Veřejné projednávání PÚR ČR září 2008
Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové priority územního plánování pro zajištění udržitelného rozvoje území, ◦ vymezuje rozvojové oblasti a osy, ◦ vymezuje specifické oblasti, ◦ vymezuje plochy a koridory dopravní a technické infrastruktury, ◦ stanoví ve vymezených oblastech, plochách a koridorech kritéria a podmínky pro rozhodování, ◦ stanoví úkoly k naplňování PÚR. Veřejné projednávání
Všechny stanovené oblasti, osy, koridory a plochy mají mezinárodní nebo republikový význam nebo svým významem překračují území jednoho kraje. Návrh PÚR ČR má textovou a grafickou část. Grafické přílohy jsou schémata ve formátu A4. Součástí návrhu jsou 2 přílohy: ◦ důvodová zpráva k PÚR ČR 2008, ◦ nositelé úkolů pro územní plánování. Veřejné projednávání
Úvod Republikové priority územního plánování pro zajištění udržitelného rozvoje zemí ◦ vychází z PÚR ČR 2006, ◦ z dokumentu Územní agenda Evropské unie, ◦ z dokumentu Lipská charta o udržitelných evropských městech, ◦ jsou závazné pro veškerou ÚPČ v ČR. Veřejné projednávání
Jsou vymezovány v územích, v nichž z důvodů soustředění aktivit mezinárodního a republikového významu existují zvýšené požadavky na změny v území. PÚR ČR 2008 vymezuje 12 rozvojových oblastí a 13 rozvojových os. Rozvojové oblasti a rozvojové osy jsou vymezeny územními obvody ORP nebo jejich částmi. Veřejné projednávání
Jsou vymezovány v územích, ve kterých se v porovnání s ostatním územím ČR dlouhodobě projevují problémy z hlediska udržitelného rozvoje území. Na území ČR bylo vymezeno 7 specifických oblastí. Specifické oblasti jsou vymezeny územními obvody ORP nebo jejich částmi. Veřejné projednávání
Účelem vymezení je ochrana ploch pro umístění pozemních komunikací, drah, vodních cest, letišť a VLC, které mají vliv na rozvoj území ČR a umožní propojení základní sítě dopravních cest se sousedními státy. Veřejné projednávání
Jsou zde uvedeny: ◦ multimodální koridory, ◦ koridory vysokorychlostní železniční dopravy, ◦ koridory konvenční železniční dopravy, ◦ koridory dálnic, ◦ koridory kapacitních silnic, ◦ vodní doprava, ◦ kombinovaná doprava, ◦ veřejná logistická centra, ◦ letiště. Veřejné projednávání
Vymezením koridorů dopravní infrastruktury se rozumí uvedení míst, která mají být spojena příslušnou dopravní cestou. Tímto vymezením se vyjadřuje republiková potřeba takového spojení a jeho zohlednění v územně plánovací činnosti a v činnosti příslušných resortů. Prověřování možnosti umístění těchto rozvojových záměrů v území bude provedeno navazujícími nástroji územního plánování. Veřejné projednávání
Účelem vymezení je ochrana ploch, tj. vytvoření územní rezervy pro umísťování zařízení technické infrastruktury, které mají vliv na rozvoj území ČR a umožní propojení systémů se sousedními státy. Jsou zde uvedena: ◦ elektroenergetická zařízení, ◦ plynárenská zařízení, ◦ dálkovody, ◦ vodovodní a kanalizační sítě, ◦ potenciální plochy pro lokality hlubinného úložiště vysoce radioaktivních odpadů. Veřejné projednávání
Vymezením koridorů technické infrastruktury se rozumí uvedení míst, která mají být spojena příslušným vedením této infrastruktury. Tímto vymezením se vyjadřuje republiková potřeba takového spojení a jeho zohlednění v územně plánovací činnosti a v činnosti příslušných resortů. Prověřování možnosti umístění těchto rozvojových záměrů v území bude provedeno navazujícími nástroji ÚP. Veřejné projednávání
V této kapitole jsou uvedena: a) území, vykazující relativně zvýšené požadavky na změny v území, b) území, vykazující relativně vyšší míru problémů, zejména z hlediska udržitelného rozvoje území. Úkolem krajů je v ZÚR upřesnit vymezení těchto území v rozlišení podle jednotlivých obcí. Veřejné projednávání
Úkolem pro územní plánování je a) upřesněná území vymezit jako nadmístní rozvojové osy, b) upřesněná území vymezit jako nadmístní specifické oblasti. V této kapitole jsou rovněž uvedeny úkoly, které vyplývají z Územní agendy EU. Veřejné projednávání
Souhrnné schéma