Rozpočet 2008 Kolegium rektora 23.10.2007. Základní principy předpokládá se aplikování stávající metody 1) rozdělení výnosů –normativní přínos (příspěvek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Dan Jiránek primátor Statutárního města Kladna.
Advertisements

Financování vysokých škol
Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Biologické centrum AV ČR, v. v. i. Hospodaření instituce Úprava rozpočtu.
Aktuální úkoly MŠMT Odbor programů výzkumu a vývoje 2009.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ.
MŠMT - Odbor 32 Financování výzkumu a vysokých škol Ing. Petr Valášek
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 26. listopadu 2013.
RVŠ Výsledky připomínkového řízení - zákon č. 130/2002 Sb. Zpracovala : B. Tremlová.
„Vzdělávejte se pro růst
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Předsednictvo Rady vysokých škol1 Struktura příjmů a výdajů veřejných vysokých škol stav a vývojové trendy.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Místní rozpočtové jednotky
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 podklady pro Reprezentativní komisi Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ Praha
Příjmy rozpočtu UP  příspěvek ze státního rozpočtu na vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost,  dotace ze státního.
Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty
Zásady financování a pravidla stanovení rozpočtu veřejných vysokých škol pro rok 2011 a další Vlastimil Růžička MŠMT 16. června
Sociální ekonomika a účetnictví v sociálních podnicích „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“, CZ.1.07/3.2.05/ Vzdělávací.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Valová Lenka Za použití prezentace MŠMT z
ZÁSADY A PRAVIDLA FINANCOVÁNÍ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL PRO ROK 2012 A DALŠÍ Seminář k výpočtům limitů přepočteného počtu studentů vstupujících do financování.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Podklad pro diskusi o platbách za výuku RKD
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol na rok 2009.
Ekonomické informace 7. zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Předsednictvo Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Rozpočet PřF 2006 RKD, Rozpočet 2006 – přehled výnosů Dotace na vzdělávací činnost tis.Kč(2005: tis. Kč)112,7% Dotace na tvůrčí.
Financování regionálního školství
Rozpočet PřF 2005 RKD, Rozpočet 2005 – přehled výnosů Dotace na vzdělávací činnost tis. Kč(2004: tis. Kč)102,2 % Dotace na.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Legislativa..(zákon o vysokých školách, školský zákon), vnitřní.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Investiční rozvoj UTB ve Zlíně v období 2011 až 2015 Investiční rozvoj UTB ve Zlíně v období 2011 až 2015.
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Akademický senát AMU Meziroční pokles prostředků na činnost VVŠ v rámci kapitoly MŠMT o 1,21% (240,1 mil. Kč) Odlišný způsob výpočtu příspěvku.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) 10. dubna 2013 Ing. Michaela Stříbrná vedoucí odd.finan.nepř.nákladů
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Analýza hospodářského výsledku
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Příjmová a výdajová stránka obecních rozpočtů - pokračování
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek.
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Akademický senát AMU 26. března Akademický senát AMU.
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Vyplnění CBA analýzy v modulu CBA
Závěrečný účet a účetní závěrka 2013
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Rozpočet přímých NIV na rok 2018
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Místní rozpočtové jednotky
Transkript prezentace:

Rozpočet 2008 Kolegium rektora

Základní principy předpokládá se aplikování stávající metody 1) rozdělení výnosů –normativní přínos (příspěvek na vzdělávací činnost a dotace na specifický výzkum) rozdělen z 80% dle kreditů, 10% dle studijních programů a 10% dle oborů –účelové dotace a hospodářská činnost v kompetenci HS 2) výpočet příspěvku do centralizovaných zdrojů –zohlednit celkové výnosy (neinvestiční ev. investiční) –příspěvek rozdělen na Příspěvek 1. Mandatorní výdaje (odpisy, centralizované investice, vklad do programu) odečteny před výpočtem Příspěvek 2. Centralizované náklady zahrnující centralizované aktivity a náklady centralizovaných pracovišť odpočteny poměrově dle počtu studentů, počtu zaměstnanců, užívaných ploch a staronově také nedotačních odpisů

Základní principy Modifikace metody –příspěvek 1: odpočten v poměru celkových výnosů k předchozího roku zdůvodnění: zohlednit skutečnost, že centralizované náklady souvisí s celkovým objemem spravovaných finančních prostředků, nikoliv pouze s normativem pravidlo se přitom týká pouze centralizovaných nákladů v příspěvku 1, který tvoří pouze 20% celkové výše příspěvku do CP –studenti: zachována váha 0,20: do výpočtu příspěvku 2 nezahrnovat doktorské studenty zdůvodnění: podpořit růst počtu doktorských studentů podílem doktorských studentů - jedním z ukazatelů „výzkumnosti“ univerzit - MU ve srovnání s jinými VVŠ zaostává na MU nejsou naplňovány nasmlouvané počty placených doktorských studentů

Základní principy Modifikace metody –zaměstnanci: zachování váhy 0,40: do výpočtu příspěvku 2 zahrnuti pouze přepočtení zaměstnanci placení pouze z normativních zdrojů zdůvodnění: klesající podíl normativu na celkovém rozpočtu snižování růstu normativu z MŠMT zohlednit vzrůstající požadavky poskytovatelů na zaměstnanost na účelových dotacích a tedy rostoucí podíl zaměstnanců hrazených mimo normativ podpořit zvyšování podílu financování HS z účelových zdrojů podpořit snížení zátěže normativu mzdovými náklady přesunem relevantní části nákladů do účelových a vlastních zdrojů HS –odpisy: nastavena váha 0,00: přesto potřeba podpořit určitou závislost příspěvku do CP na objemu investic zdůvodnění: do výpočtu příspěvku 1 zahrnout celkové výnosy včetně investic (pořízených z účelových dotací a FRIM, bez centralizovaných investic) přístroje nakupovány z účelových dotací a FRIM podpořit efektivní hospodaření s investicemi při nakupování zejména přístrojového vybavení (1. a 2. odpisová skupina) podpořit účelné nakupování zejména přístrojového vybavení a maximalizovat využívání a sdílení přístrojového vybavení

Základní principy Základní parametry: výnosy Lze předpokládat navýšení normativu o 4%

Základní principy Výpočet 1.Navýšení normativu o 4% 2.Příspěvek Příspěvek 1 odpočten dle celkových neinvestičních a investičních výnosů Příspěvek 2 odpočten dle: –počtu studentů, váha 0,2 –počtu zaměstnanců, váha 0,4 –užívaných ploch, váha 0,4

Základní principy Základní parametry: studenti, zaměstnanci, plochy, odpisy