Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03 14. 12. 20123.L 7. 12. 2012

2 Primární zdroje dat Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu zdroje dat, podrobně rozebraný pojem primární zdroje dat, jejich výhody a nevýhody, na příkladech procvičení výhod a nevýhod různých zdrojů dat Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Zdroje dat - primární  primární (informace jsou shromažďovány výhradně pro řešení aktuálního problému)  sekundární (jsou to existující informace, které byly již zjištěny pro jiný účel) Zdroje dat

4 Primární zdroje dat  data jsou shromažďována výhradně v souvislosti s řešením daného problému  zajišťuje si je firma sama, či může marketingovým výzkumem někoho pověřit (specializovanou agenturu, studenty…)

5 Primární zdroje dat Nevýhody  jsou drahé  získání je časově i organizačně náročné Výhody  jsou aktuální  mají přímý vztah k řešenému problému  možnost vyzkoušení produktu, ochutnávek apod.

6 Úkol přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich výhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat malá finanční náročnost rychlá dostupnost možnost vyzkoušení produktu aktuálnost přímý vztah k řešenému problému

7 Řešení přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich výhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat malá finanční náročnost rychlá dostupnost možnost vyzkoušení produktu aktuálnost přímý vztah k řešenému problému

8 Úkol přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich nevýhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat nemusí být vždy aktuální delší čas potřebný k získání informací velká finanční náročnost nemusí se vždy vztahovat k řešenému problému nemusí být vždy spolehlivé

9 Řešení přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich nevýhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat nemusí být vždy aktuální delší čas potřebný k získání informací velká finanční náročnost nemusí se vždy vztahovat k řešenému problému nemusí být vždy spolehlivé

10 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998.  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992  obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03."

Podobné prezentace


Reklamy Google