými dětmi nejlepší finanční situace nejvíce kupuje uspokojení vlastních potřeb – cestování, rekreace, luxusnější zboží, koníčky často podpora rodiny dětí

10 Koncepce životního cyklu  starší manželé v penzi pokles kupní síly nejvíce kupuje nákup nutného zboží finančně méně náročné koníčky zdravotnické pomůcky, potřeby léky, lékařská péče

11 Koncepce životního cyklu  osamělý člověk v penzi velmi nízký příjem nejvíce kupuje minimální spotřeba (největší náklady jsou na bydlení)

12 Koncepce životního cyklu  třígenerační domácnost české specifikum – rodiče-mladí manželé- děti celkem dobré příjmy, náklady na bydlení se dělí nejvíce kupuje osobní potřeby potřeby dětí rekreace s dětmi

13 Koncepce životního cyklu - úkol  v diskuzi proberte jednotlivé fáze životního cyklu a uveďte příklady ze svého okolí

14 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998.  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992  obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16."

Podobné prezentace


Reklamy Google